Minthe komt terug met een hele tas vol met spullen. Ze legt alles op de tafel. Wow kan je dat allemaal doen op je gezicht?! ''Is dit niet een beetje veel?''vraag ik. ''Nee dit is nog maar 1/10 van wat ik heb''zegt ze of het de gewoonste zaak van de wereld is. Misschien is het dat wel maar voor mij zeker niet. Ze pakt een kam en begint mijn aan mijn haren. Dan pakt ze een paars, blauw, roze gekleurd doosje. ''Minthe wat ga je doen?''vraag ik nieuwsgierig maar ook best bang. ''Vertrouw me maar. Heb ik ooit iets fout gedaan?''zegt ze. ''Moet ik daar echt een antwoord op geven''zeg ik. We moeten om die woorden allebei lachen. Als ze klaar is kijk ik snel in de spiegel en zie dat het onderste van mijn haar gekleurd is. ''Vet man!!''roep ik als ik het bewonder. ''Weet ik toch. Maar even zins wanneer ben ik een man?''vraagt ze. ''O je snapt wat ik bedoel''zeg ik en geef haar een duw tegen haar schouder. '''Nou is het mijn beurt''zeg ik en pak de kam. Minthe gaat op de stoel zitten en ik begin haar haren te kammen. Ik pak een het groen, gele doosje omdat ik weet dat het haar lievelings kleur is en maak hem open.
Na een uurtje te hebben opgemaakt zitten we helemaal onder de poeder en spul. ''Ik ga even douche''zeg ik en loop naar boven. Ik loop naar mijn kast en pak even andere kleren omdat deze helemaal onder gepoederd zijn en loop naar de badkamer. Ik doe mijn kleren uit en zet de kraan aan. Ik wacht even omdat hij altijd eerst nog koud is. Ik vind dat ze daar echt iets voor moeten verzinnen! en stap er onder. Als ik klaar ben droog ik mezelf af en doe mijn net gepakte kleren aan. Ik kam mijn haar nog even door die alweer in de knoop zit. Dat is dus het nadeel van krullen. Ze zijn wel mooi maar ze zitten binnen 5 minuten in de knoop. en loop weer naar beneden. Daar zie ik Minthe lam op de bank liggen en tv te kijken. Ik ga erbij zitten en zie dat ze Gas Monkey zit te kijken. ''En je hebt me niet geroepen?''vraag ik. ''Jij was in de douche en ik had geen zin om te roepen''zegt ze nog steeds kijken naar de tv. ''Dat is nou echte vriendschap''zeg ik en ga ook op de bank liggen. Ik kijk op de klok en zie dat het tijd is voor lunch. Ik sta op en loop naar de keuken. Ik kijk in de koelkast en zie dat er pannenkoekenmix is. ''Pannenkoeken?''roep ik richting de kamer. ''Lekker''roept Minthe terug. Ik pak de mix en pak weer mijn koekenpan. Als ik niet met Luke later ga trouwen ga ik trouwen met die koekenpan trouwen. Ik zet het vuur aan en begin te bakken. Ik pak van alles wat lekker is uit de kast en gooi wat op de pannenkoek. Ik pak twee borden en leg ze erop. Ik loop naar de kamer en geef Minthe een bord. ''bon appetit''zeg ik.(betekend ''smakelijk eten'' als je het nog niet wist). Ik ga weer op de bank zitten en Minthe vraagt''Middagje shoppen?''. ''Ja''roep ik als een klein kind. Als we onze pannenkoeken ophebben doe ik mijn schoenen aan en pak mijn tas. Minthe stopt haar spullen in mijn tas en we lopen naar de bushalte.
