13- "Te kaikki ootte käyttäytyny tänään todella oudosti"

330 26 5
                                    

Istumme juuri ruokalassa ja huomaan Jackin tuijottavan minua hymyillen parin pöydän päästä. Kun kohtaan tuon katseen, hän kääntää päänsä nopeasti pois päin. Hymähdän pienesti ja lasken katseeni lautaseeni.

"Teillä tais mennä ihan kivasti?" Mike naurahtaa ja tunnen tuon katseen porautuvan minuun. Nostan katseeni Mikeä päin ja naurahdan pyöräyttäen silmiäni.

"Ootteko te nyt yhdessä?" Mike kysyy ja heiluttelee haarukkaa edessäni. Otan tuon ranteesta kiinni naurahtaen.

"Ensinnäkin. En halua, että mun silmä puhkeaa. Toiseksi ei, me ei olla yhdessä. Me käytiin vain syömässä ja leffassa. Sitten se vei mut kotiin ja me saatettiin ehkä pussata", sanon hymyillen. Tunnen pienen punan nousevan kasvoilleni. Mike laskee kätensä turhautuneena alas ja vilkaisee Jackin suuntaan. Jostain syystä meidän välille laskeutuu kiusallinen hiljaisuus.

"Sara! Mites sun treffit Jackin kanssa meni?" Sophie kysyy innoissaan. Rehellisesti sanottuna olen helpottunut, kun Sophie saapuu paikalle.

"Ihan hyvin", sanon. Sophie virnistää minulle ja tuuppaa minua pienesti kylkeen. Huomaan sivusilmällä Sophien vilkaisevan Mikeä virnistäen.

"ihan hyvin?" Sophie naurahtaa virnistäen yhä. Pyöräytän vuorostaan Sophielle silmiäni ja käännyn vilkaisemaan pöytään, jossa Jack kavereineen istuu. Huomaan kuitenkin, että pöytä on nyt tyhjä ja ruokala alkaa muutenkin tyhjentyä.

Istun liikunnantunnin jälkeen pukukopissa.

"Joten..." Sophie kysyy uteliaana ja naurahtaa. Käännyn katsomaan Sophieta nauraen kulmat kurtussa.

"Se haluaa vaan tietää, että seurusteletko sä taas Jackin kanssa? Eikä se oo ainoa", Isabel tuuppaa minua virnistäen kylkeen. Käännyn katsomaan Isabelia nauraen.

"Ei. Me ei seurustella, eikä välttämättä tulla seurustelemaan", sanon naurahtaen ja käännyn molempien puoleen vuorotellen. Huomaan sivusilmällä kuinka Isabel ja Sophie katsovat toisiaan hymyillen. Pyöräytän silmiäni naurahtaen ja vedän juoksukengät pois jaloistani ja tungen ne liikuntapussiin.

"Ootko sä miettinyt, että seurustelisit jonkun muun kanssa?" Sophie kysyy. Nostan katseeni häneen, kun olen vetänyt laukkuni vetoketjun kiinni.

"Miksi sä tollasia kysyt?" Naurahdan ja nousen ylös.
"Mutta joo. Kyllä mä voisin. Se mitä mun ja Jackin välillä tapahtu oli vaan yks pusu. Ei sen enempää." Sanon ja katson molempia edessäni istuvia huvittuneena. En kyllä itsekään täysin usko äsken sanomaani.

"Oho. Tuo tuli ihan yllätyksenä!" Isabel vitsailee ja nousee Sophien kanssa ylös. Naurahdan huvittuneena.

"Ei kun ihan oikeasti. Pystyisitkö seurustelemaan jonkun muun kuin Jackin kanssa? Vastaa rehellisesti." Sophie toteaa ja katsoo minua vakavalla ilmeellä. Käännyn kävelemään takaperin ja katson kulma koholla kaksikkoa.

"Mä vastasin jo. " sanon ja käännyn ympäri. Pysähdyn lokerolleni ja otan reppuni sieltä.

