een ongewone dag

138 4 7
                                    

Ik ben Nathalie. Ik ben 17 jaar en ga bijna van school. Ik heb een beste vriendin die Minthe heet en ik heb nog geen vriendje. Ik heb bruin, zwart haar wat krult, bruine ogen, licht bruine huid en ben 1 meter 68.  


Ik word wakker en stap uit mijn bed. Ik ga op zoek naar leuke kleren want vandaag begint school weer. Ik vind het best wel jammer dat de vakantie is afgelopen, maar ik ben toch ook blij want nu kan ik mijn vrienden weer zien. Ik loop naar beneden en maak thee en ontbijt. Mijn ouders zijn maandag ochtend altijd bij oma en opa. Als ik mijn ontbijt op heb pak ik mijn spullen en doe ze in mijn school tas waar de Engelse vlag op staat en het woord London. ik ben een London fan. Ik loop naar mijn fiets en doe mijn tas in het mandje voor aan mijn stuur. Ik stap op mijn fiets en fiets naar Minthe's huis. Minthe heeft donker blonde haren en bruine ogen. We fietsen altijd samen naar school. Als ik er ben klop ik op de deur. Minthe doet de deur open en zegt'' doei mam!'' ze doet de deur achter haar dicht en stapt op haar fiets. Als we op school zijn zetten we onze fietsen in het fiets rek. We lopen samen naar binnen en nemen afscheid, want ik heb Engels en Minthe heeft Frans. Ik loop naar mijn kluisje en doe hem open. Ik pak mijn laptop en map uit mijn tas en stop de tas in mijn kluisje. Wij hebben geen boeken en dat is echt chill. Ik loop naar het klas lokaal en ga achter in zitten. In deze klas heb ik niets zo veel vrienden. die zitten in andere klassen. Ik pak mijn oortjes en doe ze in mijn laptop. Ik klik Spotify aan en klik een playlist aan die ik heb gemaakt. Er staan 1D en 5sos liedjes in. Ja ik ben fan van hun, maar niet zo erg dat ik ga schreeuwen en huilen. Minthe is ook fan van hun beide, maar is meer fan van 1D. zij is wel zoon fan en daar word ik soms gek van. '' Goede morgen leerlingen'' zegt juf Anne. we mogen de juffen en meesters met hun voor naam noemen. dat vind ik echt fijn want ik vergeet namen snel. ''we hebben 4 nieuwe leerlingen. ze praten Engels en hier is er een van'' zegt de juf en wijst naar een jongen naast haar. De jongen heeft bruin haar, blauwe ogen en een lip piercing. '' stel je zelf maar voor'' zegt Anne.

Ze praten nu Engels maar ik typ gewoon Nederlands

 '' Hallo ik ben Joris. Ik hou van Muziek en ik kom uit Australië net als de andere 3 nieuwe jongens'' zegt de nieuwe jongen. '' Joris ga maar langs Nathalie zitten'' zegt Anne en wijst naar mij. Als er nieuwe kinderen zijn zet de juf ze altijd langs mij. Ze zegt dat ze dat doet omdat ik zo aardig ben. Maar ik denk dat ze dat doet omdat  ik niet zit te kloten in de klas en de nieuwe dat dan ook niet doet.  Joris loopt naar mij en zegt ''hoi''. ''hoi'' zeg ik. Hij gaat op de stoel langs mij zitten. Hij wil nog iets tegen me zeggen maar de juf begint weer te praten. ''Vandaag gaan we een opdracht maken over beroepen in het engels''. Ze deelt de plaatjes uit en als ze bij ons is zegt ze tegen mij'' Nathalie de opdrachten staan in het Nederlands uitgelegd. Wil je ze even in het Engels uitleggen aan Joris?'' ik knik. Als ik het heb uitgelegd aan Joris begin ik aan mijn eigen blad. Joris is binnen 10 minuten af. Ik doe er iets langer over maar hij speel vals hij ken als kei goed Engels omdat hij uit Australië komt. Als ik ook klaar ben zie ik dat Joris muziek van 5sos luistert. '' dus jij vind hun muziek ook goed?'' vraag ik en draag mijn laptop zodat hij kan zien dat ik hun liedjes ook luister. we moeten allebei lachen. '' wat vind jij het leukste lied? '' vraagt hij. '' ik heb geen favoriet. ik vind ze allemaal goed. maar ik ben niets zoon fan die gaat gillen en huilen. Dat is mijn vriendin al'' zeg ik. we moeten allebei weer lachen.''Luister je one direction?''vraagt hij nog lachend. ''Hun liedjes zijn goed hoor!''zeg ik ook lachend. Dan gaat de bel. Ik pak mijn spullen en zeg ''doei'' tegen Joris. Ik loop naar het rekenlokaal. Als ik binnen ben zie ik Minthe al zitten. ''he'' zeg ik en ga langs haar zitten. ''he weet je al dat we 4 nieuwe leerlingen hebben?'' vraagt ze. ''ja er zit er een bij mij bij Engels'' zeg ik. '' is hij knap?'' zegt Minthe. '' dat is ook het enigste waar jij aan denk he?'' zeg ik. '' ja ja is hij knap of niet?'' zegt ze weer. ''hij is best wel knap maar hij heeft wel een lip piercing''zeg ik. '' dat is toch juist schattig'' zegt ze. ''Dames en Heren we gaan vandaag breuken maken'' zegt meester Bram. Als de les is afgelopen loop ik naar mijn kluisje en stop er mijn spullen in. dan pakt iemand me ineens vast aan mijn schouders. Ik schik me dood en gil even. Ik draai me om en zie Koen die zich dood lacht. ''ha  ha'' zeg ik. hoor de sarcasme. Ik loop naar Minthe's kluisje. ''he Minthe ben je klaar?'' vraag ik. '''ja'' zegt ze en loopt naar me toe. we lopen samen naar beneden. als we beneden zijn vraagt Minthe '' zullen we naar de nieuwe gaan? voor dat ik iets kon zeggen sleurde Minthe me mee. '' hoi ik ben Minthe en dit is mijn vriendin Nathalie'' zegt Minthe. ''hoi ik ben Brent'' zegt een jongen. Hij heeft blond haar en wat donkere huid.'' dit zijn Mike, Josh en Joris'' ze geven ons allemaal een hand. Ik geef iedereen een hand behalve Joris die ken ik al. We gaan zitten aan een ronde tafel. '' en vinden jullie de school leuk?'' vraagt Minthe dan. ''Ja best wel, maar het is wel anders dan waar wij vandaan komen''zegt Mike. Mike heeft blond haar met een blauw plukje. hij heeft ook een wenk brouw piercing. Hij komt me bekend voor maar ik zou niet weten van wat. Dan gaat de bel. We staan op en nemen afscheid van de jongens. Ik loop naar mijn kluisje en pak mijn spullen. ik loop naar het Wiskunde lokaal.