We lopen door de stad als ik ineens een winkel zie die heelys verkoopt. (Als je niet weet wat heelys zijn het zijn super coole schoenen met wieltjes) Toen ik dat zag sleurde ik Minthe mee de winkel in en zoek naar een leuk ontwerp. Ik loop door de winkel tot ik het perfecte paar vind. Ze zijn blauw met zwart en er staat een rock teken op. Aan de binnenkant staat ROCK AND ROLL. Ik pak mijn maat en begin ze te passen. Als ik ze aan heb voel het net of ze perfect zijn voor mij. ''Ik zie dat je ze mooi vind''zegt een lieve mevrouw die daar werkt. Ik knik heel overdreven. ''Maar je moet wel uitkijken op die dingen. Het is bij het begin moeilijk maar je leert het wel. Ik sta op en rij meteen een heel stuk. Ik zit al 10 jaar op rolschaatsen. Als ik dit niet kon zou het wel heel slecht zijn. De mevrouw kijkt me verbaast aan. Dan begin Minthe te praten.''Ze zit al 10 jaar op rolschaatsen''. ''O nu snap ik hem''zegt ze. Ik doe ze uit en doe mijn gewone schoen weer aan. Ik loop naar de kassa en betaal de schoenen. Als ik weer buiten ben kan ik het niet laten om ze weer aan te doen. Ik pak mijn telefoon en maak een selfie met Minthe. Ik zet hem op insta en zet er onder:''Met mij beste vriendin in de stad''. Dan sleept Minthe me een make-up winkeltje in. Ik kijk ook wat rond maar vind niet iets wat ik nodig heb. We lopen de winkel weer uit en Minthe heeft een hele tas vol spullen. ''Kom we gaan weer naar huis anders gaan ze ons nog missen''zegt Minthe. Ik knik en we lopen weer terug naar het busstation. We stappen in de goede bus en gaan in het midden zitten. Ik pak mijn oortjes en doe ze in mijn telefoon. Ik geef een oortje aan Minthe en we luisteren samen de muziek. We playbacken overdreven waardoor de buschauffeur om moest lachen. Toen bedacht ik me pas dat we de enige zijn in de bus. Als we er zijn stappen we uit en bedanken de buschauffeur. We lopen naar het huis van de jongens. (ik rijdend op mijn heelys) en openen de deur. Ik gooi mijn tas op de tafel en we ploffen samen op de bank. Ik pak mijn telefoon en zie dat ik een bericht heb van Luke.
L=Luke I=Ik
L: School is zo saai!! :(
I: Morgen hoef je er niet naar toe;)
Stuur ik terug.
Ik krijg meteen antwoord.
L: Nog maar 1 uur en dan kan ik je in mijn armen houden. Mis je.
I: Moet jij nou niet leren in plaats van whatappe. Mis jou meer.
L: Mag ik niet meer met mijn liefje praten?
I: Nee niet als je les hebt. Maar nu moet ik gaan want ik ga met het eten beginnen.
L: Doei babe<3
I:Doei <3
Ik doe mijn telefoon weer in mijn broekzak. ''Wat doen we als avondeten?''vraag ik aan Minthe die ook op haar telefoon zat. ''Ik zag dat er nog spaghetti lag''geeft ze antwoord. Ik knik en we lopen naar de keuken. Ik pak de spaghetti en kook een pan met water. Ik doe de spaghetti er in. Ik pak ook een pan. Daar doe ik de saus en groente in.
