Syöksyn luokkaan samantien kun opettaja avaa oven. Halusin vältellä Jackia vielä kun voin. Tiedän. Lapsellista, mutta joudun viettämään iltapäivän tuon kanssa tehden historian työtä. Kaiken kukkuraksi historia on aine, josta en pidä kovin.
Mutta nyt en ollut historian tunnilla. Onneksi.
Pujottelin luokan perälle takapulpettiin ja istahdin siihen.
Kaivan repustani matikan kirjat ja penaalini. Sam tulee viimeisten perässä sisälle ja tulee istumaan edessäni olevalle pulpetille. Poika kääntyy minua kohti katsien minua kysyvästi."Mitä?" Kysyn pojalta joka virnistää.
"Taidat olla tyytyväinen kun saat viettää illan Jackin kanssa. Kahdestaan." Hän naura
Tuhahdan pojalle pudistaen päätäni huvittuneena."Minusta se on jotenkin... öh... hieman kiusallista", sanon pitäen katseeni kirjassa. Sam kohottaa toista kulmaansa.
"Kiusallista? Mitä tarkoitat?" Sam kysyy.
Huokaisen syvään ja nostan katseeni häneen.
"Tietäthän. Ennen meillä oli jotain ja nyt emme ole puhuneet pitkään aikaan ja nyt minun pitäisi jutella hänelle normaalisti. Ei kiitos. Ei tule onnistumaan", sanon ja vilkaisen nopeasti Jackia joka on luokan toisessa päässä Stacyn kanssa.
Ja tietenkin minun tuurillani hän käänyy katsomaan minua pienesyi hymyillen joten käännän pääni vaivaantuneena nopeaa pois."Myönnä pois. Haluat nähdä Jackin ja mistä vetoa, että haluat antaa hänelle mahdollisuuden", Sam sanoo ja kääntyy omalle paikalleen kun opettaja yskäisi tuolle merkittävästi.
Pyöräytin vain silmiäni ja jatkoin tehtäviä.Tunnin jälkeen kävelin Samin kanssa luokasta ja matkamme tyssähti siihen kun joku huusi nimeni.
Nyt olen kasvotusten Jackin kanssa."Ollaanhan me vielä tekemässä sitä parityötä?" Hän kysyy. Katso turhautuneena poikaa, koska en jaksaisi häntä juuri nyt ja minulla on muutenkin kiire tunnille.
"Joo. Ellet halua hylättyä kurssista", sanon ja jatkan matkaani.
"Mä en tiedä missä asut." Jack sanoo. Käännyn ympäri ja huokaisen.
"Sitten odotat minua tai toistepäin. Nähdään etuovella koulun loputtua" sanon ja jatkan matkaani.
Koulun loputtua lähdin laahustaen kävel. emään koulun käytävää pitkin. Saavuttiani ulko-ovelle vedän syvään henkeä ja vien käteni hitaasti kahvalle ja työnnän sen auki huokaisten ja katselen ympärilleni. Huomaan kuitenkin Jackin nojaavan seinään ja selaten puhelintaan. Kävelen pojan viereen.
"Ömm... aijotko sä tulla?" Kysyn. Jack nostaa katseensa minuun ja nyökkää pienesti hymyillen.
Nyökkään ja lähden kävelemään kotiani kohti olettaen pojan seuraavan. Pysähdyn kuitenkin ja käännyn ympäri. Huomaan Jsckin menevän aivan väärään suuntaan."Ömm... sulla on väärä suunta!" Huudan vaivaantuneesti ja juoksen tuon luo kun Jack ei pysähtynyt.
Jack istuu mustan skootterin kyydissä kypärä kädessä ja ojentaa toista kypärää minulle."Ota nyt", hän sanoo ja ojentaa kypärää vielä enemmän minulla. Otan kypärän käteeni ja katson epäilevästi kun poika laittaa omansa päähän.
"Hei ei voi olla niin paha. Oot sä ennenki mun kyydis ollu", hän naurahtaa. Totta. Tiedän Jackin olevan hyvä kuski ja luotan kyllä hänen ajotaitoihin, mutta en tiedä.
Katson käsissäni olevaa kypärää jonka laitan päähäni huokaisten ja istahdan pojan taakse ja kerron osoitteeni.
Jack käynnistää ajopelin. Epävarmasti kiedon käteni tuon kropan ympärille pysyäkseni kyydissä.Jack pysäyttää skootterin taloni eteen ja ottaa kypäränsä pois päästään. Irrotan otteeni pojasta ja nousen kyydistä pois. Otan myös omasta päästäni kypärän pois ja annan sen Jackille.
Lähden kävelemään kohti ovea ja Jack juoksee minut kiinni.
