The Secret

51 6 0
                                    

"Ini gambar... Yu Hee waktu kecil dulu..." ujar Suho apabila meneliti helaian kertas pertama. Dia meletakkan kertas tersebut di atas meja. Dia meneliti gambar seterusnya.

"Ini pula... Whity.."ujar Suho lagi. Benar, itu gambar Whity. Mana Ye Seul dapat semua ni? Dia melihat helaian seterusnya.

"Ini... inikan... gambar aku.. dulu..."nafasnya berombak. Bibir Suho menggigil. Tubir matanya berair. Mungkinkah...

Dia melihat helaian lain pula.
Gambar mall yang keluarga Suho pergi bersama itu. Cuma tiada noona nya. Noona Ye Jin pergi kem sekolah. Di dalam lukisan itu ada dirinya, Yu Hee, eomma dan appa nya. Suho menahan sebak. Jantungnya berdegup sangat kencang.

Dia kemudian ternampak buku nota Ye Seul. Segera dia mengambilnya dan dibuka. Diabaca setiap kata kata Ye Seul di dalam itu.

16/8/15:-
Kepala aku sakit. Aku nampak seorang budak kecil dengan keluarganya pergi ke mall yang ade belon gergasi kat situ.

Aku rase itu ingatan aku. Aku dah ingat balik siapa diri aku yang sebenar. Aku adalah adik Suho.

Aku kena culik depan tandas. Aku nampak Suho oppa cuba selamatkan aku. Tapi dia yang pengsan sebab kena tendang.

24/8/15:-
Rantai leher aku hilang.T-T Aku syak Seol Hyun curi. Sebab dia nakkan Sehun. Bangang sebaldi gila babeng. Pencuri!

25/8/15:-
Jess kata Seol Hyun adik Suho. AKu terus jumpa Seol Hyun dan dia ngaku dia curi rantai aku. Aku slap muka dia, dia tarik rambut aku. Lepas tu dia lari. Aku tumbuk cermin bilik air sampai retak. Sehun datang, dia tenangkan aku. Thnks Hun Oppa:)

Suho terdiam. Tiba tiba..

"Suho..."ujar Ye Seul, kaku di depan pintu. Suho menoleh. Di tangan Ye Seul terdapat satu kasut budak kecil yang kotor. Suho kenal kasut tu. Kasut yang Yu Hee pakai masa kena culik tu! Suho menuding jari ke arah kasut itu.

"Itu..."



















































When I Meet HimWhere stories live. Discover now