Kap 5

13 0 0
                                    

Jeg gikk Inn på rommet mitt. Jeg skrudde på telefonen og sjekket instagram (jeg har en hestebruker der jeg legger ut bilder om Mikke) jeg sjekket brukeren jeg hadde fått noen likes og sånn. Jeg fant fram et bilde av Mikke som jeg hadde tatt med kameraet for noen dager siden. Jeg skrev under bilde: "nå skal dere få vite de triste nyhetene😿 jeg og familien min skal flytte💔og Mikke drar hjem om 3 dager😓jeg er veldig trist, og jeg tar noen dagers fri fra brukeren for og samle meg litt. Håper dere forstår" jeg skrudde av telefonen og hentet dataen. Jeg skrudde den på. Jeg hadde tenkt og lage en liten minne vidio om Mikke siden han drar snart, og jeg ikke for se han på lenge. Den skulle jeg legge ut på insta og youtube. Jeg kom Inn og gikk på redigeringsprograme. Mamma kom Inn på rommet mitt og spurte hva jeg drev med. Jeg svarte at jeg lagde en minne vidio om Mikke. Mamma kom og satte seg ved siden av meg. "Jeg vet dette er tungt" jeg sa ikke noe tilbake. Men jeg stoppet opp med det jeg holdt på med og bare stirret på data skjermen. En tåre kom fram, mamma la tydeligvis merke til det. Hun tørketvekk tåren. Men nå kom det flere, og jeg begynte og gråte. Mamma trakk meg inntil seg. "Så så, vi skal dra og besøke Mikke flere ganger og kanskje dra og "hilse" på gården også" "dette er så u-u-urettferdig" hulket jeg. Jeg så opp på mamma. Hun gråt hun også. Mamma hadde jo bodd her hele livet hun. Vi satt der stille. Så hørte vi Tramp i trappa. Pappa kom Inn på rommet og sa "hva skjer her?" Men når han så at vi satt der og gråt, ble han stille og ansiktet hans forandret seg fra glad til trist og bekymret. Han satt seg på den andre siden av meg. Han strøk meg på håret. Han skjønte nok va jeg gråt over. "Men nyt den siste tiden med Mikke og bruk den siste tiden godt her på gården" jeg satt der bare og hulket. Jeg klarte ikke og slutte å gråte. Livet mitt var ødelagt. Pappa tørket bort tårene mine. Mamma og pappa så på værandre og sente blikk fram og tilbake, så nikket de. Jeg skjønte ikke va de drev med. "Du, vi må si deg en ting Sandra" "hva da?" Sa jeg. "Når vi har flyttet Inn på den nye gården og sånt, så lurte vi på om du ville skaffe deg en hest? "Ja!!" Ropte jeg. "Det er en rideskole et kvarter unne dit vi skal flytte, og de selger noen hester og jeg har skrevet til dem at vi er intriserte og om du kunne få lov til og prøve noen av dem" jeg ble kjempe glad men så spurte jeg "det er vel sprang hester/ponier ja? Fordi jeg vil fortsette og dra på stevne" "ja de fleste hadde vært med på stevner, men det var noen som egnet seg bedre til sprang en andre. "Det er bra" svarte jeg. " og vi har jo god plass, fordi på den gården vi skal flytte til, har de hatt hester før. Så Det er en liten stall der akkurat som vi har her, med noen par stallbokser og sånt" tilføyet mamma. "Jeg kan hente telefonen så får du se" sa hun. Hun fortet seg ned og hentet den. Så kom hun opp igjen. Hun satte seg ned og vi så på bildene. Det første bilde var bilde av gården. Det var en grus veg som førte In til gården og innover gårdsplassen. Gårdsplassen var sån passe stor. Huset var et hvit, stort og sto på høyre siden av gårdsplassen vis du så mot gården fra grusveien. Og et rødt fjøs/stall sto på venstre siden. Så var det en garsasje og noen små hus og sånt. Bak gården var det en åker, etter åkeren var det en en Strand med sån "god sand" og ikke sånn steiner og sånt. Også var den liten en sjø. "Synes du det er fint?" Spurte pappa. "Ja" svarte jeg. Mamma bladde videre. Nå fik vi se inni huset. Når du kom Inn ytterdøren, kom du Inn til en passe stor gang, så gikk du Inn igjennom en hvit dør og da kom du Inn til kjøkkenet. Det var fint og stort. Så kom du Inn til stua først var det to stoler og et lite bord og et hvit skap. Så kom du til en hjørne sofa og et hvit bord. Så gikk du opp 2 trappe trinn og der va det en sofa og en TV. Jeg likte det. Så var det 4 soverom, 2 bad, 1 TV stue og i kjelleren var det noen gjesterom og et rom som mamma sa kom til og bli oppholdsrom.

Det var også et loft. Med to soverom mamma sa at det ene var mitt. Og så var det noen rom til som pappa sa kom Til og bli kontor og sånt.

Så var det stallen. Du kom In til 3 stallbokser på værside av rommet. Vis du gikk forbi stallene var det en dør og bak den var det en kort, bred gang med to spylebokser. Og slutten av det rommet var det enda en dør, bak den var det et passe stort salrom, der var det en vask, og det var ca 9 sallophengere og ca like mange hodelaghengere. Og så var det et lite rom der ting som bøtter, mat og sånt sto. det var nok alle de interesange romene i stallen. Så var det et bilde av ridebanen og garasjen og sånt. "Så hva synes du?" Spurte pappa og mamma. "Det var fint, jeg liker det". "Men dere kunne vi ha skaffet oss 2 hester?" Spurte jeg forsiktig. Pappa om mamma så på værandre. "Ja for dere skjønner at den ene må jo ha selskap, og du jeg mamma kan dra på Rideturer sammen" "ja det hadde jo vært litt morsomt da, og vi har jo plass". "Men blir det ikke dyrt da med mat?" Spurte jeg, jeg hadde jo glemt det. "Neida vi lager vårt eget høy, vi har jo flere økkrer nå" sa pappa. "Åja" svarte jeg. "Men vi for se" sa mamma"vi må først komme oss dit" sa
hun og vi begynte å le. "Men nå vil jeg legge meg, natta. De sa natta og gikk ut jeg tok på meg nattklærne og la meg. Jeg sovnet fort.
----
Nå kom det endelig litt lengre del😏💕

SkarWhere stories live. Discover now