16

3.1K 136 0
                                    

Sedang aku makan,aku sengaja bertanya kepada ibu Hisyam. " Kenapa aunty? Dia masih tak balik? Call? Mesej? Takkan takde? " " Takde Shira..Puas aunty cuba call. Tapi satu panggilan tak dijawab. " jawabnya sedih. " Hm, nanti saya cuba call kawan dia ye aunty? " kataku. Aunty Alisha hanya mengangguk. Selesai makan, aku naik ke bilik. Tiba-tiba, " Ieyaa! Sini la duduk. " mama memanggil. Aku mula gelisah. " Tak boleh la maa. Ieya ngan Ellya nak keluar dah. Nak cari barang untuk final sem ni. " aku memberi alasan dan terus naik ke bilik untuk bersiap.

Haishh..kenapa la Aunty Alisha ada kat sini?? Mampos aku..Nak taknak kena call Ellya ajak keluar.. Getus aku. Aku mendail nombor Ellya. " Ellya keluar jom. Cari barang untuk final sem ni. " kataku. " Haa jom ah. Aku baru nak call kau. K ah tunggu kat tempat biasa. " katanya. Aku bersiap untuk keluar. Aku mencapai cardigan berwarna hitam dan berlangsung pergi.

" Maa Ieya pergi dulu tauu. Ellya dah tunggu. " kataku. Mama hanya diam. Aku terus mencapai kunci kereta dan pergi. Setibanya di Coffee Planet, aku nampak Ellya bersama seorang perempuan dan perempuan itu adalah..Bella!? Wait what!? Bukan betina ni dah mampos ke!? Bisik hatiku dan cuba mendekati mereka. Tiba-tiba, semakin aku dekat, Bella memandang aku dengan renungan yang tajam dan puff! Dia menghilang! Aku terkejut dan memberhentikan perjalanan. " Shira! Sini la! " jerit Ellya. Aku terhenti lamunan dan menuju ke Ellya.

PEREMPUANWhere stories live. Discover now