gewone zaterdag

38 5 0
                                    


p.o.v. Luke

Ik loop naar boven en trek mijn kleren uit. Ik loop naar de badkamer en hoor een raar geluid als ik langs Nathalie's kamer loop. Ik luister even en hoor haar iets schreeuwen, maar ik hoor niet wat. Ik doe de deur voorzichtig open en zie Nathalie huilen in haar slaap. Ik schud rustig aan haar schouder. Ze word wakker en kijkt me geschrokken aan. ''Wat is er?''vraag ik. Ze wil wat zeggen, maar het lukt niet. Ze begint harder te huilen. Ik ga bij haar op bed zitten en geeft haar een knuffel. Na ongeveer 5 minuten trekt zij terug. Dan vraag ik''Wil je er over praten?''. Ze schud haar hoofd. ''Oke''zeg ik en wil weer weg weglopen, maar dan zegt ze''Luke''. Ik draai me om en zeg''Ja?''. ''Niet weg gaan''zegt ze. Ik glimlach en loop weer naar haar toe. Ze schuift op en slaat de dekens open. Ik ga langs langs haar liggen en sla mijn armen om haar een. Ze gaat met haar hoofd op mijn borst liggen en we vallen samen inslaap.

Ik word wakker en zie dat ik mijn armen nog steeds om Nathalie heb. Ze slaapt nog. Ik geef een kus op haar hoofd en pak mijn telefoon om te zien hoe laat het is. 7:00. Iedereen zal nog wel slapen. Ik kijk even mijn berichten door. Ik voel dat Nathalie wakker word omdat ze beweegt. Ze draait haar hoofd en nu kijk ik in haar prachtige bruine ogen. ''Goede morgen''zegt ze met een lach. Ze wil opstaan maar ik hou haar tegen. ''Nog even'''vraag ik met een pruil lip. Ze gaat weer tegen me aan liggen. Ik geef haar weer een kus op haar hoofd. Na een tijdje staan we toch op. ik loopt naar mijn eigen kamer maar bots tegen Michael aan en hij zegt'''He gast ik was je aan het zoeken''. Hij kijkt naar waar ik vandaan kom en krijgt trekt een pedo face. ''O haal die gedachtes uit je kom''zeg ik en sla hem voor zijn kop. Ik loop lang hem af en loop naar mijn kamer. Ik doe makkelijke kleren aan en doe een beetje mijn haren. Ik loop naar beneden en zie dat Nathalie en Minthe al ontbijt hebben gemaakt. Iedereen zit ook al aan de tafel. Ik ga naast Nathalie zitten en pak haar hand onder de tafel. Ze geeft me snel een kus op mijn wang. ''uwe vies''zegt Michael. Minthe slaat hem tegen zijn achterhoofd. Als we ons eten ophebben zegt Ashton''Mijn vlucht gaat over twee uur''. Hij gaat op bezoek in Australië. Michael, Calum en ik gaan over 2 maanden ook op bezoek. Voor Ashton's zijn familie kwam dit weekend beter uit. Iedereen knikt. Ik denk dat iedereen hem wel gaat missen ook al is het maar een weekend. Iedereen staat op en gaat iets voor zich zelf doen. Ashton gaat nog zijn koffers checken, Ik ga met Calum, Minthe en Nathalie een film kijken en Michael ging iets doen op zijn laptop maar hij zei niet wat. Hij nam alleen zijn laptop mee naar boven. ''Ik kies de film''zegt Nathalie snel en loopt naar de kast toe. Ze komt even later terug met een dvd in haar hand. Ze stop hem in de dvd-speler en gaat weer naast me zitten. ''Nee geen meiden film''zeggen Calum en ik. Minthe geeft Nathalie een highfive en we kijken allemaal weer naar de tv. Hoe saai de film ook is. Ik kijk naar de film en het blijkt wel een leuke film te zijn. ''Nee je laat haar toch niet gaan!''zeg ik. De meiden moeten lachen, maar ik let er niet op. Nu zijn we bij het echt zielige stukje. Ik voel de tranen opborrelen. Nathalie is al aan het huilen. Ik sta mijn armen om haar een en fluister''Het is maar een film. Het komt goed''ze knikt en ik droog haar tranen. 

De film is afgelopen als Ashton de kamer in loopt. Ik kijk op mijn telefoon en zie dat hij moet vertrekken. We staan allemaal op. We geven hem een (mannen)knuffel en wensen hem succes. We zwaaien hem uit tot hij de straat uit is. Iedereen loopt weer naar binnen en gaat iets voor zich zelf doen. Nathalie en ik gaan nog een film kijken in mijn kamer. We zitten samen op mijn bed en kijken naar de laptop. Ik zie dat Nathalie bekant slaap dus ik zeg zacht''Wel truste babe''en geef haar een kus op haar hoofd. Ze doet haar ogen dicht en gaat dichter tegen mij aan liggen. Ik sla mijn armen stevig om haar een en ze valt inslaap. Ik ben met de 2de film bezig als iemand roept''eten!''. Nathalie schikt wakker en zegt''Ik ben al wakker mama''. Ik kan me lach niet inhouden en begin te lachen. Ze kijkt me vragend aan. ''Wat is er gebeurt?''. ''Je was inslaap gevallen''geef ik antwoord. Ze knikt en we lopen naar beneden. We lopen naar de keuken en zien dat iedereen al zit. We gaan er bij zitten en beginnen te eten. Dan zegt Minthe''Ik moet overmorgen weer naar huis''. Nathalie geeft haar een knuffel en fluistert iets in haar oog maar ik kan niet horen wat. Ik neem een hap van mijn aardappelen. Nathalie had gezegd dat iedereen in Nederland dit eet. Eerst vond ik het wel vreemd maar het is wel lekker. Dan zegt Michael ineens''Zullen we vanavond naar een club gaan?''en kijkt ons vragend aan. ''Ja!!''zegt Nathalie. ''Ik weet het niet hoor''zegt Minthe. ''Please''smeekt Nathalie en kijkt Minthe ook zo aan. Ze krijgt van die schattige puppy ogen waar je nooit nee tegen kan zeggen. ''Oke Oke''zegt Minthe en Nathalie geeft haar weer een knuffel. Iedereen is klaar met eten en is zich aan het klaar maken. Ik doe een zwarte broek aan en mijn T-shirt met sterretjes op mijn armen.

