Danger Opponent

68 7 0
                                    

"Duduk.. Jap ehh.."ujar Joshua dan berlalu pergi. Ye Seul duduk di atas kerusi dan di hadapan nya terdapat satu meja bulat serta di atasnya terdapat satu payung yang melindunginya dari panas cahaya matahari.

"Huh.. tak selesanya.."ujar Ye Seul. Dia kemudiannya mengeluarkan rantai leher yang diberikan eomma nya. Dia membelek rantai leher tersebut.

"Perlu ke aku cari eomma appa aku yang sebenar..." soal Ye Seul seorang diri. Tiba tiba terdapat satu orang duduk di hadapannya. Disangka Joshua.

"Hai.." sapa Sehun. Ye Seul terus memandang ke arah Sehun di hadapannya lalu memandang sekeliling. Ade beberapa pelajar yeoja memandang dirinya. Ade juga yang berbisik.

Sehun melambaikan tangannya di depan wajah Ye Seul. Ye Seul tersedar lalu memandang wajah Sehun. Sehun tersenyum.

"Saya kat sini. Awak pandang ke mana?" Ujar Sehun. Ye Seul hanya tersenyum nipis. Kekok.

Siapa student yeoja yang tak kekok bila duduk sebelah KingKa Jeguk? Cer cakap. Ye Seul menggenggam tangannya.

"Awak tak pape ke?" Soal Sehun. Ye Seul menggeleng. Tiba tiba dia ternampak rantai leher di tangan Ye Seul.

'Rantai tu... bukan ke...' ujar hati Sehun lalu mengangkat wajahnya untuk memandang wajah jelita Ye Seul.

"Awak punya ke?" Soal Sehun. Ye Seul mengangguk.

"Awak beli ke buat ke apa?" Soal Sehun lagi. Dia ingin menyelidik.

"Taklah. Ermm, mak saya beri kepada saya. Mak saya kata saya pakai rantai ni waktu saya masih bayi lagi..." balas Ye Seul. Jantung Sehun berdegup kencang.

"Ianya penting bagi awak?" Soal Sehun. Ye Seul tersenyum nipis lalu menganggukkan kepalanya.

Ditenung wajah Ye Seul sedalam yang boleh. Kemudian dia tersenyum.

"Okey.. mari saya pakaikan.." ujar Sehun kemudian berdiri. Ye Seul kaget lantas menggelengkan kepalanya.

"Tak tak. Tak payah. Saya boleh pakai sendiri.."halang Ye Seul. Sehun tersenyum lalu mengangkat kening. Ye Seul kemudiannya memberikan rantai leher tersebut.

Sehun berjalan ke belakang Ye Seul dan memakaikannya. Wajah Ye Seul sudah merah. Malu! Pasti ramai yang sedang memerhatikan mereka. Sehun selesai memakaikan rantai tersebut lalu duduk di hadapan Ye Seul semula.

"Cantik. Kalau ianya penting bagi awak, awak jangan tanggalkannya tau.." ujar Sehun. Ye Seul hanya tersenyum nipis.

"Ermm, Ye Seul.." panggil Sehun lalu menggaru belakang kepalanya yng tidak gatal. Ye Seul mengangkat keningnya.

"Saya ada satu permintaan.. Boleh awak tunaikannya?" Ujar Sehun.

"Apa dia?" Soal Ye Seul. Tiba tiba Sehun menghulurkan tangan kanannya. Ye Seul hairan.

"Boleh kita jadi kawan?" Soal Sehun lalu tersenyum manis. Ye Seul tersentak.

"Ne?" Soal Ye Seul semula. Sehun ketawa kecil.

"Saya nak jadi kawan awak... Tak salah,kan?" Soal Sehun. Ye Seul terkaku. Benarkah? Wau!

"Cepatlah. Tangan saya dah sakit dah ni.."ujar Sehun lalu Ye Seul menyambut huluran tangan Sehun itu. Mereka berdua tersenyum.

"So, kita dah jadi kawan.. Dah tak payah malu malu lah ye..."ujar Sehun. Ye Seul hanya tersenyum. Mereka berdua ketawa kecil.

"Ermm..tadi saya tengok awak macam dah rapat je dengan Joshua.." ujar Sehun.

When I Meet HimWhere stories live. Discover now