[EPILOG] The Sweet Memory In My Life❤❤

117 9 4
                                    

5 Tahun Berlalu~~~

Ye Seul terus baring di atas katil di biliknya selepas meletakkan beg di tepi almari. Dia memejamkan mata. Penat.

Tiba tiba terasa ada orang baring di sebelahnya. Dia membuka mata lalu menoleh. Ye Seul tersenyum manis.

"Penatlah, oppa.."ujar Ye Seul manja.

"Baru duduk dalam flight beberapa jam tu pun dah penat. Baru balik untuk tahun baru.."balas Joshua lalu memeluk pinggang Ye Seul. Ye Seul menggeliat kegelian.

"Ish, oppa.. geli lah.."ujar Ye Seul sambil cuba mengalihkan tangan Joshua. Namun Joshua tidak mahu melepaskannya. Dia semakin rapat.

"Taknak. Bagilah oppa bermanja dengan isteri oppa.."balas Joshua. Ye Seul mengetap gigi.

"Kalau Ye In nampak macam mana?" Soal Ye Seul. Joshua memandang wajah Ye Seul.

"Biarlah. Bukan dia boleh buat ape pun.." balas Joshua dan merapatkan lagi pelukan.

"Alaa, oppa. Tak selesa lah." Ujar Ye Seul lagi. Joshua menggeleng.

"Siapa suruh teruskan kahwin dengan oppa 6 tahun lepas. So sekarang salah siapa?" Soal Joshua. Ye Seul mencubit pipi Joshua sehingga Joshua mengerang kesakitan.

"Akk! Sakit!" Jerit Joshua dan pantas melepaskan pelukan. Ye Seul terus duduk.

"Joshua! Ye Seul! Kenapa tu?" Soal Puan Kim dari tingkat bawah. Ye Seul menjelir lidah kepada Joshua. Joshua mengusap pipi kirinya.

"Takde pape! Kaki Joshua Oppa terkena beg!" Tipu Ye Seul. Joshua mengetap gigi. Dia juga bangun dan cuba menangkap Ye Seul. Ye Seul segera berlari dan menuju ke arah tandas di biliknya.

"Bukak." Arah Joshua. Ye Seul ketawa kecil.

"Taknak! Dahlah, nak mandi.." ujar Ye Seul. Joshua tidak membalas. Tiba tiba Ye Seul teringat sesuatu.

"Oppa, amikkan tuala. Ye Seul lupa nak amik ahh."ujar Ye Seul.

"Keluar jelah.."balas Joshua malas. Ye Seul mengetap gigi. Gila ke apa! Dah lah tak pakai baju.

"Malulah.."ujar Ye Seul lagi.

"Nak malu buat apa. Dengan suami je.."ujar Joshua dan kedengaran ketawanya dari luar. Ye Seul menahan geram.

"Amikkan lah.."pujuk Ye Seul lagi.

"Yelah.."balas Joshua. Ye Seul tersenyum. Kemudian kedengaran pintu diketuk. Ye Seul menjegulkan kepala selepas membuka sedikit pintu. Dahinya berkerut. Apsal ade dua?

"Kenapa ade dua?" Soal Ye Seul hairan. Joshua tersenyum nakal.

"No no no! Tunggu Ye Seul habis dulu!" Ujar Ye Seul terus. Tapi Joshua terus menolak pintu bilik air sehingga terbuka luas. Ye Seul tersentak apabila tertolak sedikit.

"Nak jugak." Ujar Joshua dan terus masuk. Kemudian pintu terus tertutup. Tak lama kemudian kedengaran bunyi tawa gembira dari arah bilik air tersebut.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

"Appa..."panggil Ye In sambil menoleh ke arah Joshua di sebelahnya. Joshua memandang ke arah Ye In dengan kening terangkat. Joshua mengusap kepala Ye In penuh kasih.

"Ye?" Soal Joshua. Ye In yang berusia hampir 5 itu meletakkan pensel warne dan kertas di atas meja di ruang tamu yang luas itu. Jam menunjukkan pukul 9:20pm. Ye In memandang Joshua semula.

When I Meet HimWhere stories live. Discover now