Kaliforniasta oli jo yli vuosi ja sen jälkeen on tapahtunut kaikkea. Äiti ja isä erosivat kun pääsimme Suomeen ja asuin nyt väliaikaisesti isäni kanssa, mutta muutan äitini kanssa Kaliforniaan tällä viikolla. Kävin äidillä melkein joka toinen viikko, mutta pääasiassa asuin isäni kanssa.
"Onko mukava nähdä äitiä?" Isä kysyi ja katsoi samalla tietä, koska ajoi autolla. Kohautin olkiani ja katsoin kädessäni olevaa korua. Siinä oli kirjaimet S+J. Jackin kanssa en ollut puhunut paljoa lähtöni jälkeen.
Nostin katseeni ikkunaan ja katsoin puita, jotka vain menivät nopeasti ohi.
Pian isä kääntyi tutulle pihalle. Nousin autosta ulos ja otin takapenkiltä tavarani."Laitan kotona loput tavarasi valmiiksi jotta saat ne mukaasi kun lähdette", isä sanoi autosta. Nyökkäsin ja lähdin sisään
"Mooi!" Huusin ja potkin kengät jalasta ja lähdin keittiöön, jossa äiti oli. Laatikoita oli kaikkialla ja tavaroitakin oli vähemmän kuin viimeksi.
"Moi Sara!" Äiti sanoi ja pakkaili lautasia. Katsoin äitiä hymyillen. Pian saisin asua äidin kanssa kahdestaan.
"No? Mikäs sua noi hymyilyttää", äiti kysyi nauraen ja jatkoi astioiden pakkaamista.
"Mä oon vaan ilonen", sanoin hymyillen ja otin lautasen ja aloin paketoimaan äidin apuna lautasia.
"Mites... ootko puhunut Jackin kanssa?" Äiti kysyi. Hymyni hyytyi hetkessä ja käänsin katseeni lattiaan. Tiesin, että hän oli jatkanut elämäänsä ja unohtanut minut... luulisin. Vastauksena äidille pudistin päätäni.
"Juttelin sille viimeksi sen jälkeen ku tultiin Kaliforniasta..." numisin ja katsoin äitiäni. Äiti hymyili lohduttavasti ja painoi päänsä alas. Äiti ei sanonut onnekseni enää mitään. En halunnut puhua enää Jackista. Halusin jatkaa elämääni ilman Jackia.
"Asiasta toiseen... mitä haluaisit syödä?" Äiti kysyi. Laitoin pakatun lautasen laatikkoon ja vilkaisin äitiä.
"Hmm... kävisikö pizza?" Vastasin nauraen. Äiti otti puhelimen käteensä ja teki tilauksen.
-----
Haukkasin palan pizzaa ja katsoin äitiä, joka luki sisustuslehteä, hymyillen.
"Millainen se talo on?" Kysyin kun olin saanut nielaistua pizzan. Äiti etsi tietokoneelta kuvat ja antoi minun selata ne läpi. Pihalla oli uima-allas ja sisältä talo oli kuvien perusteella tilava. Pidin siitä.
"Onhan se ihan kiva", mumisin hymyillen ja katsoin äitiä.
"Ihan kiva?" Äiti toisti naurahtaen perässä ja käänsi lehdestä sivun.
"Okei, tosi kiva", sanoin ja selasin talosta lisää kuvia.
"Entäs mun koulu?" Jatkoin ja nostin katseeni koneesta."Se on kuulemma iso ja mukava", äiti sanoi ja katsoi minua hymyillen. Nyökkäilin vain vastaukseksi ja jatkoin kuvien katselua. En malttanut odottaa, että pääsen muuttamaan pois Suomesta! Tiesin, että minulla tulee ikävä isää ja Senniä, mutta lupasin tulla käymään Suomessa.
Silti odotin innolla muuttoa!---
Okei... tässä olis tämmöinen "aloitus" tuohon Summer In California- kirjalleni. Luvut tulee olemaan pitempiä kuin tämä. Toivon, että tulette pitämään tästä jatko-osasta :)
Lukuja tulee kun niitä kirjoittelen :)
YOU ARE READING
Remember last summer? | finnish
RomanceJatkoa Summer In California- kirjalle *** Yli vuosi viime kesän jälkeen moni asia on muuttunut. Saran vanhemmat erosivat ja nyt hän muuttaa äitinsä kanssa Kaliforniaan! Uusi koti, uusi koulu, uudet ystävät. Miten Sara pärjää uudessa koulussa ja viel...