Vivi yang sekarang bukan lagi Vivi yang dulu. Dia selalu muram, tidak bercakap banyak dan bayak menangis. " Vi kau jangan la cenggini. Ed tu mmg kurang ajar! Kau kena kuat. " pujuk aku. Walaupun aku malas mahu bersuara, tetapi sebagai kawan, aku masih ada nilai belas kasihan. " Habistu nanti aku balik KL, aku nak cakap ape ngan mummy daddy aku? " tanya Vivi sambil nangis teresak-esak. " Walau macam mana pon, benda ni parents kau kena tahu juga. Mana taknya, kalau tetiba, kau balik perut dah besar? Aku bukan nak sentapkan kau. Tapi ninuntuk kebaikan kau juga. Kau tak boleh simpan benda ni lelama. Lambat laun, parents kau akan tahu juga. " terang aku.
Vivi mengambil keputusan untuk call mummynya..
" Hello mummy. "
" Ye sayang anak mummy. "
" Mummy, Vivi nak bagitahu sesuatu. Tapi nanti mummy jangan marah tau. "
" Ada ape? Cuba cakap dulu.. "
" Err..Vi..pregnant dah seminggu. "
" Haaa!? Kau jangan main-main la Vi. Benda ni melibatkan maruah! "
" Ye mummy. Dah seminggu. Tapi Vi takut nk bagitahu. "
" Aku hantar kau kat situ untk belajar! Bukan main romen! " mummynya mengeluarkan kata yang kasar..
" Mummy maafkan Vi. Vi kena rogol. Bukan rela hati. "
" Siapa yang buat kau macamtu!? Dan macam mana boleh kena rogol!? Sedangkan asrama lelaki berjauhan. "
" Kami pergi bercuti berdua. "
" Bertuah punya budak. Aku nak kau balik KL ni esok! Aku tak kisah ape masalah kau! "
Tuttttttt.....panggilan dimatikan oleh mummynya..Vivi masih nangis teresak-esak. Tetapi ini lebih teruk! Matanya mula bengkak. " Vi mummy kau kata ape? " tanya Ellya. " Dia suruh aku balik KL, esok. Dia tak kisah kalau ada masalah ke ape. " kata Vivi. Vivi terus mengambil kunci keretanya dan membawa beg tangannya. Dia keluar bilim tanpa satu patah perkataan pun. Dengan mukanya yang sembab dan mata yang bengkak dia terus keluar.
YOU ARE READING
PEREMPUAN
Mystery / ThrillerKisah seorang perempuan yang psycho. Dia sanggup melakukan apa sahaja demi mendapatkan teman lelakinya kembali. Ketahui kisahnya dalam ' PEREMPUAN '. Fikir dulu, baru bertindak. okay?