Del 16

218 13 10
                                    

"Hva vil dere ha på dere?"
Mamma kom inn med en kurv med rene klær. Jeg kastet et blikk over tøyet.
"Dere må ha kjole da, fordi det er en veldig ordentlig middag dere skal på"
Jeg nikket og fulgte Maya inn i garderoben vår.
"Hva med kjolen vi kjøpte til sommeravslutningen?"
Jeg nikket til spørsmålet Maya spurte meg.
"Håret da?"
Jeg så meg fort i speilet og forestilte meg forskjellige frisyrer.
"Løst og bølget?"
Jeg nikket til henne.
"Med disse nye skjedene kanskje?"
Spurte Maya meg og fant frem to sølvskjeder.
"Perfekt!"

"Så fine dere er!"
Mamma smilte da vi kom ned trappen.
"Jeg vet hva som hadde passet perfekt til, kanskje litt..."
Jeg og Maya avbrøt henne likt:
"Mamma!"
Så lo vi alle sammen. Jeg og Maya tok på oss sko, og satte oss i bilen.
"Hade mamma!"
Sa vi på likt, mens pappa dro i gassen, og vi satte farten mot Oslo.

"Jenter, nå er vi fremme"
Jeg dro ut øreproppene mine, og skrudde av spotify.
"Wow for et hus!"
Utbrøt jeg. Mens jeg startet i å studere hver detalj av herskapshuset som lå foran meg.
"Der står de"
Mamma pekte bort på inngangen til hagen. Jeg sa ok og hade til mamma og pappa. Jeg og Maya gikk ut av bilen, så kjørte foreldrene våres. Vi satte farten mot gutta. I den anledning fikk jeg se hva de hadde på seg. Dressene de brukte på say somthing og i LA osv.
"Jeg har aldri gjort det, det var onkel"
Marcus sin stemme ble svakere når han fikk øye på meg. Og Maya selvfølgelig.
"Hei"
Sa alle 4 i kor.
"Vi må vise dere noe"
Sa Martinus og vi fulgte etter dem. Hagen var mørk, og mystisk. Ikke skummel, faktisk nesten ganske skjønn.
"Her er det"
Marcus trakk noen greiner til side, og hintet at vi skulle gå inn. Jeg gikk inn i en mørk hule av blader og greier. Jeg var ikke redd, fordi Marcus holdt meg i hånden. Den varme gløden i hånden hans gjorde meg avslappet og fikk meg til å føle meg trygg.
"Her"
Hørte jeg Martinus si. Han trakk forbi en kvist til og vi gikk inn. En strand med åpent hav var å se. Blomster var spredd rundt overalt, og noen lange blomster vaiet frem og tilbake over en stor stein.
"Hva synes dere? Er det ikke fint"
Jeg og Maya nikket mens vi gikk lengre bort for å få en bedre utsikt.
"Vi har en overtakelse til"
De førte oss bort til enda en dør av kvister og blader, de lukket den opp og jeg fikk øye på et stort pledd med ost, kjeks og masse forskjellig frukt.
"Vil dere spise piknik med oss?"
Sa Marcus og Martinus i kor. Så tok Marcus meg i hånda og så på meg med de søte øynene sine.
"Selvfølgelig"
Sa Maya. De smilte til oss.
Sommerfugler i magen!

!LES!
Er det noen som skal på vinterlyd
på Gjøvik 2. Mars??
Hvis du skal så send kommenter det nede i kommentarfeltet😊

-skal du dit?

-jaaaaaaaa

To spesielle gutterHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin