- Fondu... Frappé...Adagio... Hófehér rózsa.
- Lilith, emeld a lábad!
Az asztalomon.
- Magasabbra! Koncentrálj!
Ki küldhette?
- Lilith, ha így folytatod, kiváglak az óráról!
Szürke szemek. Csattanás. Fájdalom. Arcomhoz kapok. Síri csend lett. Mademoiselle Nora szürke szemeivel hidegen mered rám.
- Ki lehet menni. A sikereid nem mentesítenek fel az órai munka alól.
-Elnézést - susogom, és elhelyezkedek a rúd mellett. Tökéletes adagiot csinálok. A mlle elfordul.- Mi volt az a kis közjáték? - kérdezi világoslila hangján a szobatársam, Szandra. Kiveszem a kezéből a hullámcsatokat, és megigazítom a kontyát.
- Kiestem a ritmusból - felelem, és a tekintetem a rózsacsokorra téved.
- A kék szemű srác az első sorból?
- Nem hiszem. Nem jött el.
- Komolyan, Lil, ki kéne derítenünk ki az a fiú. Mindig őt keresed. Jó, hogy még nem tetováltattad magadra - teszi hozzá rosszallóan. Szandra, akárcsak a többi balettos lány, mélyen elítélik a tetoválásaimat. Az iránytűt a vállamon. A szívet a tarkómon. A baglyot a csuklómon. A kulcsot a hasamon. Mindegyiknek jelentése van. És mindegyiket én terveztem.
- Nem akarom kideríteni. Pont az a varázsa, hogy csak a szemeit ismerem. Lehet, hogy valójában egy bunkó dög - vonom meg a vállam.
- Fura vagy - zárja le a beszélgetést. Nem vitatkozom. Főzök egy kávét. Újabb lesújtó tekintet. Én már rég túl vagyok azon, hogy mit fogyaszthat egy balerina. Napi öt óra edzés mellett nehezen hízhatok el. Tejszínhab. Csokireszelék. Szandra prüszköl. Nem érdekel. Komótosan kortyolgatok. Telefonomra nézek. Négy óra öt perc. Tíz perc múlva kezdődik a műszakom. Lerakom a poharat, és felhúzom a dzsekimet.
- Hova mész?
- A szalonba. Gábor egyik munkatársa ma szabadnapot vett ki, és én helyettesítek - felelem és felráncigálom a tornacipőt a lábamra.
- Gábor, az a borostás, fonott hajú tetováló? - azonosítja be Szandra. Bólintok. Intek egyet és kirohanok a kollégium folyosójára. Lépteim csattognak az üres folyosón. Kilépek Bécs kis utcáira. Orgona. Rózsaillat. Madárcsicsergés. Narancs nevetések. Hűs szél mosolya. Imádom a tavaszt. Előhalászok egy cigit. Kattanás. Láng. Füst. Mélyet szívok belőle. Ez egy nyílt titok: mindenki tudja, de senki nem ismeri be. Egy balerina nem dohányozhat. Főleg nem egy hivatásos. Egy szőke csoporttársam jön szembe. Megvető tekintettel néz rám. Úgysem mer beköpni Mlle Noránál. Gyávább annál. Nagy vigyorra húzom a számat, és kifújok egy adag füstöt. Nem reagál. Nem is számítottam másra.
Pár perccel később a szalonban üldögéltem. Sosincs forgalom szerda délután. Csak Gábornak van egy-egy előre bejegyzett vendége. Kilincs. Ajtónyikorgás. Csilingelés. Felpillantok. Kék szemek.
YOU ARE READING
A tetováló
Teen FictionPlié. Piruett. Rózsaszín tüllszoknya. Az életem. Skiccek. Tetoválótű. Szalonok hangulata. Az álmom.