wala taqrabu zina

247 21 0
                                    

Jangan pernah berkompromi dengan syaitan.

Mula-mula dosa kecik dia suruh, lama-lama dah buat dosa besar pun kita tak sedar-sedar lagi.

Cth:
"Tak tunduk pandangan tu issue kecik je" kata Syaitan.

Walaupun dalam Quran dah jelas-jelas kata wajib tunduk pandangan (Annur:31)

Lalu kita pun berkompromi dengan syaitan untuk tidak tunduk pandangan.

"Alaaaa tunduk pandangan tu takde apa lah. Kau kuat, kau kan muslim..? Muslim kuat sebab boleh tahan nafsu. KAU BUKAN ZINA PUN KAN?"

Syaitan menambah. Pada masa yang sama keyakinan kita pun bertambah untuk berkompromi dengan syaitan.

Akhirnya....

Akhirnya apa..?
Nak tahu jadi apa..?

Pengalaman saya turun padang, berjumpa dengan orang yang pernah berzina, juga dengan orang yang ketagih tahap kritikal kepada pornografi...

Rata-rata bila saya selidik dengan cara baik, mereka akan kata;

"Mula mula niat nak usha usha je, nak tengok tengok je. Tapi lepas tu terus rasa nak kenal kenal, pastu nak borak borak.... Patu pastu pastu... Pastu terlanjur. Pastu ZINA...!"

Mula dengan usha je.

Tidak tunduk pandangan?
Terus hancus!

Syaitan tak gelojoh dalam suruh buat benda buruk, dia ada strategi yang baek punya! Dia ada timeline untuk buat kita jadi jahat dan bermaksiat.

Syaitan takkan suruh kita usha someone pastu suka pastu terus suruh zina directly. No!

Tapi kaedah syaitan ialah usha, suka, crush, rindu, contact, borak, berbalas senyum, berbalas hadiah, jumpa, dating, baring-baring lepastu terus ZINA.

Strategi syaitan; semuanya bermula dari TIDAK TUNDUK PANDANGAN.

Dalam quran, Allah kata dalam surah israa' ayat 32;
"janganlah kamu dekati zina".

Bukannya Allah kata
"jangan buat zina"

Kenapa dekati pun salah..?

Sebab itulah strategi syaitan, mula-mula dekat, pastu terus buat. Mula mula dekati zina, pastu buat zina.

Haaaa, Allah dah bagi warning awal. Apa lagi..?

Turunkan ego,
Tinggalkan maksiat,
Teruskan bertaubat!

Moga Allah dan baginda redha,
Moga Allah kurnia kita Syurga!

Peringatan Buat Ummat Akhir ZamanWhere stories live. Discover now