Het plan

20 2 0
                                    

POV Yara
'oke het plan is simpel. We gaan in drie groepen richting Liza.

Groep 1: Yara, Jason(een zwarte wolf), Leria, Fay(een bruine wolf), Sebastiaan (een sneeuw witte wolf)

Groep 2: Amira(een sneeuw witte wolf)' zack(een pik zwarte wolf), Laila(een grijze wolf met donker grijze vlekjes,) ritch(een hele licht grijze wolf), Elivia(een bruine wolf met witte poten)

Groep 3: Tay(een sneeuw witte wolf), Daan(een Donker bruine wolf), leyla(een licht bruine wolf), Jason(een witte wolf met bruine vlekjes), Jack(een grijze wolf)

De gene die als eerste zijn benoemt zijn de leiders van die groep.
De taak van de groepen is simpel, vind de schuilplaats waar ze Liza vast houden. Als je die hebt gevonden laat je een weerwolf heel hoog en hard huilen, zo hoog dat alleen andere weerwolven het horen. groep een gaat dan vanaf de linker/ links voorkant, groep twee van achteren en groep drie neemt rechter/rechter voorkant voor zijn rekening. Degene die als eerste binnen is huilt weer hoog en dan vallen de andere twee groepen aan. Iedereen gesnope?' Roept Amira. 'Ja!' Roept iedereen in koor. 'Oke groepen maak je klaar!'' Brult Tay opgewonden.

Samen met de andere van mijn groep gaan we naar het meer. Iedereen stelt zich voor en laat zien welke wolf hij/zij kan worden. Vooral Sebastiaan vind ik mooi als wolf. 'oke luister! Ik weet dat ik geen weerwolf ben en geen speciale krachten heb! Maar ik zal er alles aan doen om jullie en mijn vriendin te redden!' roep ik met een krachtigere stem dan ik me voel. Leria draagt aan het effect bij door hard te brullen en er klinkt een gejuich, ook van de andere groepen. Ben je er klaar voor kleine? Klinkt Leria in mijn hoofd. Helemaal niet zelfs. Ik kan geen leger leiden! Ik kan nauwelijks voor een hond zorgen! Zucht ik. He ik ben er ook nog hè? En daarbij zullen de andere je echt wel helpen Jason al helemaal zegt ze met een betekenis volle klank ik haar stem

Lachend loop ik weer naar de andere en check van iedereen de uitrusting en kijk wie waar goed in is. Opeens hoor ik achter mij hard gegrom en iemand die om help schreeuwt. Snel ren ik er heen en zie een donker bruine wolf, Daan volgens mij, Tay aanvallen. 'waarom in godesnaam (sorry als er iemand christelijk is ik heb niks tegen god ofzo) helpen jullie haar niet?!' grom ik zo boos dat Fay die naast me staan bang piept. 'dat kunnen we niet! Daan is de sterkste van de groep.' Antwoord iemand die ik niet ken. 'ja en jullie zijn te bang!' sis ik waarop alle weerwolven naar hun voeten kijken en zich duidelijk schamen.

Met een kleine grom ren ik naar voren en beuk ik vol tegen de zijkant van Daan aan, die een meter naar achter word gegooid. Snel trek ik Tay overeind. 'ben je gewond?' snel schud ze nee maar ik zie bloed lang haar been lopen. Til haar voorzichtig op en leg haar bij de dokters neer! Roep ik naar Leria. Meteen duikt ze naar beneden en brengt Tay naar de dokters. 'zorg jij zo voor je roedel Amira?!' roep ik hard terwijl ik me omdraai om Daan aan te vallen.

Daan wilt weer op mij springen maar ik duik opzij en spring meteen op waardoor mijn rug kei hard tegen zijn buik komt en hij tegen een boom word gegooid. 'als jij ooit nog een keer iemand uit de roedel aanvalt dan dood ik je persoonlijk begrepen?' sis ik dreigend in zijn oor.

Fluitend loop ik richting Tay en krijg te horen dat haar been binnen 3 dagen weer helemaal beter zal zijn. 'tay als hij lastig is dan moet je hard in gedachten om hulp roepen. Ik zal Leria vragen om altijd een beetje met je in contact te zijn zodat zij het dan hoort. Dan kom ik je helpen oke?' vraag ik aardig maar dwingend. Zacht knikt ze.

'oke groep 1 is klaar om te gaan!' brul ik over het veld. 'groep 2 klaar om te gaan!' klinkt het meteen van Amira. 'groep 3 klaar om te gaan!' zegt Tay nu ook met meer kracht terwijl ze opstaat. dat is het dan. wat er gaat gebeuren weet ik niet, maar een ding weet ik wel. ik zal of met Liza terug keren of ik keer niet terug


Ik had mijn werk af op school en dacht: laat ik mijn lezers gelukkig maken :)

De poort naar de geheime valei.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu