Ehhh BAB 21

89 1 0
                                    

Tema perkahwinan yang berkonsepkan retro Vantage and Rustic. Entah idea kuno mana abang Hayyan ambik. Tup tup lepas siap makeover memang cantik. Cuma bezanya, konsep retro banyak menggunakan warna-warna terang dan berani.

Majlis resepsi yang bertemakan warna coklat kayu dan inspirasi warna hijau yang berona layers of green. Plus bridesmaids ber gaun warna shades of pinks dan groomsmas memakai baju seragam berwarna coklat cair menaikkan warna vantage.

"Haziq segak kau hari. Aku tengok macam kau yang nak kahwin" Usik Friya.

"Dulu aku ajak kau nikah kat sana kau tak nak" sindir pedas.

"Suka hati kau lah"

Marah! Yani kau cantik belum pernah lagi aku tengok kau pakai gaun warna pink vantage. Bisik hati Haziq.

Friya dan beberapa orang bridesmaid bukan orang lain tapi keluarga Friya juga yang ditugaskan untuk memberi doorgift.

Haziq kerja paling senang goyang kaki... Tak pun Haziq kena jadi pelayan. Nak sangat!

"Akak nak tolong boleh?" Uwais memegang bakul yang diisi doorgift.

"Boleh" ehh sihat dh ke adik aku ni kata sakit kepala. Padanlah malas nak layan tetamu. Adik Uwais tak pandai bercakap macam Friya. Mesti kes cabut lari.

"Yani saya pun nak tolong" haziq mendatang.

"Awak tak payah ngada² pergi buat kerja awak" eh terkeluar 'saya' 'awak'.

Haziq buat tak dengar, dari tadi asyik berkepit tapi berjarak.

"Suami kamu ke?" tanya Datin Malisa. Seorang usahwan yang berjaya. Idola Friya dari kecil.

"Belum lagi" Haziq dah senyum sampai ke telinga. Mamat ni dah kenapa?

"Owh belum lagi. Aunty tengok kamu berdua sesuai sangat, cakap dekat mama Yani" tambah Datin Malisa.

Senyuman Haziq tak lengkang pun. Suka sangat? Ke suka aku? Perasan.

Sesi potong kek...

Seri pengantin sampai ke kek pun berseri.

Gabungan warna neutral dengan hiasan pearl dan bunga menyerlahkan ke'vintage'an kek ni. Corak ala lace instead of plain surface menambahkan lagi seri.

"Kalau kita nikah i nak kek like that and i'll make it more beautiful like you" Haziq menyakat.

"Boleh juga tapi i nak yang paling mahal and jangan samakan yani dengan cake " tambah Friya.

"Anything for you sayang" perkataan sayang dikuatkan.

Naik geli aku dengan Haziq dia dah kenapa hari ni dah lah perkahwinan abang aku. Tahu lah yang dia kawan baik abang seen when entah....

Haziq ²........

Cerita ni short...malas nak panjang lebar... Hope enjoy....

Ehh!!awak perlu ke??Where stories live. Discover now