Als het klaar is zet ik het op tafel en maken we de tafel op. ''We hebben nog tijd zullen we ze pranken''vraagt Minthe dan. Ik knik en we krijgen allebei een grijns op onze gezichten. ''Ontvoering?''vraag ik. ''Maar dan ben jij wel de ontvoerde''zegt Minthe snel. ''Oke, Oke, voor deze keer''zeg ik. Ik pak mascara en doe het overdreven op Minthe zijn wimpers en er onder. Ze gooit water in haar gezicht zodat het lijkt dat ze al veel heeft gehuild. Dan horen we een deurbel. Ik maak dat ik hem weg kom en ren naar boven. Ik verstop me in mijn kast zodat niemand me ziet. Ik hoor dat de deur open gaat. Ik hoor ook mensen praten maar ik kan niet verstaan wat ze zeggen. Dan schreeuwt Iemand. ''Wie wil dat nou doen?!''. Dan hoor ik Minthe kei hard lachen dus ik beslis om weer naar beneden te gaan. Als ik de kamer in loop zie ik dat ze Minthe raar aankijken. Dan kijken ze naar mij en zeggen''O he Nathalie''. Ze kijken weer naar Minthe en dan weer naar mij. ''Nathalie?!''zegt ze behalve Luke die me snel een knuffel geeft. ''prank!! roept Minthe nog steeds lachend. ''Ik had echt een hartaanval man''zeg Ashton bezorgt. ''Jullie krijgen zo een payback!''zeggen Michael en Calum. ''Ik dacht dat je dood was''zeg Luke in mijn haar. ''Denk je nou echt dat ik ze zomaar achter laat''zeg ik mompelend. Hij laat me een beetje los en drukt een kus op mijn lippen. Ik trek terug en laat hem los. We gaan allemaal aan tafel zitten en beginnen de spaghetti te eten. Als iedereen het op heeft spoelen Minthe en ik de borden af en gaan op de bank zitten bij de rest. ''En wat hebben jullie gedaan?''vraagt Ashton aan Minthe en mij. ''O wij zijn even gaan shoppen''zegt Minthe. ''Even? Jij was wel een uur in een winkel''zeg ik. ''Nee jij dan''zegt ze. ''Ja maar deze zijn gewoon super vet''zeg ik en rij met mijn heelys. ''Cool''zeggen alle jongens. ''Dank je''zeg ik en ga weer terug zitten. ''Stiekem heeft ze die gewoon gekocht omdat ze dan sneller weg kan rennen voor jullie''zegt Minthe en ik duw tegen haar schouder aan. Dan kijkt ze op haar telefoon en zegt dat ze naar huis moet. Ze pak haar spullen die ze al eerder gepakt had en ik iedereen geeft haar een afscheidsknuffel. We lopen naar binnen en ploffen weer op de bank. Ik gaap waardoor Calum moet gapen, Waardoor Luke moet gapen,Waardoor Ashton moet gapen. Iedereen moest gewoon gapen door mij dat is simpeler. ''Volgens mij is het maar tijd om naar bed te gaan?''zegt Ashton. Ik knik terwijl ik nog een keer gaap. Iedereen loopt naar boven en gaat zijn eigen weg op. Ik loop naar loop mijn kamer in. Dan ineens grijpt iemand mijn schouders. Ik schrik maar gil niet. Ik draai me snel om en zie dat Luke achter mijn deur stond. Hij gooit me over zijn schouder en loopt naar zijn kamer. ''Gast mag ik niet eens even mijn pyjama pakken?''vraag ik. ''Nee''zeg hij en loopt verder. Calum komt net de badkamer uitgelopen en kijkt ons raar aan. Dan haalt hij zijn schouders op, zwaait en loopt naar zijn kamer. Luke wil me op zijn bed gooien maar ik hou hem vast zodat hij ook op het bed valt. Ik rol mezelf van het bed af en loop naar zijn kast. ''En wat ga jij doen?''Vraagt hij met een wenkbrauw omhoog. ''Ik mag mijn pyjama niet pakken van jou''zeg ik en pak een van zijn T-shirts. Ik kijk naar hem en zie dat hij geconcentreerd op zijn telefoon zit. Ik doe snel mijn shirt uit en doe zijn shirt aan. Ik kijk weer naar hem en zie dat hij naar mij kijkt. ''Goed uitzicht?''vraag ik lachend maar toch beschaamd. Hij kijkt snel weer naar zijn telefoon. Ik ga naast hem zitten en pak ook mijn telefoon. Ik lees nog even mijn berichten door en speel nog even een spelletje. Ik leg hem aan de oplader en ga verder onder de dekens liggen. Ik zie dat Luke het zelfde doet en hij slaat zijn armen om mijn een. Ik leg mijn hoofd om zijn borst. Zijn hartslag gaat regelmatig wat heel rustgevend is. Ik doe mijn ogen dicht en val inslaap in zijn stevige armen.
JE LEEST
SUPERHELDEN?! Nee niet echt
FanfictionNathalie heeft een normaal leven. Of ja normaal? Een leven van een tiener is nooit normaal. Ze heeft een lieve vriendin en is goed op school. Maar wat gebeurt er als er een nieuwe jongen in de klas komt en ze op hem verliefd word? en wat als al...