"Vi må desverre flytte" fortalte Pappa.
"Hæ, hvorfor det? "Det er litt vanskelig å forklare" svarte mamma. "Men jeg vil ikke flytte!!" "Jeg vil bo her!!" Skrek jeg. "Ja vi vet det, men sån er det bare noen ganger" sa pappa medfølende. "Vi skal bo på en gård ca 3 timer unna her" sa mamma. Jeg trampet opp trappa og In til rommet mitt, så smalt jeg igjen døra mi. Jeg hoppet ned i senga mi. Hva om jeg får det enda værre på den nye skolen? Tenkte jeg. Det blir også vanskelig og få møte Mikke, siden det er 3 timer unna her vi bor nå og rideskolen, + Mikke drar hjem knapt om en uke. Tårene begynte og trille nedover kinnet mitt og landet som små dammer på dyna mi. Dette kunne ikke bli verra, var det siste jeg tenkte før jeg sovnet.
Jeg våknet, jeg sjekka telefonen som lå på det hvite nattbordet mitt. Kl var 08:06. Jeg kjente at mascaraen var klistra til kinnet mitt etter jeg hadde skreket i gårkveld. Jeg reiste meg opp og tok på meg jogge bukse og en hettegenser. Jeg tuslet ned trappa og Inn på badet. Jeg vasket av mascaraen på kinnet og gikk ut og inn til gangen får å gå ut å slippe ut Mikke. Jeg orket ikke frokost. Jeg tok på meg et par crocs. Mamma sa alltid at jeg måtte bruke stall/rideklærne i stallen og ikke de klerne som jeg bruker inne, og jeg brukte jo å følge den regelen, men i dag ga jeg blanke faan, jeg var alt for deppa til og gjøre noe eller og følge en eneste regel.
Jeg åpnet døra til stallen, og et glad vrinsk møtte meg, Mikke kikket ut av boksen sin. "Hei gutten min" sa jeg til han. Jeg gikk rett Inn i boksen hans og slang armene mine rundt halsen hans. "Jeg kunne ha stått her og holdt rundt deg for evig" Hvisket jeg. Mikke bøyde hodet sitt mot meg og la den myke, varme mulen sin på hode mitt. Vi sto der lenge. Så slapp jeg grepet og så på han. Jeg ville egentlig gråte, men istedenfor smilte jeg, jeg Smilte så bredt som jeg aldri hadde gjort før.Jeg børstet han, så hentet jeg den blåe grima hans og tok den på han. Det var sol og fint vær, så det behøvet ikke noe dekken i dag. Jeg leide han ut. Så kom jeg med høy og vann. Han sto der og gumlet fredfult på høyet sitt. Jeg gikk tilbake til stallen og måkket ut av stallen hans. Jeg la nytt rasp der, gikk og veide høy og tømte det i krybba hans. Jeg skylte vannbøtta, men jeg fylte den ikke med vann, siden det er lenge til han skal inn igjen.
Jeg gikk in, det var stille, mamma og pappa hadda dratt på jobb mens jeg var ute i stallen.
jeg satte meg ned i sofaen og...
/ ///////////////// /
Neste kan kommer i kveld eller i morgen❤️
YOU ARE READING
Skar
AdventureEn jente med navn Sandra på 13 år, må flytte fra sine venner og den lille, fine gården hun bodde på og samtidig blir for-hesten hennes sendt hjem. Når hun kommer til den nye skolen, blir hun ikke behandlet som forventet. Hun blir mobbet, og vet ikke...