"Onko sulla ketään erityistä mielessä?" Isabel virnistään. Suljen lokeroni oven ja katson edessäni virnuilevaa kaksikkoa. Pyöräytän silmiäni nauraen.

"Te ootte kysellyt tänään ihan outoja", sanon ja heitän repun olalleni, jonka jälkeen lähden kävelemään kohti luokkaa.

"E-ei me mitään...", molemmat puhuvat päällekkäin änkyttäen. Pysähdyn ja käännyn katsomaan heitä kulmat koholla.

"No onko teillä sitten joku erityinen mielessä?" Kysyn kurtistaen toista kulmaani huvittuneena. He kääntyvät katsomaan toisiaan nyrpistäen nenäänsä ja pudistaen päätään.

"Eeiii... tai... kuka tahansa muu kuin Jack?" He aloittavat yhtä aikaa, mutta Sophie lopettaa lauseen. Huvittunut ilmeeni muuttuu nopeasti.

"Mitä sä tarkotat?" Kysyn Sophielta pudistellen päätäni hieman epäuskoisena.

"Sun ja Jackin juttu ei viimeksikään toiminut...", Sophie huokaisee ja katsoo minua suoraan silmiin.

"Sä ite käskit mun yrittää uudestaan!" Sihisen hampaideni välistä.

"Sara sä et nyt ihan ymmärrä mitä me ajetaan takaa." Sophia huokaisee. Pyöräytän silmiäni.

"Niin, koska mä en saa selvää teistä." Sanon katsoen molempia. En ole yhtään riitely tuulella, joten annan asian olla.

"Sä saat tietää sen ajan kanssa." Isabel sanoo hymyillen ja molemmat lähtevät kohti omaa tuntia. Jään seisomaan käytävälle katsomaan heidän peräänsä pää kallellan. Pudistelen ajatukset pois päästäni ja lähden kohti omaa tuntia.

Onnekseni Sam on seuranani tällä tunnilla. Käännyn katsomaan vieressäni istuvaa Samia, joka näyttää olevan todella keskittynyt tehtäviinsä.

"Sam saanko mä kysyä sulta jotain?" Kysyn. Hän kääntää kysyvän katseensa minuun.

"Joo? Kysy pois", hän sanoo. Käännyn kunnolla tuon puoleen ja kallistan päätäni.

"Ootko sä sitä mieltä, että mun ei pitäis seurustella Jackin kanssa?" Kysyn. Samin kasvoille muodostuu huvittunut ilme.

"Mä en halua puuttua tähän mitenkään. Jack on ihan jees tyyppi, mutta kukaan meistä ei halua enää nähdä sua sellasena kun olit vuosi sitten." Sam sanoo ja palaa takaisin tehtävien pariin. Huokaisen syvään ja käännyn oikein päin. Hän on oikeassa, mutta uskon, että voisin luottaa Jackiin tällä kertaa. Tai haluan uskoa, että voisin luottaa Jackiin.

"Mutta mä haluan muistuttaa, että Jack ei oo ainoa poikaystävä ehdokas, joka saattas olla kiinnostunut susta", Sam sanoo. Käännyn katsomaan Samia yllättyneenä ja ehkä hieman myös järkyttyneenä. Hän ilmeisesti huomaa järkytykseni ja kääntyy katsomaan minua.

"Eieiei! En mä tarkottanu sitä niin. Mä en ole kiinnostinu susta. Sanoin sen vaan esimerkkinä", Sam sanoo panikoiden. Nyökkään yhä hämmentyneenä ja tunnen muutaman tuomitsevan katseen meissä.

"Te kaikki ootte käyttäytyny tänään todella oudosti", mumisen itsekseni ja palaan tehtävieni pariin.






Has llegado al final de las partes publicadas.

⏰ Última actualización: May 15, 2018 ⏰

¡Añade esta historia a tu biblioteca para recibir notificaciones sobre nuevas partes!

Remember last summer? | finnishDonde viven las historias. Descúbrelo ahora