TIO❤

441 45 4
                                    

Valentine special ❤

"Everyone says that love hurts, but thats not true. Loneliness hurts. Rejection hurts. Losing someone hurts. Envy hurts. Everyone get these thing confused with love. But in reality love is the only thing in this world that covers up all the pain and makes someone wonderful again"

//////

Den 14 februari 2016. Alla' hjärtans' dag.

Det dinglade små rosa hjärtan ner ifrån de smutsiga, fula taken i skolans korridorer. Nästan alla skåp var fyllda med hemma gjorda hjärtan och moln. Fyfan!

"Jag vill bara spy på allt, Max!", -min så kallade bästa vän- gick bredvid mig och smaskade i sig sin chokladask som han fått av någon brud han antagligen legat med.

"Fan jag orkar inte alla patetiska 'perfekta' par!", Max som fortfarande glufsade i sig sin choklad hade tydligen inte tid för att lyssna på mina onödiga och klagande kommentarer.

"De där (chokladen) kanske är förgiftade, du vet med kärleks pulver eller nå", Max stannade skärrat upp och såg helt vettskrämd ut innan han förstod att jag bara drivit med honom.

"HA ha, gud vad rolig du är Felix", sade han irriterat då vi stod vid våra skåp som typ var dem ända som inte var dränkta med kärleksnonsens.

"Ja känner mig faktiskt ovanligt rolig idag", Jag slängde in mina gamla, slitna böcker i skåpet och fortsatte tala med Max vilket gjorde att jag inte sätt det röda kuvertet i mitt skåp ännu, men det skulle jag snart.

"Vadfan?", viskade jag lite för mig själv då jag just sätt det, kuvertet. Det röda lilla kuvertet.

"The Devil is Real, and he is not a little red man with horns and a tail. He can be beutiful, becuse he's a fallen angel. And he used to be Gods favorite", stod det på den öda blanka ytan. Det var från Oscar. Han var den ända som hört just det 'quotet'.

Ett oönskat leende placerade sig då hastigt över min läppar medan jag snabbt slet upp kuvertet för att dra ur lappen som legat där inuti.

"Jag vet att du vill ha mig beebbe!"

stod det skrivet på ena sidan med Oscars fina handstil.

"Driver bebbe, ses på fetsen"

Precis när jag läst klart var jag tvungen att snabbt slänga in brevet i skåpet igen, för Max var påväg.

"Vad var det?", Max som antagligen sätt mitt försök att gömma undan det rödlysande kuvertet ur min hans hasade sig snabbt fram till mig.

"Inget, Max, inget."

"Okej, men jag tror att det var en hemlig beundrare. Eller ännu bättre en ohemlig beundrare", Max lade armen runt mina axlar då vi nu var påväg ut ifrån skolan.

"Du vet att du kommer på så jävla mycket pussey ikväll va?"

"Men vadfan Max, sluta larva dig!"

...

Musiken hade gjort mig nästintill döv. Alla kroppar som svettandes tryckte sig mot varandra äcklade mig något så in i vassen mycket. Jag som själv satt i en soffa - med ett hånglande par bredvid mig - höll på med mobilen.

En snap från O.youknow.

"Hey bby, happy V-day"

Bilden var rosa, ush och fy. Jag hatar rosa!

"Nej du! Inget 'happy' för mig inte!"

Jag skickade en bild på det hångalnde paret.

"Ojsan, lonley Felix"

En bild på hans öl visade sig i några sekunder.

"ey, bjud fuskis"

Jag kände hur fjärilarna i magen bubblade runt.

"hey, bro", Oscar kom vandrandes mot mig innan han klumpigt satte sig i soffan med sin öl i handen.

"Vad gör du?", han pratade högre än normalt, antagligen för att han var berusad.

"Jag.. ehhm inget", jag som antagligen lät som en gammal get stelnade till lite, varför drack Oscar samma öl som min snap friend?

"Kom med ut och rök mannen", Oscar tog upp något ur sin ficka.

"Men, fuck, Oscar, nej är du dum i huvudet?!"

"Kom igen Felix det är en fest."

"Jag tänker fan heller röka weed nu!", snabbt försvann jag ifrån folkmängden i huset och var nästintill ensam utanför i mörkret.

"FAN, Felix vänta.", hur dum kunde han vara, ge sin vän weed? Visst det kanske inte var en sån stor grej för vissa men för mig visste Oscar vad det betydde. Min pappa dog av droger, han är död och Oscar visste det.

"Fan, min bästa vän e fucking sjuk i huvudet!"

Frustrerat skickade jag iväg en bild på mina tårar till O.Youknow.

Detta är varför jag hatar "Alla' Hjärtans' Dag".

_______

Alla'hjärtans'dag special som ni redan vet.

Och ja jag vet att V- day är på Söndag men vi säger att detta utspelar sig på typ en Fredag, okeyy guyss? (;

Två nya Storys,

"Oh shit", Foscar

 och

"Eartlings again", o.e

XO, Edine <3

Just Snapchat ⏭  FoscarWhere stories live. Discover now