Sudah 3 jam aku hanya bermain dengan iPad mini, kepunyaan aku. Terasa bosan juga asyik bermain iPad sahaja. " Wehh guys! Jom outing! Aku dah lama tak keluar ngan korang. " kata Ellya sambil membuat muka manja. " Jom! " serentak kami bertiga bersetuju dengan cadangan Ellya. " Naik kereta aku la. " Vivi mempelawa. Kereta Honda Jazz kepunyaannya, dihidupkan. " Asal tak naik kereta aku je? Besar sikit. " pelawa aku. Aku menghidupkan kereta Range Rover yang berwarna merah. Bukan mahu berlagak tetapi untuk keselesaan masing-masing.
Setelah tiba di Suria KLCC, aku dan Ellya akan menuju ke area make up. MAC adalah salah satu tempat yang selalu dikunjungi. " Lawa la warna lipstick ni. " kata Ellya. " Haah la. Nak ke? Amik la. " kata aku. " Alaa duit dalam acount laa. " kata Ellya. " Amik je. Aku belanja. Kau nak ape, amik je. " pelawa aku. " Perghh, baik gilaa kau! " puji Ellya. " Ishh sepak kang. " kata aku. " Bella ngan Vivi tak nak ke? Aku nk belanja ni. " pelawa aku. Aku tahu mereka menginginkannya. " Hm nak ah!! Hahahaha. " serentak dua orang rakan menyahut pelawaan aku.
Tiba di Nando's, kami melabuhkan punggung kami. Masing-masing memesan makanan yang sama. Aku pon tak tahu kenapa. Sambil aku makan dan ketawa bersama kawan-kawan aku, tiba-tiba, seorang lelaki duduk di meja sebelah kami. And guess what!? Itu lelaki yang aku gado haritu! " Korang dah ah jom. " aku mengajak mereka secara tiba-tiba. " Eh kau ni, kejap ah. Kitorang tak habis makan lagi ni. " kata Bella. " Nah! Amik duit ni. Aku gi jalan dulu. Nanti korang bayar ah. " kata aku dan berlalu pergi.
Setelah setengah jam berlalu, tutututututtt~ telefon aku berdering. " Hello. Haa pat ah aku kat Dior ni. " kata aku. " Haa kk, japgi kitorang sampai. " kata Ellya. Beberapa minit kemudian, mereka sampai dengan....guess who!? That annoying boy! Ah sial! Apa laki tu nak? " Oi Shira! Sini! " panggilan Vivi kedengaran. " Haa ye la. " Aku menyahut dan terus ke arah mereka. " Vi. Asal mamat ni ngan korang!? " tanya aku kepada Vivi. " Weyh ni la mamat yang famous gila tu. Dia ea yang langgar kau tu? " tanya Vivi. " Ye ah. " balas aku pendek.
" Hai! " lelaki itu menyapa. Ish semak betul jantan ni. " Dah bisu ke? " sinis lelaki itu lagi. " Ish awak nak apa la!? " marah aku. " Aik? Saje je tego. Nak cakap sorry pasal haritu. Sebenarnya masa tu saya stress sangat. So, semua orang saya nak marah. " terang lelaki itu. " haa ye la. Sorry sebab tengking awak." Jawab aku pendek. " Nama awak siapa? Saya Hisyam. " tanya lelaki itu. Mula-mula malas nak layan. Tapi asyik kena perli je. " Adriana Ashira Astilla. Panggil Shira. " jawabku ringkas. " Nak panggil awak Adriana boleh? " tanyanya. " Sukahati. " jawabku sepatah. Kami jalan berdua manakala yang lain berada di belakang.
YOU ARE READING
PEREMPUAN
Mystery / ThrillerKisah seorang perempuan yang psycho. Dia sanggup melakukan apa sahaja demi mendapatkan teman lelakinya kembali. Ketahui kisahnya dalam ' PEREMPUAN '. Fikir dulu, baru bertindak. okay?