Åtta

473 45 1
                                    


"Taggad? det ä bara en vecka kvar nu!"

"Vad pratar du om?", frågade jag Max som såg ovanligt exalterad ut.

"Hallå har du varit helt borta eller? Vi ska ju till Brighton på Fredag!", Max hoppade upp och ner av glädje.

"Ja juste", sade jag lite frånvarande.

"Vad är det med dig idag Felix? Du är helt borta", Max blängde på mig med sitt nu mera sura ansikte.

"Ä jag väll inte", svarade jag med en låg röst även fast jag visste att jag faktiskt va det, lite borta och det var Oscars fel. Han hade rört runt i mitt huvud. Det ända jag kunde tänka på var han och vad vi gjort igår, varför hade han gjort så? kysst mig alltså. Skämtade han med mig? Nej, varför skulle han göra det? Han gillar mig nog, eller?

Jag kunde verkligen inte bestämma mig för hur jag trodde att han kände och jag visste inte heller hur jag kände för den delen men vem fan bryr sig?

"Jag ska dra nu men vi ses", Max slog till mig på axeln och sedan var han borta och genast tog jag upp mobilen för att se vad 'den personen som förvirrade mig ännu mer än Oscar' gjorde.

'Hey, what's up?'

Denna gång fick det bli en 'golvbild'.

'Tjenare handsome❤ '

Några minuter senare rann det in ett svar. 'Tjenare handsome❤' och som vanligt var backrunden svart.

'What are u up to?'

Pirret i min mage dök upp direkt, jag visste inte att jag kunde påverkas så mycket av en människa jag knappt kände.

'Ohhh, nothing, but why are we talking English boii?'

Skrattet bara ramlade ur mig, han fick mig att le, på riktigt.

'Jaduu'

Varför ville han ens prata med mig jag som var så tråkig, haha 24/7 356 dagar om året.

'Nej, jag måste dra men hör av diig ❤ '

Leendet sjönk så fort jag stängt av mobilen efter att han sagt att han inte kunde snacka mer.

...

"Så vad ska du ha med dig?", Oscar som satt på min säng medan jag packade till 'resan' lade ett leende på sina läppar.

"Jag vet inte! Det är ju därför du är här", jag slängde upp min svarta, ganska stora resväska bredvid Oscar på sängen.

"Jaha, det visste då inte jag", sade Oscar innan han ställde sig upp och gick till min garderob.

"ooh, den här måste du ha med dig, fett sexig", Oscar höll upp ett linne, ni vet ett sånt som sitter sådär löst runt kroppen.

"Hahhah, lite kallt men men", han räckte mig linnet innan jag lade ner det i väskan. Jag kände hans brännande blick på mig då jag gick förbi honom.

"Du får väll hitta någon som kan värma dig", sade han då medan jag ställde mig bredvid honom intill garderoben. Nu då vi kollade på varandra började mitt hjärta bulta i bröstet, det bultade som fan. "Varför kan du inte bara vara still?" , tänkte jag, hahah wtf vem blir ens arg på sitt hjärta?

"Ja, jag hittar säker någon på en klassresa", svarade jag med ett sarkastiskt skratt.

"Jag lovar, alla kommer att drägla över dig, speciellt alla brudar."

"Jaha, det kommer att bli tråkigt för dem säger ja bara", Både jag och Oscar bröt ut i gapskratt innan han omfamnade mig i en kram.

"Hahah, du e fan den roligaste personen på jorden Felix" (Asså fick ett sånt leende på mina läppar när ja skrev detta! Så gulligt)

"Hahaha, okej men det visste jag redan", lite stum av situationen försökte jag att inte göra det stelt vilket jag - faktiskt- lyckades med. Det som oroade mig var den där kyssen, kyssen som gjort att alla mina sinnen totalt ramlat ihop, gått sönder. Jag visste inte längre vad jag skulle ta mig till.

"Nej nu e det dags att packa klart din lilla väska", Oscar som var tvungen att ta några djupa andetag för att lunga sig fortsatte att rota runt i min redan stökiga garderob.

_____

Asså vet inte vad ni tycker men asså omg jag tycker dem är så söta 'typ'.

XO, Edine.






Just Snapchat ⏭  FoscarWhere stories live. Discover now