p.o.v. Luke (Joris)
Ik word wakker door iemand die op mijn bed spring. Ik kijk wie het is en zie Micheal. ''rot op Micheal''zeg ik. ''Ik heet Mike hoor maar kom we gaan de meiden wakker maken''zegt hij. ''Wie gaan jullie wakker maken?''vraagt Minthe.'' Jullie'' zegt Micheal.''Ik ben al wakker. kom we gaan Nathalie wakker maken''zegt Minthe. Micheal springt van mijn bed en ik stap er uit. Ik doe snel een shirt en broek aan. We lopen naar de kamer van Nathalie. Minthe heeft als een glas water gepakt.Micheal is aan het filmen. Ik doe de deur voorzichtig open en ik zie dat Nathalie vredig licht te slapen. We lopen naar binnen en Minthe telt af op haar vingers. 3,2,1. Ze gooit het glas water in Nathalie's gezicht. Ze springt uit haar bed en kijkt ons dan boos aan. ''Terugtrekken!''roept Minthe. Nathalie kijkt mij aan en ik haal mijn schouders op. Ik loop naar beneden en zie dat Calum en Ashton al bezig zijn het ontbijt te maken. Ik help ze mee en leg de broodjes op de tafel. Even later komt iedereen naar beneden en gaat zitten aan de tafel. ''En heb je fijn gedoucht?''vraagt Minthe aan Nathalie. Nathalie steekt haar tong uit. Ashton en Calum kijken Nathalie vragend aan. '' ze gooide water over me heen zodat ik wakker werd''zegt Nathalie. Iedereen moet lachen. Als we klaar zijn pakken we onze spullen en lopen naar onze fietsen. De meiden halen hun spullen na school op. Als we op school zijn zetten we de fietsen in het fietsenrek en nemen afscheid. Ik loop naar mijn kluisje en dump mijn tas er in. Ik loop naar het Engels lokaal. Als ik naar binnen loop zie ik dat Nathalie praat met een jongen. Volgens mij heet hij Koen. Ik voel dat ik jaloers word. Ik ga op mijn plek zitten en meteen gaat Nathalie naast me zitten. Ik wil iets zeggen tegen haar maar de juf onderbreekt mij.''Hallo kinderen Vandaag gaan we verder met wat we gister deden''zegt Anne. Waarom doet ze dat altijd. Ze deelt de blaadjes uit. Nathalie legt uit wat we moeten doen net als altijd en gaat dan beginnen met haar eigen blad. Ik ben zoals altijd de eerste die klaar is. Ik zet mijn muziek aan en doe mijn oortjes in. Als ik zie dat Nathalie klaar is pak ik haar blad en lever hem in bij de juf. Ik loop terug en ga weer zitten. ''De vertraagde week begint bijna''zegt Nathalie. ''Wat is de vertraagde week?''vraag ik. ''Dat is een keer in de 6 weken. Dan ga je presenteren en krijg je je cijfers'' zegt ze. ''en het leukste is je bent kei veel vrij''. ''cool''zeg ik. Dan gaat de bel. Ik neem afscheid van Nathalie en loop naar het Frans lokaal. Ik zie dat Calum er al is. ''he Joris''zegt Calum. ''He''zeg ik. Ik vind het echt vreemd om je vrienden anders te noemen dan normaal. Vanmorgen had ik Micheal al bijna verklapt. Ik ga langs hem zitten. Dan komt de juf de klas in. ''bonjour tout le monde''zegt ze. ''Bonjour''zegt iedereen. Ik snap er echt geen bal van. We krijgen de werkbladen. Calum help me een beetje. Hij kan al best goed Frans. Als ik eindelijk het blad af heb gaat de bel. Ik lever het blad in en loop de deur uit. Ik loop naar mijn kluisje en dump er al mijn spullen in. Ik doe hem op slot en loop de gang verder in. Ik zie Nathalie lopen. Ik ren naar haar toe maar probeer zo min mogelijk geluid te maken. Als ik achter haar ben til ik haar op en gooi haar over mijn schouder.'' Word jij hier echt niet moe van?'' vraagt ze. '' Nee'' zeg ik. Ik lach. Ze kan haar lach niet inhouden en lacht ook. Ik til haar tot we bij de jongens en Minthe zijn. Ik zet haar neer en ze slaat me zacht op mijn arm. ''Als jullie je spullen toch moeten halen bij ons kan je net zo goed even blijven of niet?''vraagt Micheal met een grote lach. ''ja!!'' zegt Minthe. ''sorry ik kan niet ik ga al iets doen met Koen en Kevin''zegt Nathalie. Minthe zegt dat Koen, Kevin en Nathalie vroeger beste vrienden waren. We kletsen nog over de nieuwste muziek tot de bel gaat. Ik zeg iedereen gedag en loop weer naar mijn kluisje. Ik pak de spullen die ik nodig heb en sluit mijn kluisje weer. Yes. Ik heb wiskunde nu. Dat is het enigste vak waar ik goed in ben na Engels. Ik loop naar het lokaal en zie Ashton zitten in de hoek bij het raam. Hij zit muziek te luisteren. hij stampt met zijn voet op de maat en doet of hij een drumstel heeft. ''he'' zegt hij. ''he'' zeg ik. Ik ga langs hem zitten. Ik pak alvast mijn potlood en liniaal. Dan komt de meester de klas binnen. ''Hallo iedereen we gaan vandaag allemaal verschillende driehoeken maken.( ik had maar iets opgeschreven ik weet bekant niets van wiskunde) "yes'' zeg ik zacht en luister weer naar de meester.
JE LEEST
SUPERHELDEN?! Nee niet echt
FanfictionNathalie heeft een normaal leven. Of ja normaal? Een leven van een tiener is nooit normaal. Ze heeft een lieve vriendin en is goed op school. Maar wat gebeurt er als er een nieuwe jongen in de klas komt en ze op hem verliefd word? en wat als al...