Lepas Vivi melawan aku dan berdegil, aku kurang menegurnya. Aku mengambil berat, tetapi tidak menegurnya jika melakukan kesalahan. Bukan nak membiarkan kawan terpesong. Tapi bila ditegur asyik nak marah. Jadi, aku mengambil keputusan untuk berdiam diri. Ellya adalah salah seorang yang selalu menegur Vivi.
Bella mendail number Vivi..Tut tut..tut tut...
" Hello? Ada apa Bella? " tanya Vivi. " Kau boleh tanya ' ada apa '!? " marah Bella. " Ye la. Kau kan susah nak call orang. Kau akan call bila penting je. " sindir Vivi. Memang betul, Bella jenis orang yang call bila penting. Tapi Vivi sudah melampau. " Ikotkan, aku tak nak ah call kau! Kau dah sebulan kat sana! Kau buat ape je!? Ni pon, sebabkan Shira ngan Ellya yang suruh call. Diorang dah malas nak cakap ngan kau. Bila cakap, kau nak mengamuk. Kira okay la masih nak ambil berat. " Bella bersuara dengan cukup marah. Memang susah nak dengar Bella marah. Tapi sekali dia marah, kau bersedialah hidup tanpa dia. " Tak. Yang korang ni over sangat kenapa? Ed takde niat jahat pon. Kitorang cuma bercuti. Tapi bilik lain. Okay ah! " terang Vivi. Bella malas mahu bertekak dengan Vivi yang selalu tidak boleh ditegur. Tanpa rasa bersalah, Bella meletakkan panggilan tersebut." Kenapa kau letak? " tanya Ellya. " Muka aku ni, memang tak suka nak perang mulut ngan orang cenggitu. " jelas Bella. " Aku dah cakap dah. Dia memang gitu. Kalau jadi pape aku tak tahu la. " kata aku. " Korang! Nak tahu ak!? Hisyam, melamar aku weyh! Kitorang kan dah kawan lama. So? " aku bercerita. " Srs ah!? Kau accept tak!? " Tanya Ellya. " Haah, kau terima!? " Bella mencelah. " Gila ke tak terima!? Ofc lah! Dah lama aku tunggu senanye. Hahahaha. " aku menjawab dengan teruja. Wahh, nanti aku nak wedding yang elegant je..aku berbisik di hati.
Setelah sebulan Vivi pergi bercuti di Pulau Tioman dan tiada satu pun panggilan darinya, tiba-tiba. Aduh aduh sayang kenapa kau curang~ telefon Bella berdering.. " Hello? Kau nak ape? " tanya Bella. " Weyh.. " Vivi menyapa dengan kesedihan. " Kau asal ni? " tanya Bella dengan perasaan ingin tahu. " Aku kena ro..ro.. " Vivi tergagap-gagap mahu menjawab. " Ro ape!? " tanya Bella. " Aku kena rogol dengan Ed! " jawab Vivi kesedihan. " Haa!? Kau biar betul!? Jangan memain dengan benda gini. " Bella terkejut. " Okay look. Kau balik UiTM, kau cerita k? Sekarang ni kau kena kuat. " Bella menjawab untuk menenangkannya.
YOU ARE READING
PEREMPUAN
Mystery / ThrillerKisah seorang perempuan yang psycho. Dia sanggup melakukan apa sahaja demi mendapatkan teman lelakinya kembali. Ketahui kisahnya dalam ' PEREMPUAN '. Fikir dulu, baru bertindak. okay?