*Lilith 18 éves*
Kattanás. Láng. Füst. Letüdőzöm.
- Lil, baszki, ezt most hagyd abba - sötét szeme könyörög. Nem érdekel. Még egyet szívok. Kiveszi a kezemből és ledobja. Összetapossa. Újabbat húzok elő.
- Azt hiszed ezzel bármit is megoldhatsz? Lil, azért mert szakítottak veled, nem kell mindenkit eltaszítanod magadtól. Oké, anyuék kiakadtak. De azért tényleg elég para, ahogy viselkedsz.
Összehúzódnak a szemeim.
- Don, még egy szó, és...
- És mit csinálsz? Megversz? Hajrá, együtt jártunk karate edzésekre. Itthagysz? Eddig sem érdekelt a családod.
- Bécsbe megyek.
- Minek? - már rég hozzászokott a gyors témaváltásokhoz.
- Nyitok egy tetoválószalont.
- Miből?
- Táncolok.
Don csak néz rám.
- Elcseszed az életed.
- Az én életem. Engedd meg, hogy elcsesszem - hangom gúnytól csepeg.
- Lil, anyáék nem akartak rosszat neked...
- És mégis megtették - vágok közbe.
- Az a gyerek nem érdemelt meg téged.
- Ezt én döntöm el - újabb szál cigi.Zakatolás. Piros. Kék. Suhanó vonatok. Kényelmetlen ülések. Óriási csomagok.
- Kisasszony, a jegyét elkérhetem? - felemelem a fejem. Odanyújtom a papírt. A kalauz szeme végigszalad rajtam. Az iránytű a vállamon. A szív a tarkómon. Emlékezés a bátyámra. Akivel soha többé nem beszélek. Piercing az orromban. Lázadás a szülői rendszer ellen.
Visszaadja a jegyet. Fekete körmeimet is megbámulja.Halványan kivilágított ablak. Árnyak suhanása. Ajtó nyikorgása.
- Miben segíthetek? - ordít valaki a szalon másik oldaláról. Sötét szemek. Borosta. Fonott sötét haj. Fáradt arc. Huszonéves lehet.
- Munkát keresek.
- Ide gyakorlat kell és precizitás. Nem vehetek fel tizenéves lányokat - közli nyersen.
- Van gyakorlatom. Szegeden dolgoztam Fekete Hugónál - esténként. Ez is kiidegelte a családomat.
- Mennyit kérsz érte?
- Egyelőre csak szállásra lenne szükségem.
Bólint.
- Próbaidőn vagy. Ha két hónapig jól dolgozol, normál fizetéssel felveszlek.
- Korrekt. Szabó Lilith - nyújtok kezet. Elfogadja.
- Ferenczy Gábor. Ő meg az első vendéged - biccent egy férfi felé - A piercinget pedig vedd ki. Szarul néz ki.
YOU ARE READING
A tetováló
Teen FictionPlié. Piruett. Rózsaszín tüllszoknya. Az életem. Skiccek. Tetoválótű. Szalonok hangulata. Az álmom.