POV Tay
Als laatse staan we nog op het begin veld. 'Gaan we nog?' Zeurt Daan. Als antwoord grom ik boos en met een arrogante blik loopt hij weer weg. Zuchtend probeer ik op te staan en met moeite zet ik een paar stappen. Terwijl ik op mijn lip bijt om niet te gaan huilen loop ik naar de rest. 'Gaat het?' Vraagt Jack bezorgd. Zacht knik ik. Samen met de andere word ik wolf en op een rustig tempo beginnen we te rennen.
Na een uur houden we even pauze, om daarna verder te gaan tot we gelijk lopen met groep 2.
Na een tijdje houden we pauze en meteen doet Daan weer alsof hij de baas is. 'Nou kom jij en jij gaan tenten bouwen, Leylaatje mag doen waar ze goed in is: Jagen. Jij liefje.' Zegt hij terwijl hij mij aankijkt. 'Jij mag mij gaan vermaken.' Bij het laatste schiet er woede door mij heen en in een snelle beweging zit mijn dolk, op zijn keel. Geschrokken kijkt hij mij aan, maar de arrogantie is er nog steeds.
'Jij gaat nu het hele kamp alleen opzetten, en wij houden pauze. begrepen?' Sis ik dreigend. Zacht knikt hij en zodra hij los is rent hij meteen naar de spullen. Vermoeid ga ik zitten en vecht weer tegen de tranen. Waarom doet dat been zo veel pijn?! Zonder nog iets te zeggen gaan we allemaal slapen.
De volgende morgen word ik wakker van Amira die huilt dat we weer bijna vertrekken. Samen met de rest ruimen we snel op. Als we net weer een half uur rennen ga ik door mijn rechter achterpoot en rollend kom ik tot stilstand. Meteen stopt de rest met rennen en komen ze bezorgd op mij af. Natuurlijk heeft Daan meteen door dat ik nu zwak ben en met een zelfvoldane grijns word hij mens, trekt zijn zwaard en zet die op mijn keel. 'Nu luister jij weer naar mij! begrepen?' Doodsbang kijk ik naar hem op en bedenk een manier om hier weg te komen. Opeens schieten de woorden van Yara weer door mij heen. 'Als je ooit hulp nodig hebt, roep dan heel hard om hulp in je gedachten. Leria zal je horen.'
Ik kan het altijd proberen? Hard schreeuw ik in mijn gedachten om hulp. Even gebeurd er niks, maar dan strijkt een bekend gevoel langs mijn bewustzijn. Blij hoor ik aan dat ze onderweg zijn en richt ik me weer op Daan. Voorzichtig sta ik op en krijg gelukkig steun van Jack. 'Nu gaan jullie allemaal eten verzamelen en Tay mag mij even gaan vermaken.' Deelt Daan met een mierzoete stem mee. Met nog een laatste bezorgde blik verlaat ook Jack de plek en nu ben ik dus alleen met Daan. Fijn.
Ik voel opeens twee vingers die mijn kin omhoog duwen. Hierdoor ben ik verplicht om in zijn ogen te kijken en ik zie alleen maar haat en lust. Bang strompel ik naar achter en voel al snel een boom in mijn rug. Met een glimlach pint Daan mij vast en ruig drukt hij zijn lippen op die van mij. Geschrokken probeer ik hem weg te duwen, waardoor hij alleen maar harder in mijn polsen knijpt. Met zijn tong gaat hij langs mijn lippen en als ik weiger knijpt hij even in mijn kont waardoor ik van schik mijn mond open doe. Meteen gaat zijn tong naar binnen en ik durf hem niet te bijten, bang voor wat hij kan doen.
Vol walging voel ik zijn handen onder mijn shirt. Vlak voordat hij verder naar boven kan gaan word hij ruw van mij af gegooid. Als ik opkijk zie ik dat leria een hevig spartelende Daan de lucht in tilt. Yara springt soepel van haar rug af en land van 10 meten op de grond met een koprol. Meteen komt ze op mijn afgerend. 'Gaat het?!' Vraagt ze bezorgd terwijl woede duidelijk te horen is in haar stem. Zacht knik ik, maar dan word het mij allemaal te veel en kunnen mijn benen mij niet meer dragen. Net op tijd weet ze mij op te vangen en samen zitten we op de grond. Ik lig half op haar terwijl de tranen over mijn wangen stromen en de lucht gevuld wordt met zacht gesnik.
'Ssst rustig maar. Alles is goed.' Sust Yara mij, terwijl Leria een bewusteloze Daan naast ons legt. Zacht druk de draak haar snuit tegen mijn wang en blaast daar warme lucht uit. Zachtjes lach ik. 'Dat kietelt.' Yara schenkt me nog een kleine glimlach en staat dan op. 'Leyla, Jack en Jason nu komen!' Brult ze hard door het bos. 'Yara?' Komt er meteen terug van drie kanten waardoor ik in de lach schiet. Zodra ze mij met betraande wangen zien zitten en Daan naast mij op de grond rennen ze meteen naar mij toe en trekken ze mij in een knuffel.
'Wij zullen Daan regelen. Die rustig aan en let op dat been.' Zegt Yara aardig maar met een kille ondertoon. 'Bedankt voor de hulp.' Zegt Jack als die doorheeft dat ik niet in staat ben tot een nuttige zin. Yara knikt en Leria brult zacht en likt nog een keer mijn gezicht. Daarna springt Yara weer op de grote draak en met krachtige vleugel slagen schieten ze weg. 'Ehm guys? Jullie willen dit denk ik zien!' Brult Leyla opeens en meteen rennen we haar kant op. Jack helpt mij door mij te ondersteunen en als we daar aankomen verlaat een hoge wolven toon meteen mijn mond. We hebben de basis gevonden! Niet veel later klinkt er een brul van Leria en een roep terug van Amira. Plan van start!
JE LEEST
De poort naar de geheime valei.
FantasyLiza sluipt elke dag na school het bos in naar een poort. Alleen een spreuk krijgt de poort open en Liza kent die. Als je door die poort gaat kom je in de geheime valei. De valei is het midden van een groot land vol magie! Zoals normaal gaat ze er w...