Heitän reppuni pois selästä ja alan kaivaa avaimia repustani. Löydettyäni ne avaan oven ja päästän Jackin sisälle."Me voidaan tehä sitä ryhmätyötä keittiössä ku siellä on tilaa", sanon raapien niskaani ja osoitan keittiötä. Jack nyökkää kuuliaisesti ja potkimme kengät pois jalasta ja näytän keittiön pojalle. Jack istahtaa pöydän ääreen ja katselee ympärilleen.
"Haluutko jotain? Leipää, mehua, kahvia, teetä?" Kysyn ja katson Jackia. Tilanne oli hiukan epämukava ja kiusallinen. Yhdessä tilassa oleminen Jackin kanssa kahdestaan kaiken sen jälkeen mitä joskus oli. Pudistan päätäni pienesti saadakseni ajatukset pois.
"Ömm... leipä ja mehu saattais olla ihan kiva", hän naurahtaa. Nyökkään ja kaivan kaapista kaksi lasia ja mehupurkin jääkaapista ja tuon ne pöytään. Nappaan myös leipälautasen jääkaapista, johon äiti oli tehnyt valmiiksi leipää.
***
Samalla syödessämme teimme ryhmätyötä hyvälle mallille ja olimme jutelleetkin yllättävän paljon.
"Sä oot Stacyn kanssa?" Kysyn yhtäkkiä ja katson Jackia, joka vilkaisee minua nopeaa.
"Toistaiseksi joo..." tuo mutisee ja pyörittelee kynää kädessään.
Kurtistan kulmiani."Miten niin toistaiseksi?" Kysyn hämmentyneenä. Jack huokaisee ja kohauttaa olkiaan.
"Musta vaan tuntuu että ollaan ajautumassa sen kanssa eri suuntiin... Stacy on tosi mahtava ja mä rakastan sitä, mutta musta tuntuu ettei se toimi", Jack sanoo haikeana. Tunnen pienen piston sydämessäni kun hän sanoi rakastavansa Stacya. Ymmärrän sen hyvin. Jack ja Stacy ovat täydellinen pari. Stacy on kaunis ja fiksu. Kuka nyt ei sellaisesta pitäisi. Siirrän katseeni käteeni, jossa minulla on vielä rannekoru, joista toisen annoin Jackille kun olin lähdössä viimeksi Suomeen. Nostan käteni nopeaa pöydältä pois js vien sen pöydän alle.
Nostan katseeni Jackiin ja katson tuota pienesti hymyillen. Jack katsoo myös minua pienesti hymyillen."Jatketaanko tätä vaikka viikonloppuna?" Jack ehdottaa.
"Mun täytyy nimittäin lähteä kotiin", hän jatkaa. Nyökkään ja saatan Jackin ovelle."Et sä ookkaan niin pahaa seuraa mitä mä aluks muistelin", nsurahdan. Kengännauhojaan sitova Jack naurahtaa ja katsoo minua.
"Ei mutta oli hyvä, että päästii tekee yhessä tota työtä. En oo jutellu sulle pitkään aikaan joten nii", hän naurahtaa.
"Eli me nähdään taas viikonloppuna tän tehtävän parissa?" Kysyn. Jsck nyökkää.
"Nähdään!" Hän huikkaa ja heilaauttaa kättään ja avaa oven.
"Juu moikka", sanon ja vilkutan pojalle. Kun tuo sulkee oven hyppelehdin huoneeseeni ja lösähdän sängylleni. Olen oikeastaan yllätyksekseni tyytyväinen, että minun laitettiin Jackin pariksi siitä alkuepämukavuudesta huolimatta. Osaamme molemmat ilmaista ideamme ja muokata ne työhömme sopivammaksi. Ehkä tämän avulla pääsisin tutustumään häneen uudestaan tai saan edes mahdollisuuden puhus hänelle...
*****
Jee hei taas! Mulla oli tän luvun kanssa ongelmia, koska aluks sain kirjotettuu tätä ihan hyvänmatkaa ja tänäänkun olisin jatkanu yli puolet luvusta oli hävinny joten jouduin kirjottaa uudestaa :D
Mutta tässä tää nyt on. Korjaan kirjotusvirheet sitte jossaki välissö kun jaksan.
Toivottavasti tykkäsitte luvusta :3 tiiän että tän luvun laatu on 6/5 muttako kirjotin tän yöllä kello 1.47 valmiiksi koska mun inspa oli sillo toiminnassa xD
Mutta nyt lopetan nämä pölinät.
Minä sanon nyt öitä, koska allan nukkumaaan xD♥
Love u all!♥
ESTÁS LEYENDO
Remember last summer? | finnish
RomanceJatkoa Summer In California- kirjalle *** Yli vuosi viime kesän jälkeen moni asia on muuttunut. Saran vanhemmat erosivat ja nyt hän muuttaa äitinsä kanssa Kaliforniaan! Uusi koti, uusi koulu, uudet ystävät. Miten Sara pärjää uudessa koulussa ja viel...