luku4-ei niin toivottu pari

1.3K 97 14
                                    

| S A R A |

Kävelin Isabelin ja Sophien sekä Jessien kanssa ruokalassa tyhjää pöytää kohden ja istahdimme siihen.

"Kuulin, että pääsit Jackin luokalle." Sophie kysyi pitäen katseensa tiukasti minussa.

"Mm..." mutisin ja pyörittelun ruokaani lautasella.

"Vaivaako se sua? Tuut kuitenki näkemään Jackin sekä S-", Sophie aloittaa, mutta lause jäi kesken. Nostan katseeni kaveriini. Katson Sophien olan yli ja huomasin Jackin jonkun tytön kanssa. Tunnistin tytön samaksi tytöksi jonka kanssa Jack nuoleskeli ennen lähtöäni. Laitoin haarukan takaisin lautaselle ja lösähdin nojaamaan tuolin selkänojaa vasten.

"Sara, kaikki ok?" Jessie kysyi ja katsoi minua.

"Olen joo", huokaisin. Tytöt alkavat puhumaan keskenään jostain mikä ei minua niinkään kiinnostanut.

***

Kävelin seuraavalle tunnille, joka oli historiaa, ja kävelin tuttuun tapaani luokan takaosaan. Matkalla tunsin yksien silmäparien tuijottavan minua.

"Jack kuunteletko edes?" Kuulin jonkun tytön äänen. Huokaisin ja avasin kirjani kun opettaja astui luokkaan hymy kasvoillaan. Kaikki siirtyivät omille paikoilleen kuuntelemaan.

"Ajattelin, että tulisitte tekemään parityön. Aiheen saatte minulta ja saatte toteuttaa työn haluamallanne tavalla." Hän kertoi kävellen luokan etuosassa edestakas.

"Tulette tekemään työn sen henkilön kanssa kenen nimen nostatte", hän kertoi ja tuli kohdalleni rasian kanssa.

"Sara nosta nimi", hän sanoi ja heilutti rasiaa. Nostin käteni ja nostin nimen. Opettaja katsoi minua odottavasti. Käänsin lapun nähdäkseni nimen. Ja tietysti minun tuurilla siinä komeili henkilön nimi kenen kanssa vähiten tämän työn halusin tehdä. Jack.
Vilkaisin poikaa nopeasti ja siirsin katseeni takaisin pulpettiin.

"Ömm...", kuulin muminaa edestäni ja nostin pääni. Jack.

"Sä vissiin oot sitte mun pari", Jack sanoi ja raapi niskaansa.

"Öh... ilmeisesti", naurahdin. Ilmeisesti kumpikaan ei nauttinut tilanteesta, koska pysyimme koko ajan hiljaa ja etsimme tietoa aiheestamme.

Tunnin jälkeen keräsin tavarani ja kävelin käytävää pitkin ovelle.

"Sara!" Kuulin jonkun huutavan joten pysähdyin ja käännyin ympäri. Edessäni seisoi kukas muukaan kuin Jack.

"Kun meillä on se parityö niin ajattelin, että tehtäisiinkö sitä koulun jälkeen?" Hän ehdotti.

"Okei... äidillä on huomenna yön töitä joten voidaan mennä meille", sanon ja Jack ilmeisesti suostui ideaan.

"Okei joo kiva", tuo naurahti ja meni kavereidensa luokse.

"Ootko varma, että se jää pelkästään siihen teidän parityöhön?" Kuulin tutun äänen.
Naurahdin ja löin Samia hellästi käteen.

"Olen. Sitä paitsi tiedän ettei Jack ole kiinnostunut minusta, enkä minä hänestä", sanon ja työnnän ylimääräiset krjat lokerooni ja suljen sen.

"Sepä harmi. Pakko myöntää, että olitte kyllä söpö pari", Sam virnisti. Naurahdin huvittuneena.

"Niin. Olimme. Emme enään", sanoin hiljaa js kävelin ovea kohti.

"Sulla on vielä tunteita sitä kohtaan." Sam sanoi ja samalla käveli perässäni kotiin, koska asuimme samalla suunnalla.
Pudistin päätäni.

"Ei ole. Oon päässyt yli siitä", huokaisin ja työnsin kädet takkini taskuun.

"Kyllä mä nään ettet oo päässyt yli siitä. Kaikki näkee." Sam sanoi ja kääntyi tielle joka johtaa heille.

"Jaha", naurahdin ja vilkutin tuolle ja jatkoin omaa matkaani.

***

Avasin oven ja potkin kengät pois jalasta ja jätin reppuni portaiden viereen. Kävelin olohuoneeseen, jossa äiti istui sohvalla katsomassa telkkarista jotain romanttista komedia elokuvaa.
Lösähdin äitini viereen ja painoin pääni tuon syliin.

"Päivässäsi ei ole ilmeiseti ollut kehumista?"
Pudistin huokaisten päätäni.

"Ensiksi jouduin Jackin kanssa samalle luokalle. Toisena joudun tekemään parityön hänen kanssa ja kolmantena mulla on nälkä ja sä vaan katot jotain tylsää elokuvaa", naurahdin kun mahani murahti.

"Jääkaapissa pitäisi olla jotain", äiti sanoi. Nousin ylös ja kävelin jääkaapille. Otin sieltä eilistä kanaruokaa ja lämmitun sen mikrossa ja palasin olohuoneeseen maitolasin ja ruuan kanssa.

"Sanoit että Jack on luokallasi", äiti sanoi yhtäkkiä. Nyökkäsin ja laitoin kanampalan suuhuni.

"Mutta eikös tämä parityö ole sitten hyvä juttu? Saatte puhua asiat selväksi." Äiti sanoi ja katsoi minua. Kohautin itse olkiani ja jatkoin syömistä.

"Jack seurustelee yhden tytön kanssa. En muista hänen nimeä, mutta se on sama tyttö kenen takia meillä meni vuosisitten välit ennen lähtöä", sanoin pitäen katseeni lautasessa.

"Mutta... oon ihan okei sen asian kanssa. Molemmat on jatkanut omaa elämäänsä", sanoin hymyillen pienesti ja katsoin äitiä joka hymyili myös.

"Mutta meen tekemään nyt läksyt." Sanoin ja noudin ylös ja menin hakemaan reppuni ja suuntasin yläkertaan tekemään läksyjä

Jeij sain vihdoinki tän kirjotettua: D saattaa löytyä virheitä mutta korjaan ne sitten myöhemmin. Ja yritän tehdä myös pitempiä ja tapahtumarikkaampia lukuja jatkossa: D

Toivottavasti tykkäsitte luvusta.

Mulla pitäis olla varmaan joku syy miksen oo kirjottanu... no se on oikeestaan aika yksinkertanen. Mulla ei ollu motii tai olin liian laiska kirjottaan :Dd

Remember last summer? | finnishOù les histoires vivent. Découvrez maintenant