Sju

505 47 2
                                    




Jag hade resten av veckan pluggat inför ett stort prov som skulle hållas nästa vecka, och om jag fick A på provet skulle jag följa med Ogge till ett ställe för att hänga, och sedan slog jag vad med Max om att om han får B på provet ska jag följa med han på en fest som Omar skulle hålla nere i Göteborg.  Jag slog mig ner på bryggan och kollade ut över det svarta vattnet som glittrade i månens sken. Jag tog upp ett paket cigaretter jag alltid har på mig om mitt liv bara skulle vända helt och hållet och om jag skulle få en panik attack. Jag tog upp tändaren och stoppade ciggen mellan läpparna, jag behövde bara rensa tankarna, och det har alltid vart en grej med mig att jag kan bara röka på kvällen/natten. På dagen mår jag bara illa. Mina föräldrar vet om att jag röker över mina panikattacker och min ångest. Jag tände ciggen och drog in ett djupt munbloss. Ett pling lät från min mobil och jag tog upp den ur min svarta kappa.

O.youknow lös på skärmen och ett leende spreds på mina läppar. Varje gång jag ser hans användarnamn hoppar mitt hjärta. Jag låste upp min gråa iphone 6a och gick in på Snap.

'Hej bby, vad händish?' stod det och jag log. Jag tog en bild på vattnet och lade på ett filter.

'Hola bby, sitter och filosoferar, #rinkeby' jag skickade den och inväntade ett svar. Jag tog upp min kameran & lade telefonen ner på sidan och tog en bild på vattnet. Jag sparade bilden och lade sedan på ett filter och lade ut på My story. En Snap från han hade ramlat in och jag log igen.

'Vad filosoferar du om då? Alltid Rinkeby ❤️' jag skrattade svagt och filmade mig när jag gjorde något trick med röken.

'Så är du orten?' Det tog inte lång tid innan han hade svarat.

'Född i orten, död i orten❤️ ' fick jag som svar jag skickade en tummen upp Emoji tillbaka. Jag knäppte en bild på mig med ciggen i munnen och skrev ett citat från Paper Towns.

' we are all just paper people living in a paper town' jag lade ut bilden på story och snRart fick jag massor av snaps av mina  vänner som  undrade om jag rökte, eller varför jag gjorde det. Max visste reda han skrev bara ett hjärta och jag skickade ett tillbaka. En Snap från han hade ramlat in igen och mitt hjärta pumpade.

'vafan Felix röker du?!' Stod det och jag log snett, jag knäppte en video på mig när jag tog bort ciggen från munnen och blåste ut röken.

'Well, ja' skrev jag tillbaka och lade ner mobilen i fickan på min jacka igen. Jag dinglade lite på mina ben och kollade ut över vattnet. En fisk hoppade ur vattnet och plumsade ner i det igen.

"Felix?" En mycket välkänd röst löd igenom tystnaden och jag väl de mig bak emot personen.

"Vad gör du här?" Frågade han och slog sig ner på  ryggan bredvid mig.

"Tänker på livet" sade jag och andades ut cigarett röken i cirklar.

"Snyggt" sade Oscar och tog ciggen ifrån min mun och stoppade den mellan sina läppar och drog in giftet.

"Vad är din anledning för att andas in en cancer pinne?" Frågade jag och tog tillbaka ciggen.

"Trött på allt bara, ibland är livet jobbigt, men man måste ta det som det är och kavla upp ärmarna" svarade han mig poetiskt och jag skrattade till.

"Du, vad är din anledning?" Frågade han och vände blicken emot mig.

"Panikattacker och ångest för det mesta men annars är det bara för att rensa tankarna från omvärlden och låta dem flöda som ljuset flödar igenom mörkret" svarade jag och mötte hans blick. Han log och skrattade lite. "Fan sicka poeter vi är" sade han och jag skrattade med han, det blev tyst ett tag och vi lyssnade bara på ljudet av nattens natur. Jag avbröt tystnaden med ett av mina vackra citat.