Als ik klaar ben loop ik naar beneden en ga op de bank zitten bij Michael en Calum

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Als ik klaar ben loop ik naar beneden en ga op de bank zitten bij Michael en Calum. Ik pak mijn telefoon en check mijn berichten. Ik open ook twitter en scrol een beetje. Dan lopen er 2 meiden de kamer in. ''Wij zijn klaar''zeggen ze allebei. Ik loop naar Nathalie toe en ze vraagt''Goed?''. ''Je ziet er fantastisch uit''zeg ik en geeft haar een snelle kus. We lopen naar de club toe. Het is maar 5 minuten hier vandaan dus we lopen gewoon. Ik pak Nathalie's hand en zij gaat met haar hoofd op mijn schouder hangen. Zo lopen we verder. Als we er zijn lopen we naar binnen en zoeken een plek om te zitten. Als we die hebben gevonden gaan Michael en Calum drinken halen. Even later komen ze terug met 5 drankjes. Alleen Nathalie heeft een cola. Eigenlijk mag Minthe ook nog geen drank maar neemt het toch. Ik pak mijn drinken aan en drink hem op. 


p.o.v. Nathalie

De rest heeft al best wat drankjes op. Ik ben meer de bob ook al kan ik niet rijden. Ik vind alcohol maar niets. Je krijgt er alleen maar een kater van en voelt je slecht. Ik neem nog een slok van mijn cola en zet hem op tafel als Luke aan mij vraagt''Wil je dansen?''. Ik knik en loop met hem mee naar de dans vloer. De rest komt ook achter ons aan en we dansen wat op de muziek. Als het nummer is afgelopen zeg ik''Ik ga even naar de wc''. Ik vind het zo stom dat mensen niet gewoon wc durven te zeggen. Als je moet, moet je en het is toch gewoon menselijk. Ik loop naar de wc. Ja meer zoeken. Als ik het bordje wc heb gevonden volg ik de pijltjes. Ik doe mijn ding en was mijn handen. Als ik naar buiten loop zie ik dat er iemand naar me toe loopt. Hij komt steeds dichter bij. Ik zet een stap naar achter en nog een. Dan bots ik tegen de muur. De jongen komt steeds dichter bij. Ik ben omsingeld en kan geen kant. Lekker dan. Wat moet die gast van me. 


p.o.v. Minthe

Ik dans op het ritme van de muziek en zie Nathalie dan. Er loop een jongen naar haar toe. De jongens zien het ook en we lopen meteen er naar toe. Als we bij haar zijn aangekomen kijkt ze me smekend aan. De vreemde jongen ziet ons niet eens. Hij wil Nathalie kussen maar Luke trekt hem van haar vandaan. Je ziet dat Luke boos word, maar de onbekende jongen kijkt ook niet zo blij. ik kijk naar Nathalie. Ik loop naar haar toe en trek haar in een knuffel. De jongens hebben op een of andere manier de jongen weg gekregen. Ik laat Nathalie los. Luke loopt pittig snel naar haar toe en geeft haar ook een knuffel.


p.o.v. Nathalie

Luke houd me stevig vast. Wat ik op dit moment wel fijn vind. Ik voel me veilig in zijn armen. ''Rustig maar ik ben er''fluistert hij in mijn haren. Ik trek terug en kijk recht in zijn prachtige ogen. ''Ik denk dat het tijd is om naar huis te gaan''zegt Minthe dan. Iedereen stemt in. We lopen naar de uitgang en lopen naar huis. Als we (thuis)zijn. Loop ik naar boven. Ik vond het eerst vreemd om thuis te zeggen maar ik voel me hier steeds meer thuis. Hier is het gezellig en anders zat ik alleen thuis thee te drinken. Ik doe mijn pyjama aan het kam mijn haren nog even. Dan zie ik dat Luke in mijn deuropening staat. Ik schrik me dood en spring een meter achteruit. ''Hoe lang sta jij daar al?''vraag ik. Hij zegt''Een minuut of 2''en haalt zijn schouders op. Ik loop langs hem af door de deur. Ik kijk achter me en zie dat hij niet achter me aan komt. Ik loop naar Luke zijn kamer en steel een van zijn shirts. Ik doe hem aan en loop weer terug naar mijn kamer. Als ik naar binnen loop zie ik dat Luke over mijn hele bed ligt en zegt''He is dat niet mijn shirt?''. ''Misschien''zeg ik en haal mijn schouders op. ''Mag ik er ook nog bij''vraag ik. Hij zegt''zoek maar een eigen bed''en steekt zijn tong uit. ''Oke''zeg ik en wil weg lopen. ''Nee, Nee, Blijf''zegt hij vlug. Ik wist wel dat ik zou winnen. Hij schuift om en ik kom erbij liggen. Ik ga met mijn hoofd op zijn borst liggen en hij slaat zijn armen om me heen. Ik geef hem nog een kus en val inslaap. 


SUPERHELDEN?! Nee niet echtWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu