Ehhh BAB 25

104 3 0
                                    

Pagi hari ini dah tak hujan. Barang dah kemas. Banyak buah tangan orang bagi tak termakan walaupun mulut ni jenis mulut menguyah.

"Akak jom balik" Uwais pagi lagi dah terpacak di wad.

Nurse Mona yang banyak membantu tempoh Friya sakit di hospital dah tanggungjawab dia kan.

Kerusi roda ditolak Nurse Mona sampai ke kereta.

"Terima kasih Nurse Mona"

"Friya jaga diri baik² makan berpantang tau kalau tak nanti luka tu lama nak sembuh" pesan Nurse Mona di set ke memori otak.

"In sha Allah" tak janji sebab balik rumah makanan tak berpntang semua. Huhuhu.

"Cekap Uwais pandu kereta Estima papa" puji, kan orang sudi bawak kita balik rumah.

"Baru belajar aje kak, dah terbiasa ulang-ulik ambik mama kat sekolah" jujur.

"Untunglah. Akak dulu training dengan kereta Ford Ranger abang"

"Hahahah, padan lah" gelak.

Rumah...

"Kakakkkk" jerit baby Miela. Terus Friya dukung.

"Baby ni berat lah, tak larat akak nak dukung" dukung lah sangat. Nasib baik duduk atas kerusi roda. Jemuh aku dukung kalau berdiri patah kali kedua lah kaki aku.

"Heheheh" gelak comel. Muka sebijik macam muka Uwais. Junior Uwais.

"Cik Friya mari saya bawakan ke bilik" bibik tolok kerusi roda.

"Larat ke bibik? Bilik saya kat atas"

"Akak mama pesan bilik akak tukar dari atas ke bawah. Bilik guest" Uwais dah masukkan semua barang Friya dalam guest room.

"Okay" sedihnya. Bilik aku..

"Baby turun. Berat bibik nak tolak akak. Baby kena slim baru boleh duduk atas akak lama²" dengan adik kecik pun suruh slim. Apa punya kakak lah.

Bilik guest yang tak ada penghuni dihuni oleh Friya macam bilik berhantu pulak. Hihihi..

Bilik ni besar. Besar sikit dengan bilik Friya cuma bilik ni tak ada bilik pakaian  tapi diganti dengan kabinet almari. Selesa. Dari kecik aku tinggal rumah ni aku boleh kira berapa kali aku masuk bilik ni. Biasanya kalau saudara mara datang papa suruh ambik bilik tingkat atas. Lagi banyak. Tingkat bawah ada 4 bilik je.

Teksss...

Tahniah!!!! sebab dah boleh keluar kan.
Nanti jangan lupa datang bakery nenek.
Dah sampai rumah ke tu??
~ your old friends Daeng Iqfan~

Mesti dia ambik nombor fone aku masa fone aku dengan dia.  Balas lah. .(friya)

Sent to...

Hi kawan tua...
Kalau free of cash saya pergi kalau tak saya tak pergi kot...
Dah sampai...
Your friends Nik Friya...

Iqfan senyum. Tak berubah lagi rupanya.

Teksss...

Hahahah.

Mamat ni suka pulak dia ingat aku main² kali..

Teksss...

Friya habis kelas nanti aku nak jumpa kau. Jangan pergi mana².

MeiLin dah balik...

Sent to...

Okay...
Rindu nak jumpa kau...

Lama lagi kelas MieLin nak habis baik aku tidur dulu...

Zzzzz.....

*******

"Aunty mana Friya? Saya check bilik dia tak ada" MeiLin tanya mama sebaik saja mama masuk rumah.

"Yani kat bilik guest yang dekat dengan pintu taman sebelah rumah. Bilik paling hujung"

"Okay, Aunty thank you" MeiLin berlari ke bilik tersebut.

"Friya!!!!" sebaik saja buka pintu.

"MieLin" gembira lama tak jumpa.

"Kau dah okay ke? Kaki kau masih berbalut lagi" tanya khabar.

"Okay, aku tengah practice jalan sebelum masuk kelas nanti"

"Good luck!! Caiyooo!!! Aku bawak helba tradisi cina untuk parut dan luka kau. Ubat ni bagus lohhh" kotak merah bertukar tangan.

"Terima kasih"

"Bila kau balik masuk kelas"

"Seminggu lebih lagi" berdasarkan MC doktor bagi.

"Lamanya. Aku bored dengan Haziq. Dia dah jadi pendiam sejak kau tak ada, aku jalan dengan dia macam aku jalan dengn hantu"

"Hahah, hantu.. Nanti aku percepatkan"

"Kau practice jalan banyak² nanti cepat kau masuk kelas"

"Ok" Haziq²...

♦♦♦♦♦

Seminggu lebih Haziq diamkan diri.. Teks tak balas. Call tak angkat.. Email tak reply...

Hari ni aku last aku cuti esok start masuk kelas.. Tak sabarnya nk belajar. Hari tu seminggu je aku belajar. Banyak mana aku rugi.

Teksss...

Yani aku nak jumpa kau hari juga. Aku ada benda nak cakap dengan kau.
Di Mutiara Fresh Cafe.
Jam 2 15. No less and more. Suku tau!!

Sent to..

In sha Allah.

Dalam pukul 2 15 Friya sampai Pak Mus hantar. Friya tak boleh drive kereta lagi. Jalan pun macam kura-kura.

Tempat biasa..

Haziq pakai baju warna merah. Seluar jean cocoa muda. Nampak segak. Siapa lah yang bakal dapat miliki Haziq. Baget dia semua cukup.

Friya berpakaian blouse putih berseluar jean pink terang longgar dan shawl pink bandung muda.

"Assalamualaikum"

"Waalaikumussalam" cantiknya kau Yani.

"Dah order" Friya lapar sebab berkejar nak jumpa dia.

"Dah dalam 5 minit siap"

"Kenapa nak jumpa hari ni esok kan ada"

Aku harap hari ni aku dan kau dapat couple. Lama gila aku tergila² dengan kau. Kau tak perasan aku ke? Hati Haziq berharap.

"Akuuu...."

"Hai korang buat apa kat sini dah lah berdua tak ajak Aku pun" MeiLin datang mengejut.

"MeiLin, mari lah nak join, kau buat apa kat sini?" tanya Friya.

"Aku tak sengaja lalu sini. Perut pun lapar" MeiLin gosok perut.

"Haziq kau okay ke?" Haziq mengelamun.

"Aku okay" senyum palsu.

"Haziq nak tanya Yani apa macam penting "

"Tak ada apa, next time lah" tak kan nak luah perasan depan MeiLin.

Kacau daun betul lah MeiLin...

Haziq dah tarik muka... Kena guna plan B... Ajak couple time awal sem ni mesti Yani tak terima lepas exam jugak kena tackle terus ajak kahwin tak apa... Lambat lagi lah..

Ermmmm.... Keluhan.

Ehh!!awak perlu ke??Where stories live. Discover now