Istumme hiljaisuudessa siinä samassa pienessä kahvilassa, jossa näimme ensimmäisen kerran. Tunnelma ei ollut yhtä rentoa kuin silloin. Hiljaisuus alkaa käydä hermoilleni pikkuhiljaa ja huomaan saman myös muissa.
"Niih....", Sam huokaisee ja katsoo jokaista vuorotellen. Huomaan sivusilmällä Jessien ja Isabelin mulkoilevan toisiaan, mikä häiritsee minua kovasti. Tiedän, että heidän välinen riita liittyy muuhunkin kuin vain siihen, ettei Isabel pidä Cadenista.
***
Kävelen Miken kanssa kohti kotia täydessä hiljaisuudessa."Onko se ainoa syy Isabelin ja Jessien riitaan että kukaan teistä ei pidä Cadenista?" Kysyn uteliaana. Mike pysähtyy ja katsoo minua hämmentyneenä.
"Sä et siis tiedä?" Tuo sanoi ja jatkaa kävelemistä takaperin minun pudistaessa päätäni.
"Caden ja Isabel seurustelivat jonkun aikaa. Mutta koska Caden on hirveä player hän päätti iskeä Jessien." Mike sanoo. Kurtistan kulmiani ja katson Mikeä. Tiedän kyllä mitä hän tarkoittaa.
"Eli Caden petti Isabelia?" Kysyn varmistaakseni epäilykseni. Mike nyökkää.
"Nyt ainakin ymmärrän miksi ne käyttäytyy noin toisiaan kohtaan." Mutisen itsekseni. Mike naurahtaa.
Pysähdymme kotiovelleni. Mike katsoo minua hymyillen pienesti.
"Nähdään huomenna koulussa." Tuo sanoo ja heilauttaa kättään, jonka jälkeen lähtee kävelemään kotiinsa. Jään hetkeksi seisomaan ja katsomaan tuon perään, ennen kuin menen sisälle. Eteisessä huomaan kahdet vieraat kengät. Kävelen olohuoneeseen ja äitu kävelee minua vastaan pitsalautanen kädessä.
"David ja Tomy toivat pitsaa ja elokuvan", hän sanoi ja istahti sohvalle Davidin viereen. Jätän tavarani eteiseen ja istahda olohuoneen lattialle ottaen pitsan äidin lautaselta hymyillen. Tuo pörrttää hiuksiani ja suukotaa nauraen päälakeani.
***
Olen juuri kävelemässä koulun ovista sisään, kun kuulen jonkun huutavan nimeäni. Käännyn katsomaan taakseni ja huomaan Jackin juoksevan minua kohti. Katson poikaa kysyvästi."Ootko tulossa tänään Tomylle?" Tuo kysyy. Vilkaisen Jackia hämmentyneenä ja astun sisälle tuo perässäni.
"Miksi tulisin?" Kysyn naurahtaen. En yhtään tiedä mitä tuo ajaa takaa. Käännyn katsomaan tuota samalla, kun yritän avata lokeroani.
"Eikun ajattelin vain... kun siis tehän ootte viettäny paljon aikaa yhdessä ja niin..." tuo sanoo raapien niskaansa. Katson Jackia ja olen revetä nauruun.
"Kuka sulle sellasta kertoi?" Kysyn naurahtaen ja laitan lokeroob kirjat joita en tarvitse ja otan kirjat, jotka tarvitsen.
"E-ei kun... oletin vain..." tuo sanoo ja katsoo nolona jalkojaan.
"Mutta ootteko te yhdessä?" Tuo kysyy. Pudistan päätäni nauraen."Ei olla. Tomyn isä seurustelee äidin kanssa." Sanon laittaen lokeroni kiinni. Käännyn katsomaan Jackia, joka näyttää olevan vielä enemmän nolostuneempi kuin aiemmin.
"Jos sä et ole kerta tulossa Tomylle, haluatko tehdä jotain?" Jack kysyy katsoen minua varoen. Katson Jackia yllättyneenä ja lähden kävelenään tuo perässäni.
"Etkös sä seurustele Stacyn kanssa?" Naurahdan.
"Koska musta tuntuu ettei se pidä kovin siitä, että oltais edes kavereita", sanon kohottaen kulmiani."Se on vähän monimutkaista", tuo sanoo niskaansa raapien.
"Sitäpaitsi. Eihän Stacy voi päättää mun kavereista", tuo sanoo. Nyökkäilen hitaasti."Monimutkaista kylläkin", naurahdan ja kävelen luokkani ovelle.
"Mutta sä et vastannut mut kysymykseen." Tuo sanoo kohottaen kulmiaan ja katsoo minua odottavasti. Huokaisen naurahtaen ja katson tuota hetken. Päädyn lopulta kuitenkin nyökkäämään ja huomaan kuinka tuon ilme kirkastuu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Remember last summer? | finnish
RomantizmJatkoa Summer In California- kirjalle *** Yli vuosi viime kesän jälkeen moni asia on muuttunut. Saran vanhemmat erosivat ja nyt hän muuttaa äitinsä kanssa Kaliforniaan! Uusi koti, uusi koulu, uudet ystävät. Miten Sara pärjää uudessa koulussa ja viel...