Istumme Isabelin ja tuon äidin kanssa häämekko liikkeessä odottamassa Briannaa. Pian hän pujahtelee kahden vaalean kukallisen mekon kanssa minun ja Isabelin luokse.
"Tuossa. Kokeilkaa näitä", hän sanoo ja ojentaa mekot minulle ja Isabelille. Vilkaisen hymyilevää ystävääni, joka kiittelee siskoaan.
"Noniin.... menkää nyt", Brianna sanoo pukaten meidät sovituskoppeihin. Vedän verhon kiinni ja pujahdan mekkoon. Hymyillen katson itseäni peilistä ja astun ulos kopista. Isabel vilkaisee minua hymyillen.
"No mitä sanot?", Isabel kysyy siskoltaan. Brianna katsoo meitä molempia hymyillen.
"Ne on täydelliset." Brianna hihkuu innosta ja halaa siskoaan.
***
"Eikö sua yhtään jännitä se, että sun siskos menee naimisiin?" Kysyn ja otan seuraavan tunnin kirjat lokerostani.
"Tai mun äidillä ainakin jännitti ku mun täti meni naimisiin", sanon ja suljen lokeroni.
Isabel kohauttaa harteitaan."Ei me koskaan olla oltu niin läheisiä että osaisin jännittää sen puolesta", hän sanoo ja lähtee kävelemään edelläni.
"Nyt viime vuosien aikana ollaan tultu paljon läheisemmäksi. Enkä ole muutenkaan jännittäjä tyyppiä", Isabel toteaa. Se on kyllä totta."Mutta asiasta kolmanteen. Onko sulla jotain kerrottavaa mulle?" Isabel virnistää. Käännyn kastomaan vierelläni olevaa tyttöä.
"Ei?" Sanon epäröiden hetken mietinnän jälkeen. Isabel kohotti toista kulmaansa.
"Kuulin, että menit Tomyn kanssa Stacyn luo." Hän sanoo.
"Onko se totta? Ootteko te nyt niinku yhessä?" Isabel kyselee. Naurahdan tuolle."Joo se on totta ja ei. Me ei olla yhdessä. Se on tavallaan mun velipuoli", sanon ja kävelen luokkaan omalle paikalleni.
"Mitä?!" Isabel huudahtaa ja kääntyy katsomaan vähän matkan päässä olevaa Tomya. Pyöräytän vain silmiäni.
"Ainakin näillä näkymin tulen näkemään sitä enemmän. Äiti nimittäin näyttää todella pitävän Tomyn isästä", sanon Isabelille.
"Aikooko ne muuttaa yhteen?" Isabel kysyy. Katson nyt tyttöä kysyvästi ja kohautan olkiani.
"Toivotko sä että ne muuttais yhteen?" Isabel kysyy. Käännyn katsomaan Isabelia kysyvästi.
"Onko sulla joku myöhäinen kyselyikä?" Naurahdan. Isabel mulkaisee minua loukkaantuneena, joka saa minut nauramaan enemmän.
"No toivotko sä?" Hän kysyy uudestaan. Kohautan olkiani ja vilkaisen Tomya joka katsoo meihin päin.
"Oishan se ihan kiva olla oman ikästä seuraa melkein päivittäin, mutta se isäpuolen tulo tuntuu musta oudolta." Sanon hieman surkeana.
"Eihän se sun oikeaa isää ole korvaamassa." Isabel sanoo ja syventyy nyt tekemään tehtäviä.
"Niin kai...", huokaisen ja aloitan myös tehtävät.
***
Istun Jessin kanssa keittiön pöydän ääressä.
"Isabel pyysi siis sua Briannan häihin?" Hän kysyy. Kuulen Jessien äänessä hieman katkeruutta. Nyökkään hänelle.
"Miksi te muuten ette näe enään?" Kysyn. Jessie kohauttaa vain olkiaan ja juo teetä kupistaan.
"Siksikö, että vaihdoit koulua?" Kysyn. Jessie mulkaisee minua ja pyöräyttää silmiään. Katson serkkuani pahoittelevasti.
"Ei se mitään. Se oli osa syy siihen." Jessie sanoo. Kurtistan kulmiani kysyvästi. Jessie pudistaa päätään.
