"Fyfan, vad fett detta kommer bli!" Sade Max exalterat med armen över någon brunetts axlar. Tror hon hette Jenny, någon som Max antagligen har legat med.
"Max, du kanske inte ens kommer å åka. Kommer du ihåg? Kalle sa att det bara var några i klassen som skulle åka inte HELA" sade jag med en lugn röst som om jag pratade med ett barn.
"Sluta förstör mina förhoppningar Felix" sade han och tog bort armen från tjejen och korsade dem över bröstet. Jag lät ett halvt äkta skratt lämna min strupe och kollade retsamt på Max som skickade en tjurig blick på mig.
"Glädje dödare" mumlade han och jag skrattade mer.
"Kom igen Max! Nu ska vi inte skicka blickar som om jag spräng i luften på World of Tanks" sade jag och Max buttade till mig med sin armbåge. Vi båda började skratta åt varandra och vart tvungna att stanna upp i korridoren för att köpa efter luft.
"Yo Sandman!" Hördes en röst längre bort och jag höjde direkt huvudet, där gick Ogge med sitt gäng i släptåg.
"Yo mannen!" Sade jag och mötte han i en Brohug.
"Tjo" sade Ogge lätt till Max som svarade med en stel nick. Jag har vetat sedan länge tillbaka att Max och Ogge har inte riktigt kopplat med varandra och dem är lite smått rivaler om mig, vilket känns fett konstigt. Jag mötte Oscars blick och log svagt emot honom.
"Ville ni nått?" Frågade jag och Omar nickade.
"Aaa Jossan har fest på fredagkväll, hänger du på?" Frågade han och flätade samman hans och Ogges fingrar. Jag sög in underläppen och kollade bak på Max och vände mig emot gruppen igen.
"Visst om Max får komma" sade jag och dem log.
"Sure, så syns vi på fredag" sade Ogge och dem gick iväg.
"Tack, men du behövde inte" sade Max och jag log.
"Jo, det var som ett förlåt för att jag blir så lack på dig när du snackar om fester som är på veckodagar", svarade jag och öppnade mitt skåp. En liten lapp ramlade ut och jag började mig ner för att plocka upp den. Jag vände på den och såg en annorlunda skrivstil än bad jag har.
"Du är söt" stod det med snirkliga bokstäver och jag rynkade ögonbrynen .
"Vad är det?", Frågade Max och jag gav han lappen.
"Säkert någon 99 som vill haffa" sade han och jag skrattade.
"Men jag är gay så, a little problem" sade jag och Max kollade storögt på mig.
"Asså jag är bisexuell idiot" sade jag och han log.
"Aha" skrattade han och jag skakade på huvudet åt hans idioti. Max visste att jag tände på båda könen, men han visste inte att jag egentligen bara tände på det manliga könet då det kvinnliga har slutat intressera mig. Istället har det börja äckla mig. Fråga inte hur för jag har inte svaret på den frågan. Max och min familj var dem enda som visste att jag var bi alla andra trodde jag var Hetro. Det var väldigt svårt för mig att komma ur den där lilla, fantasi världen jag - konstigt nog - skapat. Felix Sandman, festar, ligger runt och röker på. Vafan det var allt jag inte gjorde, det var bara vad alla andra antog att jag gjorde.
_____
Aaa då va detta tredje kapitlet, lite seg uppdatering från mig då jag har mycket med skolan nu.
-xoxo @CattisAlex
YOU ARE READING
Just Snapchat ⏭ Foscar
Fanfiction"Allt började med den där 10 sekunders bilden" Foscar fanfic by: @Edine02 and @CattisAlex