Oorlog tussen vrienden en een ziel...

33 2 0
                                    

POV Yara
We zijn nu al twee dagen aan het trainen en ik train alle draken rijders. Al vroeg in de morgen van de derde dag staat het leger getraind klaar. De weerwolven en de soldaten voorop. Daarachter de boogschutters en de draken zijn verstopt achter de muur. Iedereen mist Liza en maakt zich zorgen over haar. Het is vroeg In de middag als we opeens het leger van de vijand zien aankomen alle draken rijders gaan op hun draak zitten en ik blijf op de muur staan om te kijken wanneer wij moeten aanvallen. Aan het begin lijkt het erop dat we gaan winnen maar dan laten de tovenaars zicht zien. Het zijn vijf tovenaars die duistere magie gebruiken. "Oke richt je op de tovenaars draken rijders! De rest van de draken bescherm zo veel mogelijk de soldaten!" Ik spring op Leria en ze stijgt op. Achter mij komen de 29 andere draken ook boven de muur uit. Het leger van de vijand staat even stil maar gaat daarna weer verder met vechten. Dan mengen wij ons in het gevecht. Na een uur vechten zijn wij bijna 100 man kwijt maar zijn we wel aan de winnende hand. Opeens maakt de vijand plaats voor een meisje...

POV Sterre
Samen met Evi, Simon en de koning staan we voorop in het leger. Opeens maakt de vijand een pad waar een meisje tussen loopt. "N..nee dit kan niet!" Zeg ik bang. "Ik vrees het wel Sterre." Zucht mijn vader. Allemaal kijken we bang en verbaast naar het meisje die tussen de vijand door naar ons toeloopt. We merken het zelfs niet als Yara naast ons land met Leria. Het enige waar wij naar kunnen kijken is het meisje. Het meisje met de naam Liza...

POV Simon
Ik voel woede maar ook angst opkomen als ik Liza zie. "Oke schakel haar uit! Vergeet dat ze onze vriendin was!" Zeg ik zo bot als maar kan. Iedereen kijkt me geschrokken aan maar we vallen wel aan. Net als ik dichterbij haar weet te komen gooit ze me met een simpele beweging van haar hand de lucht in. Gelukkig word ik in de lucht opgevangen door een draak die me weer op de grond zet. Ik knik als bedankje en ren weer naar Liza. Zo gaat dit nog bijna twee uur door en Liza heeft pas een snee en die kwam door haarzelf!opeens hoor ik Yara zeggen dat iedereen weg moet bij Liza en iedereen luistert en stapt naar achter. Liza staat nu midden in een cirkel van mensen. Yara land aan de andere kant van de cirkel en stapt af. Langzaam loopt ze naar Liza toe. "Liza dit ben jij niet! Vecht tegen de duistere magie!" "Ik heb mezelf overgeven! Mijn ziel luistert alleen naar mij en ik heb ervoor gekozen om duister slaafje te worden! En daar verander jij niks aan!" Zegt Liza met een enge stem. Iedereen schrikt behalve Yara. Yara loopt nog steeds naar Liza en staat nu recht voor haar. Liza wil Yara iets aandoen maar Yara pakt haar pols en Liza kijkt verbaast naar Yara. "Liza hoe je je ook gedraagt je blijft mijn vriendin." Zegt Yara kalm. De blik in de ogen van Liza word minder woest maar ze zegt niks. "Jij bent niet zo Liza, jij bent goed. Vecht tegen je eigen ziel! Zorg dat je geest weer helder word!" Zegt Yara dwingend. Even lijkt het te werken maar dan gooit Liza Yara toch weer weg. Ik kan het niet meer aanzien en storm naar voren. Zonder erbij na te denken zoen ik Liza. Ik voel hoe ze schrikt maar ze duwt me niet weg. Als ik haar los laat heeft ze weer haar normale ogen. "Help me!" Fluistert Liza met angst in haar blik. Daarna word ze weer slecht en duwt me op de grond. Na een felle lichtflits is ze weg.

POV Yara
Geschrokken ren ik naar Simon. "Wat is er gebeurt?!" Hoor ik de koning achter mij vragen. Als Simon op kijkt Zie ik dat hij huilt. "Ze zei help me. Voordat ze verdween." Zegt Simon huilend. Sterre en ik kijken elkaar geschrokken aan..

De poort naar de geheime valei.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu