Wolven op school

43 5 2
                                    

POV Liza
Yara en ik gaan elke dag na school naar de poort en Yara kan al goed vliegen met Leria. Op de ochtend een week na dat Yara me volgde lopen we samen naar school. Op school kletsen we en zodra het pauze is rennen we naar het gras veld. We spelen net een grappig spel als er opeens 30 wolven aan komen rennen. Een mooie witte wolf rent voorop en de rest van de roedel volgt. Alle kinderen en leerkrachten rennen meteen naar de school maar de deur zit klem. Ook Yara en ik rennen weg. De wolven blijven op het gras veld staan en dat is ongeveer tien meter verwijdert van waar iedereen staat. De witte wolf, ik denk de leider, stapt haar voren en verandert in een mens! Iedereen schrikt en sommige beginnen te gillen. Yara kijkt mij vragend aan en ik knik nee. Ik weet ook echt niet waarom er hier weerwolven zijn want die haten mensen en elven eigenlijk haten ze alleen draken niet. Het meisje dat net nog een wolf was buigt en zegt met een vriendelijke stem"Wij willen ons overgeven aan het elven meisje dat hier is en we willen haar helpen in de strijd." Iedereen kijkt verbaast om zich heen en ik zie dat Yara naar mij kijkt. We denken allebei hetzelfde: dit gaat over mij. Als er niemand naar voren stapt worden de andere wolven ongeduldig en ze beginnen dreigend te grommen. Het meisje gromt iets terug en ze Zijn stil maar wel gespannen. Ik kijk Yara vragend aan en als die snapt wat ik wil gaan doen schud ze snel nee. Ik negeer het en stap naar voren. Iedereen die mij een beetje kent geeft een gilletje van schrik. ik buig en zeg"ik heet Liza. Ik spreek namens de koning als ik zeg, het is een eer om met u te spreken leider van de roedel." "Ik ben Amira. Ik spreek namens de roedel the Mountain shadows als ik zeg, het is een eer om met u te spreken vriendin van de koning en de hoeder van de elementen." Zegt het meisje. "Wacht wat?! Dat vriendin van de koning klopt maar dat elementen gebeuren?" Zegt Yara die erbij is komen staan. "Amira dit is mijn beste vriendin Yara. Ze kan met de laatste draken prinses praten. En ze heeft gelijk. Ik bestuur de elementen niet." Zeg ik. "Een week terug heb je je kracht lucht gebruikt. Denk na wat er die dag gebeurde." Zegt Amira. "Dat zwaard! Dat heb je weg getikt zonder het aan te raken!" Zegt Yara hyper. Dat klopt! Bedenk ik me. Opeens zie ik Amira wolf worden en op me af springen. Ik voel haar tanden in mijn nek. "Wat doe je?!" Gil ik geschrokken.

POV Yara
Ik zie Amira op Liza afspringen een hoor Liza gillen. Ik weet echt niet wat ik moet doen. Zo te zien weten de andere wolven het ook niet want ook die kijken verbaast. Daarna rennen ze allemaal naar Amira en trekken haar van Liza af. Amira spartelt niet tegen en laad zich op de grond duwen. Een van de wolven,een zwarte, word een jongen met mooi blond haar en een lieve glimlach. Ik denk even oud als ik. Hij buigt en zegt nerveus"het spijt ons echt Yara en Liza. We kennen Amira zo niet ze heeft nog nooit iemand gebeten." "Maakt niet uit. Jullie kunnen er niks aan doen." Zegt Liza duidelijk met moeite. Ze staat langzaam op en krijgt een donkerblauw pak aan. Op haar rug heeft ze een boog en pijlen hangen en aan haar middel hangen twee dolken en een zwaard. Ze trekt haar zwaard en stormt op Amira af. De wolven Zien dit toch als gevaar en beschermen hun leider. Grommend loopt Liza terug naar de jongen en mij. Opeens word Liza een wolf! Iedereen schrikt ook de andere wolven.

POV Liza
Ik voel dat ik een wolf word en hoor dat iedereen schrikt. Ik grom dreigend naar Amira en die rent bang naar achter. Verder negeer ik haar en word ik weer mens. Eenmaal mens word alles zwart en ik hoor nog net dat Yara mijn naam roept...

De poort naar de geheime valei.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu