Suasana pagi yg indah dihiasi dgn bunyi kicauan burung,dgn derusan embun(apakah ayat ini?¿),ttp dikacau linenya oleh bunyi deringan jam loceng bergedik minta dihentikan deringannya.Oleh kerana terlalu bingit,Min akhirnya terpaksa akur dgn memberhentikan deringan jam loceng itu.Jam menununjukkan pukul 6:30 pagi,Min segera ke mengambil tuala yg tersangkut d HANGER(sengaja tekankan hanger) lalu bergegas ke bilik air utk membersihkan diri.
[Min POV]
Hmmm,harini adlah hari first aq kat skolah baru ni.Walaupun aq masih bersedih,org tua2 kata,amik yg jernih buang yg keruh,so ,nk ke taknak aq kena lupakan ap yg terjadi dahulu.[FLASHBACK]
Min:Kai-shhi,...
Kai:ye sy,knp yer?
Min:actually,sy sukakan awak.
Kai:hahahaha,kau sukakan aq?Hey pompuan,cermin diri ko tu sikit,muka mcamtu nk suka kat aq,hey pi blah la.sound kai ddepan org ramai kpd min(ketika tu mrk dekat dewan makan)lalu kai menolak kasar bahu min sehingga min hampir terjatuh ttp disambut oleh seseorg.
?????:eh kai,knp kau tolak pompuan nih?
Kai:alah vernon ,pompuan mcam nih patut buang kat laut lah,ad hati nk sukakan org,tptak sdar diri mcam mne.jawab kai kpd vernon.
Taemin:tp ad ke patut kau layan dia mcam ni?jelas vernon sambil mengangkat min.
Min:terima kasih.(ucap min sambil tunduk)lalu min terus lari krn tidak tahan dgn apa yg berlaku.
[END FLASHBACK]Di sekolah~~
Min:haish,skolah ke istana nih?besar gedabak,kalh gorila(ap yg aq merapu nih),hmm,takde ke org nk tolong aq nih,dahla sunyi,.Bebelan min dapat didengari oleh seorang pelajar disitu.
????:,ehem2,awak ni pelajar baru ke?
Min:a'ah,awak boleh tolong sy tak?*sambil senyum*
????:(ooomaigad,dia senyum pulak,cair aq)emm,bleh jer.Btw,sy lee taemin imnida*bow 90°*
Min:(hensem jugak mamat nih,tp knp muka dia nmpak sama je dgn kai)(ishhh,jgn dikenang si mamat bodoh tu(dont bash me)
Taemin:emm,may I know what your name is?(tanya taemin dgn harapan)
Min:oh,im sorry.Park Min Young imnida*bow90°*.
Taemin:oh,cantik nme awak,mcam tuan dia.
Min:*blushing*
Taemin:'eh minah ni dh blushing lh plak''cantik btul'
Min:ehem2.(ujar min lantas memberhentikan lamunan taemin)
Taemin:eh eh,sorry.Btw,awak klas mne?
Min:Sy diberitahu yg sy klas 4A-2.
Taemin:Wah,kita klas samalah.
Min:baguslah klau mcamtu.bleh awak tolong sy kan?*ujar min sambil menjongket keningnya*
Taemin:a'ah,lets go.*sambil menarik lengan min*[Didalam kelas]
Taemin:emm,awak tunggu sini kejap,sy bagitahu cikgu.
Min:okeyh
Taemin pun meluru msuk kdalam klas,dan slpas itu taemin kluar dan mnarik tangan Min skali lagi.
Cikgu rapmon:ok,so sila perkenalkan diri awak*sambil memandang min.
Sje jer author amik rapmon jd cikgu,kerja part time dia,lgpon iq dia kan tinggi,so sesuai lh jd cikgu.berbalik kpd cerita.
Min:nae~Anyeonghaseyo,park min young imnida.*bow 90°*
Pelajar L1:walaupun dy budak nerd,dia still cute.
Pelajar P1:apa punya style lh minah ni.
Pelajar P2:so,kita kna tolong dye lah,amacam,ok tak?tanya plajar perempuan itu kpd kawannya.
Cikgu Rapmon:so,awak nak duduk kt mne eh?*tercari2 tempat kosong*
Taemin:biar Min duduk tepi sayalah sosaengnim.
Semua pelajar termasuk sosaengnim terkejut dgn pernyataan taemin sebentar tadi.Yelah, mana taknya taemin tu tak suka dan tak akan biar sesiapa duduk tepi dia(seatmate),yelah he's actually a kingka.walaupun ahli segrup dgnnya(shinee:tak dibenarkan jd seatmate nye.entah knp si temin ni tetiba sruh min duduk sblahnya.
Rapmon:ok,baiklah mcamtu.sila ke tempat awak skrang,sy nk sambung mengajar.
Taemin sgera menarik tangan min ketempatnya.semua pelajar memandang kearah min,ad yg cemburu,ad yg suka,dan mcam2 lg.
Taemin:nah duduk.*sambil menarik kerusi min.
Min:ah,gumawo*sambil memberikan senyuman yg manis kalah madu haktuih.
Taemin:welcome,nanti kita rehat sesama yer.
Balas min mengangguk shj.
[Dikantin]
Taemin:awk nk mkan ape?sy belanje.
Min:eh,takpayah lh,susahkan awak jer.
Taemin:takpe,ni sbg hutang budi sy pd awak.
Min:hutang budi sbb ape plak?*tanya min kehairanan sambil menggaru kepalanya yg tidak gatal itu*
Taemin:hutang budi sbb awak comel sgt*sambil mencubit pipi min*
Sorry klau ad typo or meracau.&one more thing,jgan bash author klau ad pape yg rse tak puas hati,yelah,nikan my first ff.so,enjoy it and please vote & comment.#Loveuollsmuah
YOU ARE READING
Tersuka Tanpa Sengaja[SLOW UPDATE]
RomantizmAnyeong all ma prenz(readers),konichiwa,bonjour,apa khabar(bow 90°)...I hope uolls in a good mood and day.Well,actually this is ma first fanfic,sbnarnye tak nak buat,but dipaksa rakan2,apakah?¿Sampai tunggang terbalik tanda soal.#cakap luai kejap.be...