Tenenenenettt~~ Jam telefon Ellya berdering. Jam menunjukkan jam 6:00 pagi. Ellya jenis gadis yang tidak suka meninggalkan solat. Dia bagaikan ibu kepada tiga orang anak, yang selalu kejutkan mereka untuk menunaikan perkara wajib.
" Kebakaran! Kebakaran! UiTM terbakar! " jerit Ellya. Itu adalah cara terbaik untuk kejutkan tiga orang sahabatnya. Semua bergegas bangun dari katil. Bella dan Aku menuju ke pintu dengan pantas untuk menyelamatkan diri. Vivi sudah masak dengan perangai Ellya. Dia tidak hairanlah jika dikejut secara begitu. " Woi Bella! Shira! Kau nak pegi mana!? " tanya Ellya sambil ketawa. " Nak sela..cop, kau tipu kan!? " belum habis perkataan yang mahu disebut, dia terus dapat meneka. " Hahahahhahahah! " ketawa Ellya. " Dah jom ambik wudhuk. Nak kejutkan korang, dah lima belas minit. " kata Ellya.
Pagi ni merupakan hari terakhir aku sebagai pelajar di sem 3. Aku hanya menghabiskan masa dengan melepak, shopping dan tidur bersama Ashley, kawan yang satu kos dengan aku. Kami adalah antara pelajar yang degil, tetapi berjaya.
" K la beb, aku nak gerak ah. " kata Ashley. " K ah. Aku pon nak balik asrama ni. " balas aku. Sewaktu berjalan ke asrama, aku ternampak seorang lelaki berbaju kemeja merah. Seorang yang tampan dan tough. Ya Allah..Hensemnya diaaa...Hati aku berbisik. Aku terbayang bila aku bercinta dengan dia, pasti sweet. Jalan punya jalan. " Aduhh! " jerit aku. Tanpa aku sedar, aku telah melanggar lelaki yang aku bayangkan tadi. Habis bukunya bertaburan. Aku cuba untuk membantu, tetapi dia cuba mengelak. " Errr..sorry ea. Tak perasan tadi. " kata aku, cuba untuk mrmohon maaf. " Kau ni ada mata ke tak!? Ke dah buta!? " dia menengking aku. " Kau pehal!? Aku cakap bebaik ann!!? " aku membalas tengkingannya tanpa memikirkan apa-apa. " Dah ah! Tepi ah! Semak je! " kata aku, terus berlalu pergi. Sial punya jantan! Tak nampak ke aku yang lawoo ni?
Setelah beberapa minit yang berlalu, aku pon tiba di bilik asrama. Seperti biasa, muka tiga orang ni la yang aku nampak. Drngan muka aku yang agak serabut akibat kejadian tadi, aku terus melompat atas katil dan berehat. " Kenapa ni Shira? Stressnya muka kau. " tanya Bella. " Haah kau kenapa? Chill la kau dah nak habis sem 3 kan? " tanya Vivi pula. " Takde ah! Aku nyirap betul ngan mamat tadi! Harap je muka hensem! Perangai macam sampah! " merungut aku. " Mamat mana ni? " tanya Ellya. " Tadi aku otw balik asrama. Pastu aku nampak dia. Pakai kemeja merah. Aku cakap la dia hensem. Pastu aku terbayang, TERBAYANG, kalau aku couple ngan dia. Mesti sweet. " kata aku.
Menceritakan hal sebenar... " Woahhh! Setahu aku dia tu mamat paling famous kat UiTM ni tau. Tak pernah ada yang berani tengking dia. Hebat ah kau Shira! " kata-kata Bella membuatkan aku rasa takut dan sedikit bangga.
YOU ARE READING
PEREMPUAN
Mystery / ThrillerKisah seorang perempuan yang psycho. Dia sanggup melakukan apa sahaja demi mendapatkan teman lelakinya kembali. Ketahui kisahnya dalam ' PEREMPUAN '. Fikir dulu, baru bertindak. okay?