Jag hade packat ner mina träningskläder i sportbagen och drog på mig min jacka. Jag gick ut i kylan och började gå bort mot dansstudion som jag ibland dansar i för att rensa tankarna. Jag öppnade första porten och kom in till entrén där det egentligen var ett gym, för att komma till danssalen fick jag gå ner till källaren där det fanns tio olika danssalar. Jag drog kortet över dörren in till en av salarna- som jag hade bokat- och lade ner min väska på golvet. Jag tog upp mina saker och drog av mig tröjan, jag tog på mig den röd, blåa Barcelona t-shirten jag fick när jag var i Spanien med pappa. Jag fick biljetter till en fotbollsmatch mellan Barcelona- Arsenal på min födelsedag, så jag och pappa åkte dit och innan matchen hade pappa fixat två tröjor, på ena stod det Mr.Sandman och på andra stod det Sandman. Jr.
Jag drog på mig min tröja och bytte skor till mina dansskor innan jag senare tryckte upp Spotify och kopplade in telefonen till högtalarna för att sätta igång 'Everyday - A$AP Rocky'. Jag började röra höfterna och kroppen till låten och skapade en dans med blandningen street och erotisk. När låten tog slut hördes applåder från dörren och jag vände mig skrämt om. Där stod Oscar med ett leende på läpparna och applåderade.
"Shit vad bra du är!" Sade han och gick fram till mig.
"T-tack" stammade jag fram och han log.
"Har du kommit på dansen själv?" Frågade han och jag nickade innan jag kollade ner i marken.
"Den är skit bra!" Sade han och lade sin hand på min axel. Jag kände rodnaden sprida sig på mina kinder och han skrattade svagt. Då kom jag tänka på varför han egentligen var här.
"Vad gör du här?" Frågade jag och sög in min underläpp mellan mina tänder.
"Jag jobbar här, jag är ledare för grupp 13-15" Sade han och jag nickade.
"Du kanske vill kolla på, eller vara med idag?" Sade han och jag ryckte lite på axlarna.
"Det vore skit kul om du vill vara med" sade han och jag log.
"Jag kan kolla på" sade jag och han log.
"Okej då." Svarade han och jag plockade ihop mina
saker och bytte sal till den Oscar skulle ha lektion i. Han satte igång lite musik och började dansa till den.
"Dansa med mig Felix!" Sade han och drog upp mig på fötterna. Jag skrattade åt han, han log busigt tillbaka och bytte låt till Justin Biebers 'Love Yourself'. Jag kom och tänka på en video jag hade sett med några som dansade till denna. Jag började röra på kroppen och snart hängde Oscar med i rörelserna.
"Har du också kollat på den videon?" Frågade han och jag log.
"Tydligen" han log och vi dansade i takt till musiken. Han snurrade så han hamnade bakom mig och lade sina händer på mina höfter, huvud lutade han emot min axel och han andades lät emot min nacke. Jag stelnade till lite, men fortsatte att dansa för att inte skapa en stel stämning. Han pressade sin kropp emot min och han rörde på mina höfter, sida till sida så min rumpa halvt gned sig emot han skrev. Låten tog slut och han släppte mig. Hetaste stunden i mitt liv hittills.
"Du var ju as bra" sade han och viftade med tröjan upp och ner för att svalka ner sig.
"Du har riktigt mjuka höfter" sade han innan han drack ur sin vattenflaska. Även om det kanske inte var mening så märkte jag ändå dubbelmeningen han sade. "Du har riktigt mjuka höfter". Jag drog av mig min tröja för att svalka mig och gick bort till min väska, jag kände hans blick bränna på min överkropp. Jag hade en rätt muskulös kropp, lagom stora armuskler, bra tränat bröst, och tydligt sexpack, och svagt tydliga V-linjer. Jag tog upp min vatten flaska och tog tre klunkar ur den.
När klockan slog sex strömmade det in folk i lokalen utan att jag märkte det, jag drog en hand igenom håret och kollade ner på min mobil och scrollade igenom Twitter. Jag märkte att det var massor av röster i salen kollade jag upp och såg - för det mesta- tjejer, men några killar. Jag märkte hur tjejerna stod och viskade om mig och kollade på min överkropp förundrat. Åh uppmärksamhet baby. Jag log emot några och dem började direkt viska med varandra.
"Okej!" Sade Oscar och slog ihop sina händer så det bildade en hög smäll, alla vände blicken emot han.
"Då kan alla ta och sluta kolla dreglandes på min kompis överkropp och fokusera på dansen" sade han och alla började att små fnissa.
"Nej men seriöst, Felix om du vill vara med att dansa är det bara att hoppa in" sade han och log emot mig.
"Tack, men jag avstår" sade jag och märkte att min röst hade blivit fett hes. Den blir alltid det om jag inte har pratat på ett tag. Jag märke hur dem flesta kollade drömmandes på mig. Jag skrattade svagt och tog upp min tröja, jag drog på mig den och sjönk ner på golvet. Jag tog upp min mobil och gick in på snapchat. Jag filmade när Oscar dansade och skickade den till Max. Jag tog ett kort på när Oscar hade vänt sig om och drog en hand igenom sitt går och bet sig löst i läppen.
"Sååå jävla snygg!" Skrev jag till O.youkow. Jag sparade bilden och skickade en till den okända personen.
"Så nu ska ni dansa själva ett tag" sade Oscar och ställde sig vid högtalaren. Jag kollade igenom instagram, då en Snap från O.youknow trillade in. Jag gick in och öppnade hans Snap.
"Jasså, det tycker du?" fick jag som svar med en svart bild. Jag tog en bild på han och skickade tillbaka. "Självklart" svarade jag. Jag fick tillbaka en svart bild med texten.
"Så du är gay?" jag log och tog en bild på danssalen och skickade till han.
"Nej, är bi" skrev jag och stängde ner mobilen för att fortsätta kolla på när dem dansade. Oscar gick över till mig och slog sig ner bredvid mig.
"Så jag tänkte på en grej, vill du kanske hjälpa mig med lektionerna? För ibland måste plugga" sade han och jag log.
"Kan tänka på det" sade jag och han log.
"Va bra" sade han och klappade mig på låret. Lite väl lång upp för en vänskaplig klapp. Jag stelnade till lite men slappande fort av. Musiken tystnade och eleverna slutade dansa.
"Kan inte Felix dansa med oss?" Frågade en tjej och Oscar log.
"Om han vill" jag log och ställde mig upp. Jag ställde mig vid några tjejer och han satte igång 'All My Friends -snakehips'. Jag började röra kroppen och dansade till musiken. När musiken dog ut applåderade alla åt mig.
"Sa Ju att du va bra" sade Oscar och lade armen över mina axlar.
。。。。
Så kapitel fem!! Ehm jag skrev detta kapitlet på psges och det blev en och em halv sida. Mycket iknow, men behövde skriva av mig lite. Glöm inte att rösta eller kommentera pls.
-xoxo Cattis
YOU ARE READING
Just Snapchat ⏭ Foscar
Fanfiction"Allt började med den där 10 sekunders bilden" Foscar fanfic by: @Edine02 and @CattisAlex