11

3.1K 144 1
                                    

Setelah 4 bulan berlalu, hubungan kami seperti semakin renggang. " Awak, bulan depan kita dah nak nikah. Lepastu sanding. Nanti sanding saya nak warna putih. Suci je. Mama kata dia nak buat kita punya majlis besar-besaran. " beria-ria aku memberitahu keinginanku. Hahaha..dia tergelak sambil bermain telefon. " Woi sayang! " jerit aku. " Haa ye ok. " itu sahaja jawapan darinya. " apa yang awak suka sangat ni? Bak sini! " kata aku lalu merampas telefonnya.

Sayang ( Bella ): You, nanti you dah kahwin I macam mana?
Hisyam : Alaa. Nanti kita date laa senyap-senyap.
Sayang ( Bella ): Hmm ok. I syg you tau. Nanti jangan abaikan I tau. Iloveyou.
Hisyam : I love you more.
Sayang ( Bella ): Shira ada ajak I gi wedding korang. I tak sanggup nak pergi.
Hisyam : Alaa pergi la syg. Nnti kita pegi cari baju you untuk dtg majlis nnti tau?
Sayang : Ok!

" WTF!!? WHAT THE HELL ARE YOU DOING SUCKER!? " aku menjerit tanpa menghiraukan orang sekeliling aku. " Kau ingat aku ni ape SIAL!? Kau memang jatpntan tak guna!!! Dengan kawan aku sendiri kau berscandal! " aku menjerit sambil mencabut cincin tunang kami dan mencampaknya. " Kau tunggu apa yang akan jadi ngan kesayangan kau tu!!? Dan kau akan dapat balasan! " aku berlangsung pergi.

" Maa.. " aku memanggil mamaku sambil nangis teresak-esak. " Kenapa ni? " tanya mamaku dengan nada risau. " Hisyam maa... " kataku mendayu-dayu. " Kenapa dengan hisyam? " mama bertanya. " Dia curang dengan kawan Ieyaa sendiri. Kami dah putus tunang. " kata aku. " Haaa!? " mama terkejut. Aku terus naik ke bilik dan mengurung diriku sendiri.

PEREMPUANWhere stories live. Discover now