"Nej Felix, gå inte ut igen, du rökte ju nyss en!", klockan var runt 8 på en lördag och vi hade ledigt från alla turer och lektioner."Du får inte", Oscar låg i sängen och hade vårt vita täcke uppdraget till början av magen medan han försökte hindra mig från att röka ännu en cigg denna morgon.
"Your'e not my boss", sade jag trött med ciggen mellan läpparna.
"Oh, yes i am", sade han medan han satte sig upp i sängen för att förmodligen gå på toa medan jag gick ut på balkongen för andra gången på kanske 30 minuter.
Jag tog fram min mobil för att skicka iväg en snap till O. Youknow.
"Asså vem är du?"
Jag tog en bild ut över staden.
Från O.youknow:
"Jag är en person som tycker om dig 😙"
Det svaret fick mig att sucka och lägga tillbaka mobilen i fickan igen, men varför hade jag ett leende på läpparna?
"Felix", Viskade Oscar som nu tagit sig ut på balkongen. Han höll sina armar runt min midja bakifrån och kysste mig lite lätt över mina bara axlar.
"Jag älskar dig."
"Värst vad seriös du blev helt plötsligt."
"Men jag måste erkänna att jag typ älskar dig också", Jag lade min ena hand bak på Oscars huvud, över hans mjuka hår.
"Jag vill att du ska veta att du alltid kommer vara viktig för mig Felix, vad som än händer", Oscar ställde sig nu bredvid mig och sökte min blick som för tillfället var siktad ut mot staden.
"Oscar har du någonsin funderat över hur fucking fantastisk det är med närhet?"
"Vad menar du?"
"Men du vet, att ha någon som man kan hålla i handen när stormen yr."
"Jag vet inte riktigt Felix, det har jag säkert", Oscar lämnade en liten kyss på min kind.
"Vadå är jag din "närhet"?", frågade han sedan medan jag blåste ur röken som dragits i min kropp.
"Men vad fan tror du? Såklart du är", jag puttade löst till honom åt sidan medan han flinade.
"Precis vad jag ville höra!", sade han med ett grav innan jag löst tog tag i honom för att dra honom in i mina armar.
"Du är inte bara min närhet Oscar, du är vad som får mig att fortsätta."
"Va? Nu fattar jag inte?", Sade Oscar som ni vet stod i min famn med sina armar om mig.
"Det har bara varit så jävla jobbigt nu efter att pappa dött att jag inte riktigt mått så bra, men såklart ändrades det när du kom in i bilden. Det är därför jag röker och så vidare", jag flyttade mig en bit bakåt så att jag skulle kunna se hans ögon, men jag höll fortfarande kvar mina armar runt han.
"Du är grunden till mitt hus Oscar, utan dig skulle jag rasa."
-----
Vem tusan kan O.youknow vara?? Har ni några funderingar?
Åker utomlands snart!!! Det ska bli så kul.
Ska försöka bli lite tan osv, men såklart ska jag också läsa "Harry Potter och den flammande bägaren!!!", excited!
XO, Edine
YOU ARE READING
Just Snapchat ⏭ Foscar
Fanfiction"Allt började med den där 10 sekunders bilden" Foscar fanfic by: @Edine02 and @CattisAlex