Necklace

63 9 0
                                    

Ye Seul memeluk eomma nya. Sangat rindu pada eomma nya. Mereka baru balik tadi.

"Rindu eomma..."Ujar Ye Seul. Eomma Eun mengusap kepala Ye Seul. Dia tersenyum.

"Baru seminggu tak jumpa.. Nanti kalau eomma appa dah takde, macam mane?" Duga Puan Eun. Ye Seul melepaskan pelukan. Soalan apekah itu.

" Eomma ni, janganlah cakap macam tu.." rungur Ye Seul. Mukanya mencebik. Puan Eun tersenyum manis. Ye seul memeluk lengan Puan Eun lalu meletakkan kepalanya di bahu kanan Puan Eun. Manja sungguh.

"Eomma cakap je. Mati itu pasti,kan? Macam mana hidup kamu dengan Joshua? Okey? Tak gaduh,kan?" Duga Puan Eun. Ye Seul tersenyum. Dia mengangguk.

"Okey je..."balas Ye Seul. Dia masih tersenyum. Senyuman palsu.

"Eomma Hyo.. Dah lame balik?" Soal Joshua dari tangga lalu duduk menghadap Puan Eun. Ye Seul mencebik. Joshua juga.

"Dah lama jugaklah."balas Puan Eun. Joshua mengangguk.

"Mana Appa Hyuk?" Soal Joshua lagi.

"Dekat bilik. Penat sangatlah tu.." balas Puan Eun dengan senyuman. Lalu melepaskan pelukan tangan Ye Seul. Ye Seul hanya menurut.

"Haah, Joshua. Kamu nak sambung kat mana?" Soal Puan Eun. Ye Seul diam. Dia menjeling ke arah Joshua.

"Dekat Universiti Jeguk.. ambil kursus.." tak sempat Joshua menghabiskan ayatnya, iPhone S5 Joshua berdering. Lantas Joshua mengeluarkannya.

"Jap, ye eomma Hyo.."ujar Joshua dan berlalu pergi. Ye Seul mengukirkan senyuman.

"Seul.." panggil Eomma Hyo. Ye Seul menoleh dengan kening terangkat.

"Ne?" Soal Ye Seul. Puan Eun berdiri.

"Ikut eomma sekejap.." arah Puan Eun dan melangkah menuju ke tangga. Ye Seul hanya menuruti.

Mereka berdua menuju ke bilik Ye Seul. Puan Eun memulas tombol pintu dan masuk ke bilik Ye seul. Ye Seul kemudiannya menutup pintu selepas masuk ke dalam bilik.

Puan Eun membuka almari dan mencari sesuatu. Ye Seul duduk di atas katil. Hanya melihat eomma nya mencari sesuatu di dalam almari.

"Eomma cari apa?" Soal Ye Seul. Tak lame kemudian, Puan Eun memegang satu kotak kecil berbentuk hati. Ye Seul mengerutkan dahi. Puan Eun duduk di hadapan Ye Seul.

"Apa tu?" Soal Ye Seul lagi. Puan Eun tersenyum lalu membuka kotak tersebut. Ye Seul terpegun melihat satu rantai leher berwarna perak dan terdapat satu bintang di rantai tersebut. Puan Eun menghulurkannya kepada Ye Seul.

"Nah..."ujar Puan Eun.

"Apa ni?" Soal Ye Seul. Tangannya ditadahkan lalu Puan Eun melepaskan rantai tersebut. Jatuh ke tangan Ye Seul. Ye Seuk membeleknye.

"Eomma jumpa rantai tu waktu kamu masih kecil . Kamu pakai benda tu waktu eomma jumpa kamu kat tong sampah hari tu...maafkan eomma sebab guna perkataan tong sampah.." jelas Puan Eun. Ye Seul hanya tersenyum.

"Takpa.. Tapi cantiklah.. Warna perak.." balas Ye Seul. Puan Eun mengusap kepala Ye Seul dengan senyumannya. Puan Eun menggeleng. Ye Seul hairan.

"Ye Seul.." panggil Puan Eun. Ye Seul mengangkat wajahnya untuk memandang wajah eomma kesayangannya.

"Ne?" Soal Ye Seul. Puan Eun memegang tangan Ye Seul.

When I Meet HimWhere stories live. Discover now