"Livet frågade döden : varför älskar alla mig men hatar dig? Döden svarade: för att jag är en smärtsam sanning medan du är en vacker lögn" Oscar kollade intensivt på mig och log.

"Du borde skriva ner dem där" sade han och vände blicken ut över sjön. Jag log och kollade ner i mitt knä och förde ciggen emot munnen igen.

"Säg ett till" sade Oscar och jag blåste ut röken. Han tog ciggen och jag tänkte efter lite innan jag kom på en.

"The Devil is Real, and he is not a little red man with horns and a tail. He can be beutiful, becuse he's a fallen angel. And he used to be Gods favorite" sade jag och han kollade med stora ögon på mig.

"Kom du på den själv?" Frågade han och jag nickade.

"Du är så begåvad Felix." sade han, jag tog ciggen och stoppade den mellan mina läppar och tog ett bloss och blåste ut röken. Jag skulle precis stoppa den i munnen igen då Oscar tar den ifrån mig.

"Inget mer av detta" sade han och fimpade den emot bryggan och slängde ut den i sjön. Jag suckade och drog em hand igenom håret.

"Varför?" Frågade jag och han log snett.

"För att det är inte bra för sig, Felix. Och framför allt inte om du dansar" sade han och jag skrattade humorlöst.

"Du då?" Frågade jag och han suckade.

"Jag gjorde ett misstag en gång och kunde inte sluta, det var min enda utväg." Sade han och drog upp ärmarna på den svarta långärmade tröjan. Jag drog efter andan och beskådade hans ärr.

"Varför?" Frågade jag.

"Allt var skit i mitt liv då, jag kom ut som bög, jag fick reda på att jag var adopterad och INTE var halvt engelsman som jag i sexton år trott. Jag var helt svensk. Fick lämna allt i London och flyttade hit, fick hat emot mig för att jag var bög och dansade, flyttade igen denna gången till Stockholm och började jobba på base och extra jobbar på ett café i centrala Stockholm för att kunna försörja mig, bor själv i en lägenhet nära centralen" sade han och andades ut. Han har haft en jobbig bakgrund.

"Oscar, kolla" sade jag och drog upp mina armar som också jade ärr över hela underarmarna.

"Varför?" Frågade han och drog fingret över dem.

"Började med att jag blev osäker på vem jag var, fick reda på att jag är homo men har sagt till alla att jag hetero tills jag började gymnasiet då jag kysste en kille på en fest och sade sedan att jag var bi till alla. Jag fick svårt att sova och mina mardrömmar började och jag fick panik attacker och ångest över döden. Ehm..Max och mina föräldrar är dem enda som vet att jag är 100% gay. Ehm det finns säkert mer" sade jag och han nickade.

"Killen var Ogge ellerhur?" Frågade han och jag nickade.

"Omar såg oss och drog in oss o ett ensamt rum och då sade jag sanningen att jag precis upptäkt att jag var bi och bla bla bla" sade jag och han skrattade.

"Det är så du och Ogge känner varandra?" Jag nickade och han log.

"På fredag ska jag ha en lektion klockan sex och sedan ska jag på Omars fest. Vill du hänga med?" Sade han med munnen rätt nära mitt öra och hans andetag puffade till mig lätt på halsen.

" Jag och Max har gjort en deal. Om han får B på provet följer jag med han till festen annars så skulle vi ha em grabb kväll bara jag och han" sade jag och Oscar nickade sakta.

"Men kommer du på onsdag?" Frågade han och jag nickade.

"Troligtvis" mumlade jag och han log.

"Bra, för det är inte kul utan dig " viskade han i mitt öra och bet tag i min öronsnibb. Jag vände mitt huvud emot hans och han kollade mig rätt in i ögonen.

"Du har så fina ögon." Mumlade han och rodnaden spred sig på mina kinder. Han log svagt innan han lade sin hand på min högra kind och närmade sig med blicken på mina läppar. Jag kollade på hans och bet sig löst i läppen med sin övre tandrad. Resten gick snabbt och snart kände jag hans läppar sammankopplade med mina.

______

xoxo, Cattis

Just Snapchat ⏭  FoscarWhere stories live. Discover now