Ni vet den där känslan man har inför ett prov? men ni vet den där känslan som säger "Du skulle ha pluggat mer", ja just den känslan hade jag iallafall just nu. Jag satt utanför klassrummet där vi om ca 5 minuter skulle ha det eftertraktade matteprovet. Det var nästan ingen som visste att jag var så "högpresterande" i skolan, om man nu kan kalla de jag gör för att vara 'högpresterande'. Jag ville få bra betyg och jag ville känna mig bra på det jag höll på med, vilket resulterade i att jag faktiskt pluggade till prov, osv.Max trodde - såklart - att det bara var en ursäkt för mig att slippa följa med honom på fester men det var faktiskt inte det, jag ville plugga, eller... nej det var fel ordval, jag behövde plugga.
"Felix, mannen jag kommer fan få noll rätt på det här provet!", Max satte sig bredvid mig innan han - som alltid annars - skrattade till lite mitt i meningen.
"Jag är så jävla bakis ifrån festen igår alltså", Han reste på sig igen då klassrumsdörren var öppen.
"Synd att du inte kunde komma, pluggisen", Max började sakta, fortfarande vänd mot mig gå mot salen.
"Det var så jävla många snygga brudar där", med det sagt vände sig 'min så kallade vän' om och gick in till resten av klassen innan jag suckade och tog upp mina saker ifrån platsen bredvid mig. Om jag ska vara helt ärlig med er vet jag inte om jag blev så arg på honom för att han sagt sådär. Jag var inte alls avundsjuk på Max för att han antagligen fått ett ligg utan jag kände ingenting, allt var som vanligt.
"Okej klassen", Alla mina klasskamrater slutade att snacka med varandra innan all uppmärksamhet var fram på Lotta och den andre unga killen som stod bredvid henne.
"Så nu är det såhär att jag har ett par roliga nyheter", våran mattelärare och även klassföreståndare kunde knappt stå still där hon skulle säga något viktigt till oss.
"Okej, ehhm, ja om några veckor ska några klasser här på skolan få åka på en "språkresa" till Brighton."
"Men det är inte som en vanlig språkresa utan vi ska bo på ett hotell och inte hos familjer."
Alla i klassen började exalterat och otåligt röra sig på stolarna men alla var fortfarande tysta för de visste att Lotta (läraren) hade något mer att säga.
"Detta är Kalle, han är elevordförande i den klassen som ni ska åka med", den långa, brunhåriga killen hade jag sätt med Max några gånger innan. De är visst polers, men jag var inte helt säker på om Max tyckte att han var festmaterial.
"Ja tack Lotta, ehhm ja som sagt heter jag Kalle och..", mer orkade jag inte lyssna. Alla tjejer i klassen sträckte på sig och såg, helt, stört förälskade ut. Kalle som bara stod där och log men samtidigt pratade om en massa skit som jag inte alls brydde mig om att lyssna på, han var för ointressant för att mina öron skulle ta sig tid och kraft för att lyssna på hans oviktiga ord.
______
Skrivet av: Edine
Ja andra kapitlet avklarat, duktig (:
ESTÁS LEYENDO
Just Snapchat ⏭ Foscar
Fanfic"Allt började med den där 10 sekunders bilden" Foscar fanfic by: @Edine02 and @CattisAlex