De bel gaat dat betekend dat school is afgelopen.yes. ik loop naar mijn kluisje en doe al mijn spullen in mijn tas. Minthe staat achter me te wachten. Als ik klaar ben doe ik mijn kluisje op slot en loop met Minthe naar buiten. Als we buiten zijn zien we de jongens. ''he'' roepen Minthe en ik. '' He'' zeggen ze. We lopen naar ze toe. ''Hebben jullie plannen voor vandaag?'' vraagt Josh. hij heeft ook blond haar en bruine ogen. ''Nee'' zegt Minthe. ''Zin om naar ons huis te gaan?'' vraagt Brent. '' ja leuk!!'' zegt Minthe en ik knik. We pakken allemaal onze fietsen en fietsen naar hun huis. Ik fiets met Joris achteraan. Minthe langs Mike in het midden en Brent en Josh fietsen vooraan. Minthe kan het als goed vinden met de jongens. Daar ben ik blij mee, want Minthe vertrouwt niet snel jongens. '' we zijn er'' zegt Josh. Mijn mond valt open. dat is een groot huis. als we naar binnen lopen staat mijn mond nog steeds open. het is hier groot en kei mooi. '' Nathalie Dadelijk stik je nog in een vlieg'' zegt Joris. iedereen moet lachen. ''Zullen we een spelletje doen?'' zegt Brent. '''Just Dance!'' zegt Mike. " Ja'' roept Minthe en iedereen knikt. Mike geeft iedereen een controller en start het spel op. ''Welk lied?'' vraagt hij. ''She Looks So Perfect!'' zeggen Minthe en ik. Mike knikt en zoekt het lied op. 

Minthe en ik zingen de heletijd mee, maar de jongens zingen om te beurt en dan weer samen. raar? we hebben 3 uur gedanst. dan zegt Minthe''we moeten maar weer eens naar huis gaan'' De jongens lopen met ons mee naar buiten. Minthe en ik pakken onze fiets. ze zwaaien nog even naar de jongens en fietsen aan. We fietsen naar mijn huis want Minthe bleef 2 nachten bij mij slapen. Als we naar binnen lopen zien we 4 koffers staan. '' he Nathalie je red het toch wel zonder ons 4 weekjes? we moeten weer op zakenreis. we gaan morgen heel vroeg''zegt Mama. ''oke'' zeg ik. Ik schok er een beetje van. Ze geeft me een kus op mijn voorhoofd en loopt de keuken weer in om het avondeten klaar te maken. Ik loop samen met Minthe naar de woonkamer. We kijken nog wat tv tot mijn moeder roept ''eten!''. Ik zet de tv uit en we lopen samen naar de keuken. als we klaar zijn met eten lopen we naar boven. ''Ik ga nog even douche'' zeg ik. ''oke ik ga alvast slapen" zegt Minthe. Ik loop naar de badkamer en stap onder de douch. als ik klaar ben draai ik de kraan dicht en stap uit de douch. ik doe mijn pyjama aan en loop uit de badkamer. Ik zie dat Minthe al slaapt. Ik heb een 2 persoon's bed. ik stap ook in bed en doe mijn ogen dicht. Ik val meteen in slaap. 



SUPERHELDEN?! Nee niet echtWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu