Jag öppnade dörren till den rätt så smutsiga skolan och drog jacka tätare runt kroppen.
"Felle Mah man!", ropade Max över hela korridoren när han såg mig kommandes med trötta steg och ett ansikte som säkert såg ut att ha inte fått sömn på flera veckor, när jag egentligen bara sov fyra timmar inatt.
"Tja", sade jag med en - konstigt nog- hes morgonröst som antagligen har suttit kvar sen i morse, då jag tvingade mig själv upp ur sängen.
"Oj, sjuka på gång?", frågade Max och jag log snett emot honom.
"Nej, trött bara.", Max är en sådan person som pratar sitt egna lilla språk. Det är blandat med Rinkeby svenskan och vanlig "snobbig" stockholmska, om vi nu ska formulera oss så.
"Okej, men ska du med på Olivers fest på torsdag?", frågade han och smällde till någon blondin som gick förbi och slängde en intresserad blick emot min blonda kompis.
"Nej, har plugg att göra. Och vem festar ens en torsdags kväll?", frågade jag och hängde in min svarta kappa i det avlånga skåpet.
"Eh, Felix. Nästan hela skolan kommer vara där!", sade Max och slängde ut med sina armar.
"Okej, då får väll alla vara där förutom jag då. Helt ärligt Max jag bryr mig inte vilka som kommer eller ej. Jag kommer helt enkelt inte festa en veckodag.", sade jag och smällde smått irriterat igen skåpet.
"Men, snälla Felix! Det är inte kul utan dig!", gnällde han och jag suckade och stannade upp i mina steg emot engelska salen.
"Ahmen då kanske ni fattar att man inte festar på en veckodag om det nu blir så tråkigt utan mig", sade jag och vände mig raskt om för att fortsätta emot salen med bestämda steg, och lämnade en frustrerad - och smått- irriterad Max bakom mig.
"Ojojoj, tat chill grabben", sade en av tredjeringarna när jag råkade dunka in i någon axel.
"Sorry, har bråttom", sade jag och killen log.
"Är det inte Sandman?", sade han och jag kollade upp och såg en av mina "kompisar" framför mig.
"Ogge?", frågade jag och gjorde en bro hug med han. Ogge och jag kände egentligen inte varandra, det hände att vi festade tillsammans, eller bara hängde på ett fik eller i någon danssal någon gång. Allt jag egentligen vet om honom är att han är arton år och går estet med inriktning dans och musik, och att han är gay och har en pojkvän som heter Omar som går med inriktning film och media. Så därför har jag samma lektioner med både Ogge och Omar ibland då kaggar inriktning musik och media.
"Ska du på festen?", frågade han och jag suckade.
"Nej, har plugg", sade jag och hostade till då jag kände att min röst började gå i falsett.
"Haha okej. Inte kommit ur målbrottet än eller?", retades Ogge och jag slog till han på armen.
"Jo, men är fett hes då jag precis gick upp ur sängen.", försvarade jag mig och hans gäng skrattade.
"Det förklarar varför alla tjejer ser ut att svimma varje gång du pratar", sade en av hans kompisar som jag ej hade sett förut. Jag mötte hans blick och log snett medan jag drog en hand igenom mitt sandblonda hår.
"Juste! Felix detta är Oscar. Han går dans och film", sade Ogge. Oh jag log snällt emot den blonda individen. Han log tillbaka och klockorna ringde.
"Aja syns sen då", sade Ogge och hans gäng försvann bort emot motsatta håller än bad jag skulle.
"Syns Felix" sade Oscar och log emot mig.
Aa syns Oscar.
_____
Hejsan igen på er alla.
Denna fan-fic är tänkt vara en " Collab bok " mellan mig och @CattisAlex. Vi ska typ turas om att skriva och förhoppningsvis få detta till en bok, hah.
Detta kapitel skrev 'Cattis', och i kommande kapitel kommer vi också att skriva vem som skrivit just det kapitlet du då läst.
Enjoy (:
XO, Edine <3
YOU ARE READING
Just Snapchat ⏭ Foscar
Fanfiction"Allt började med den där 10 sekunders bilden" Foscar fanfic by: @Edine02 and @CattisAlex