Part 6 - Berubah

120 4 0
                                    

Hampir dua puluh minit Woozi menunggu V. Batang hidungnya pun tidak kelihatan. Woozi sudah mula naik angin dengan V.

" Mana pula dia ni. Aku dalam cafe dah macam patung buddha. " Woozi bangun dari tempat duduknya.

TINGG...

Woozi mendapat satu notifikasi. Iphone-nya di slide dan mesej dibaca

" Mian woozi. Ada hal kecemasan aku tak dapat nak elak. Esok kalau kau free datang cafe aku. " - V

" Bagitahu awal - awallah. Penat mata je tunggu kau. Kalau bukan kecemasan dah lama kita berdua dalam bilik stor. " emoji sengih jahat ditekan dan send

❄❄❄❄❄

Baju Haein yg tidak dibutang , V butangkan. Rambut kusut Haein dikemaskan sedikit agar tidak nampak serabut sangat. Haein masih lagi pengsan tidak sedarkan diri. Sementara menunggu Haein sedar , Iphone 6 dikeluarkan dari kocek satu notifikasi diterima V. V baca kemudian wajahnya sedikit berkerut.

" Dah sah kau memang gay. " ujarnya.

V mula menaip " Perangai tak berubah. Aku lebih rela mati daripada main dengan kau. " emoji muka terkejut beruk ditekan dan send.

Haein telah sedarkan diri. Kepalanya dipicit lalu tangannya menarik pergelangan lengan V.

" Haein awak dah sedar syukurlah. " Jeritnya lantas V memeluk erat. Haein menepuk bahu V diminta untuk meleraikan pelukan.

" Kau nak bunuh aku pula ke! Nak peluk pun agak-agaklah. " Pelukan V ditolak Haein.

" Mianhae haein. Saya tak sengaja. " Kepala yang tidak gatal digarunya sambil tersengih gedik.

" Apa yg terjadi dekat awak sampai awak basah lencun. " soal V.

" Jinhwan. " sepatah ayat keluar dari mulut Haein.

" Kenapa dengan dia? Dia ada buat apa-apa tak dekat awak? " V check seluruh badan Haein takut ada kesan lebam atau luka.

" Dia hampir nak rogol aku. Aku nak lari tapi tak sempat dia seret aku pergi bilik mandi. Dia cuba nak lemaskan aku. " Haein bangun dari sofa.

" Kau boleh balik. Jangan risaukan aku sangat. Aku boleh jaga diri. " Haein naik ke atas tinggalkan V sendirian.

" Nae. Kalau ada pape jumpa je saya dekat sekolah. " V bergegas keluar takut jiran kiri kanan mengata bukan bukan tentang Haein.

❄❄❄❄❄

Jinhwan asyik buat perkara yang sama ulang-alik dari luar kelas dan di dalam kelas. Jinhwan menunggu kedatangan Haein untuk memberi perjelasan tentang kejadian semalam. Jinhwan membuka langkah panjang menuju ke arah Solbin. Lengannya ditarik lalu keluar kelas dan membawa Solbin ke rooftop.

" Apa ni weh. Tarik tangan aku pastu bawa aku g rooftop. Apa kau nak? " Solbin hairan dengan Jinhwan.

" Ma...naaa... haein? "

" Tah. Tak tahu. "

Kolar baju uniform Solbin ditarik. Matanya membulat bila Jinhwan kelakuan seperti ini.

" Aku cakap tak tahu tak tahu lah. Yang kau macam orang gila ni apesal. " Solbin mula berangin. Kolarnya dilepaskan.

" Mianhae kalau aku bawa masuk kau dalam hal ni. "

" Apa maksud kau. Aku tak faham. " Solbin memandang tajam pada Jinhwan. Mukanya berkerut tak mengerti apa yg Jinhwan katakan.

" Aku hampir nak bunuh dia. " Jinhwan serba salah pada Haein atas perbuatannya.

[ C ] Just Protect MeWhere stories live. Discover now