Prof: GET OUT AND BRING ALL YOUR USELESS STUFF!!! puro kayo daldalan!!
Students: Sir. Sino po?
Prof: That Two Girls at The Back! De Castro and Ramos!
Glaiza: Ow shit. Rhi Sorry! (she said as she stand up to make an apologize) Sir. Bu.....
Prof: No Buts!! You two Just Out!! You both will be marked as an absent today..(he said as he point out the door)
Glaiza: hindi pwede to nakakaawa si Rhian wala sa mukha nyang sanay sya sa ganto.. (she said to herself)
Sir. Excuse me.. but you're getting unfair. you dont even try to warning us before you acted that way. we deserve second chance sir. Everyone deserved Nobody's Perfect even all of the Professors in this world! I'm sorry sir for not having our attention. That's our Last! Just please dont marked us as an absent especially Rhian sir. (she said with her utter sincerity)Prof: Okey.. I will give a second chance. But not on you Ms. De Castro! Please get out..
Glaiza: Thank You sir. (she said as she get her bag and walked out)
Napanganga si Rhian hindi niya akalaing sasagot ng ganun si Glaiza nakalabas na si Glaiza bago nya narealize na sana pinigilan niya to at parehas nalang silang lumabas dahil alam niya namang parehas silang may mali...
Max: Rhian! bat hindi mo manlang pinigilan si Glaiza? mukang napahiya si sir. kaya si Glaiza nalang ang pinalabas..
Nananatiling tahimik si Rhian at hindi padin makapaniwala sa Ginawa ni Glaiza.. hanggang sa nagturo ng muli ang professor nila..
Lumipas ang Oras at nag uwian nadin sila..
Time Check: 6:45pm
Lumabas na si Rhian medyo nawalan siya ng gana dahil sa nangyare kanina..
Max: Oh Guys Una nako (she said as they reached the School Gate)
After Besos nag Lakad na si Rhian sa tabi para Mag antay ng masasakyan.. while she's waiting for a drive. she saw some one Looks very familiar.. pinilit tinitigan ni rhian kung sino...
Rhian: Wait is that Glaiza? (she said to herself) Ow yes sya nga! Glaiz !! (she called as she walked closer to glaiza)
Napalingon naman si Glaiza and smiled to rhian..
Rhian: Glaiz Galit ka ba sakin? Sorry for what happened earlier.hindi man lang kita na samahan (she said with a puppy eyes)
Glaiza: (chuckled dahil sa looks so worried ni rhian) hehe . anu kaba! wala yun noh.. hindi naman ako binagsak ni sir. 1 day absent lang yun..
Rhian: But......
Glaiza: Wala nga lang yun! wag na natin pag usapan Its just a day! (she genuinely smiled)
Rhian: So same way ?
Glaiza: Yup. sta. ako. You ?
Rhian: balibago (she smiled as she confirmed na parehas sila ng jeep na dapat sakyan)
Glaiza: Ow my kasabay na pala ako umuwi (she said as she gripped)
Rhian: Si Max kasabay ko din lage pero ngaun may lakad siya kaya mag isa lang ako.. So tara na?
BINABASA MO ANG
Loving Her (Rastro)
Fanfiction"TRUE STORY" A story that truly exists in one's Life. All the characters were named on rastro and on their friends 🙂