Nitton

240 26 1
                                    


Jag svepte lätt en handduk över mina våta, trötta höfter för att gå och öppna rumsdörren som någon precis knackat på. Jag halvt sprang över den mjuka heltäckningsmattan som täckte rummet med en hand hållandes på den vita handduken. Jag sträckte handen efter det kalla metall handtaget innan jag nästan slängde upp den lätta dörren. Där stod Gina.

"Hej... Felix" sade hon med ett utdraget "Felix".

"Hej Gina" svarade jag och försökte låta genuint snäll. Hon kollade på mig från fötterna upp men stannade en aning länge på området som handduken täckte.

"Stör jag?" frågade hon sedan med en sensuell blick.

"Ehm, nej jag skulle ändå precis gå upp" svarade jag. "Från badet alltså."

"Jaha. Okej" fortsatte hon fortfarande med blicken pendlande över min nästintill nakna kropp.

"Så, var är Oscar?" sade hon sedan efter ett tag av tystnad.

"Han har gått för att köpa glass" svarade jag henne medan jag försökte hålla ögonkontakten då hennes ögon inte riktigt ville samarbeta. Ett litet leende lades över hennes läppar, och inte ett vanligt, glatt leende utan ett nöjt sådant. Ett tillfreds sådant.

"Kan vi prata?" frågade hon.

"Ehm... visst" med bestämda steg tryckte hon sig förbi mig med samma äckliga leende som innan.

"Så..." började hon.

"Jag har funderat på det som hände idag nere vid piren" fortsatte hon.

"Jaha, ehm vadå?" vad hade hon nu i kikarn?

"Jag ska inte berätta för någon..... om du går med på en grej."

"Vadå för grej?" frågade jag och försökte låta uttråkad.

"Jo... Du måste göra något för mig" fortsatte hon.

"Men sluta dra ut på det, berätta bara" gud så jobbig hon var.

"Jag tror att du kommer förstå Felix" sade hon sedan och släckte ljuset i taket.

"Jag tror att du kommer förstå Felix" viskade hon sedan ut i luften medan det ända jag kunde se var konturen av hennes kurviga kropp från ljuset som stadens ljus gav ifrån sig.

"Fan heller, Gina det här kommer aldrig att hända, aldrig" vad fan försökte hon? Men om jag inte gick med på detta skulle hon berätta för alla. Ville jag det? Ville Oscar det?

"Lugna dig Felix. Ingen behöver få veta vad som kommer hända snart, inte ens Oscar" fortsatte hon och jag kände nu hennes handflata mot mitt bara bröst.

"Gina.." jag andades tungt, och hann inte fortsätta min mening innan hon aggressivt attackerade mina läppar. Jag visste att detta var fel, väldigt fel, men jag kunde inte förmå mig att slita mig bort från henne, eller hennes deal. Ingen skulle få veta.

Hon drog sig sakta ifrån mig och började dra den handen som tidigare legat på mitt bröst ner mot handduken. Hon fipplade med den tills med tillslut föll ner till golvet. Hon drog sedan av sig sina kläder innan vi båda låg på mitt på golvet.

Vad fan höll jag på med? Det här fick inte hända. Inte så länge jag hade Oscar.

"Nej... Nej" nästan viskade jag fram samtidigt som jag försökte putta bort henne från mig.

"Vadå nej" hon fortsatte att kyssa mig hastigt.

"Nej!" sade jag hon satte mig upp vilket gjorde att hon flög bort från mitt bröst och nu också satt upp.

"Jag kan inte gå genom med det här."

"Kom igen Felix, det är inte som om du gör något olagligt" sade hon i en ton som jag uppfattade stöddig.

"Nej det kanske inte är olagligt men jag kan inte göra det, du äcklar mig."

"Du borde vara äcklad över dig själv Felix" sade hon innan hon reste sig upp för att tända och plocka upp sina kläder från golvet och dra på sig dem så snabbt som möjligt.

"Om du tror att Oscar, den horan, ska kunna tillfredställa dig som jag skulle kunna är du dummare än jag trott" fortsatte hon innan hon vände sig om för att gå ut ur rummet.

"Bara så du vet, alla kommer att veta imorgon" det var det sista hon sa innan hon smällde dörren efter sig.

Menade hon att de skulle veta om det som hände nu? Eller om mig och Oscar? Eller båda?


Å Herregud vad händer? Det är kaos just nu. Kommer Oscar att få reda på vad Felix tänkte göra? Eller kommer Gina verkligen berätta för alla vad som hänt eller berätta om han och Oscar? Vad tror ni kommer hända?

Xo, Edine



Just Snapchat ⏭  FoscarWhere stories live. Discover now