"Loput sun täytyy selvittää itse", Jess sanoo ja nousee pöydästä.
"Mutta pidä hauskaa viikonloppuna." Jess huikkaa ja lähtee keittiöstä. Nousen hänen perässään.
"Jos me keksittäis jotain yhteistä tekemistä koko porukalle joku viikonloppu?" Ehdotan. Jessie katsoo minua hiljaa.
"Voin miettiä sitä." Hän sanoo hymyillen ja ottaa takkinsa naulakosta.
"Heippa", tuo huikkaa ja avaa oven.
***
Vedän Isabelin mekon vetoketjun kiinni ja katson tuota hymyillen."Oon tosi iloinen, että sä tulit mun seuraksi", hän naurahtaa ja laittaa hiuksiani paremmin.
"Ehdotin Jessielle, että nähtäisiin kaikki joku viikonloppu." Sanon ja tarkkailen Isabelin reaktiota. Hän nostaa katseensa minuun yrittäen hymyillä pienesti.
"Kai se käy..." Isabel sanoo hetken mietinnän jälkeen ja kääntyy katsomaan ovelle, jossa hänen äitinsä viittoo meitä luokseen.
"Teidän täytyy mennä nyt", hän hihkuu innoissaan kun tulemme hänen luokseen. Isabelin äiti pukkaa meitä selästä käytävän päähän ja kääntyy katsomaan meitä.
"Lähtekää liikkeelle vasta kun musiikki soi." Tuo toteaa ja kipittää kirkon penkille istumaan. Ei mene kauaakaan kun musiikki alkaa soimaan ja meidän täytyy lähteä liikkeelle.
"Jess on meille vihainen kun me ei tykätä sen poikakaverista." Isabel toteaa kävellessämme käytävää pitkin. Kurtistan kulmiani.
"Selitän myöhemmin", hän sanoo ja pysähdymme käytävän loppupäähän.
***
Istumme hääpaikan ulkopuolella penkillä Isabelin kanssa."Jess seurustelee vanhemman jätkän kanssa. Eikä se oo sille kovin hyvää seuraa." Isabel sanoo. Käännyn katsomaan tyttöä kysyvästi.
"Kuinka niin?" Kysyn irroittamatta katsettani ystävästäni.
"Oon kuullu juttua, että Caden se jonka kanssa Jess seurustelee, olis player ja tekee kaikkea rikollista. " Isabel sanoo olkiaan kohauttaen. Katson kulmat kurtussa Isabelia.
"Kuten mitä?" Kysyn. Isabel katsoo minua kohauttaen.
"Varastelee ja muuta sellaista." Isabel sanoo ja nousee ylös.
"Mutta miten Jessien poikakaveri vaikuttaa teidän väleihin? En usko että ainoa syy on se, että te ette pidä Cadenista." Sanon ja nousen myös ylös. Isabel katsoo minua huokaisten.
"Musta tuntuu, että saat tietää sen ajanmyötä." Isabel sanoo ja lähtee kävelemään takaisin sisälle. Istahdan hetkeksi istumaan ja mietin mitä Isabel tarkoitti äskeisellä. Palaan itsekin sisälle ja istahdan Isabelin viereen. Isabel kääntyy katsomaan minua hymyillen pienesti.
***
Palatessani kotiin koko asuntomme oli pimeä. Riisun kenkäni ja hiivin huoneeseeni, koska äiti on ilmeisesti nukkumassa. Avaan huoneeni oven ja vaihdan vaatteeni ja lösähdän sängylleni väsyneenä.***
Sain vihdoikin aikaseksi kirjoittaa ja julkaistua tämän luvun :D enkä ole ehtinyt tarkistää virheitä vielä, mutta katson ne läpi myöhemmin :)
YOU ARE READING
Remember last summer? | finnish
RomanceJatkoa Summer In California- kirjalle *** Yli vuosi viime kesän jälkeen moni asia on muuttunut. Saran vanhemmat erosivat ja nyt hän muuttaa äitinsä kanssa Kaliforniaan! Uusi koti, uusi koulu, uudet ystävät. Miten Sara pärjää uudessa koulussa ja viel...