Jag skådade Oscar som låg under det vita lakanet och kvällsljuset som sken genom de stora balkongfönstren lade sig så fint över hans ansikte. Hans siluett fick mig att le, allt som påminde mig om honom fick mig faktiskt att le."Vad är det?" frågade Oscar då han sätt att jag undersökt honom med mina ögon där jag stod och mittemot och lutade mig mot det vita skrivbordet.
"Inget, nej det är inget" svarade jag så simpelt som möjligt för att slippa behöva förklara mig.
"Haha, jag vet att du tänker på något Felix, men jag låter dig komma iväg med det för idag" sade han komiskt medan han drog av det varma, beskyddande täcket från sin bara kropp och satte sig på kanten av sängen för att dra på sig sina kalsonger.
"Ska vi ta en kvällspromenad?" frågade jag killen som var så fin.
"Visst" svarade Oscar enkelt innan han gick fram till mig för att lämna en kyss över min panna och sedan röra sig in till toaletten.
"Ta på dig en jacka Oscar, det är ganska kallt ute" när Oscar låst dörren in till toan hade jag tagit mig ut på balkongen med en tändare i ena handen och ett paket med ciggar i den andra.
"Okej" hörde jag en svag röst säga genom den lilla springan dörren lämnade in till rummet.
Jag kollade upp på den skära himlen och såg hur små vita prickar började formas huller om buller över den. Stjärnorna visade sig så tidigt den där sommarkvällen i Brighton och jag kommer ihåg dem än idag. Hur de vakade över mig och Oscar varje natt under den där resan.
"Är du klar snart eller?" med ciggen mellan läpparna försökte jag att få fram ett tydligt "ja" men det lät mera som ett mummel.
"Jag har tatt på mig nu, bara så att du vet" fortsatte Oscar medan jag fimpade ciggen som gjort mig lugnare än innan.
"Ja, jag kommer, lugna dig" skrattade jag medan jag klev in till värmen i vårat lilla hotellrum igen.
Oscar stod i hallen i trädd en jeansjacka och ett par svarta oldschool vans. Jag tog på mig min svarta bomberjacka och sedan snörade jag på mig ett par vinröda converse skor och drog sedan på mig en utav alla mina kepsar."Tar du kortet?" sade Oscar när jag var klar, och med "kortet" menade han nyckeln till hotellrumsdörren.
"Aa" jag sträckte handen ut mot det där vita skrivbordet för att ta tag i det gråa kortet som låg på en utav böckerna som låg där på.
Vi gick sedan mot hissarna som inte alls var långt ifrån rummet. Man såg de röda metalldörrarna i från där vi stod när vi stängde dörren som vi nyss gått genom, som ledde in till rummet där vi tillbringat de senaste nätterna.
Oscar tog min hand vilket gjorde att jag snabbt kollade mig omkring för att se till att ingen av våra "skolkamrater" va i närheten.
"Äsh fan spänn av Felix" sade killen vars värme frodades i min hand.
"Jag är avspänd Oscar" sade jag och ignorerade det faktum att han hade rätt.
"Okej, okej" sade han medan jag tryckte på hissknappen för att sedan höra ett "pling".
"Damer först" sade Oscar och bugade sig ner medan han gjorde en gest mot den öppna hissen.
"Ha ha, vilken humor du har" sade jag och försökte låta så uttråkad som möjligt.
"Hahah, du kan låtsas som om det där inte var kul fast vi båda vet att du asgarvar inombords" påstod sedan "Enis penis", namnet som jag så smidigt kommit på några timmar tidigare, medan han tryckte på den knapp i hissen som skulle ta oss ner till lobbyn.
Vi tog oss sedan snabbt genom den tätbefolkade lobbyn ut till den svala men friska luften ute på gatan.
"Vart vill du gå?" frågade sedan Oscar som nu igen fört sin hand i min eftersom vi släppt taget om varandra i lobbyn.
"Kanske ner till stranden?" frågade jag honom medan jag lyssnade efter ljudet från havet och dess vågor som rullade in till land.
"Ja det låter bra, den ligger inte långt här i från" sade den blonda killen som fick mitt hjärta att dunka så in i helvete snabbt.
Vi gick förbi en massa småaffärer med olika klädesplagg i skyltfönstren men även små restauranger där folk satt utanför och småpratade med varandra.
"Ser du?" frågade Oscar och pekade mot det parisjul som man såg över husens tak.
"Vad är det med den?" frågade jag och insåg snart att jag låtit lite stöddig medan Oscar släppt min hand för att ta tag runt min midja istället.
"Det är åt det hållet vi ska" fortsatte han sedan medan vi tog steget ut i den otafikerade gatan.
"Jaha" sade jag nu gladare för att få Oscar att förstå att jag inte var tjurig eller något.
...
När vi väl nått ned till den steniga stranden och de färgglada båthusen var det helt mörkt ute och månen hade blandat sig med stjärnorna som jag tidigare under kvällen skådat. Skenet från den lysande månen lös inte bara ner över vattnets våta yta utan den lade även ett sken över stenarna som trädde stenstranden.
Det var ganska svårt att ta sig fram över alla de lösa stenarna men tillslut hade vi gått så pass långt att vi kom fram till den stora brygga vi sätt ända sedan vi kom ned vill havet. Den hade stora, tjocka och långa stockar som stack ned i vattnet. En stor byggnad var placerad i mitten av bryggan som var upplyst av ett blått sken.
"Jag ska bara gå på toa Oscar, vänta här du" sade jag när vi gick förbi en skylt där det stod "toilets". På skylten var det både en man och en kvinna, vilket gjorde mig lite förvånad, jag hade faktiskt inte sett en gemensam toalett för båda könen, eller jo det hade jag visst fast de var bara enskilda toaletter inte ett rum med flera "bås".
Jag drog snabbt upp dörren som var målad i en ljusblå färg.
"Gina?"
...
XO, Edine
YOU ARE READING
Just Snapchat ⏭ Foscar
Fanfiction"Allt började med den där 10 sekunders bilden" Foscar fanfic by: @Edine02 and @CattisAlex