Jeg våknet av at noen dyttet i meg. Det var Mamma. "Hei, er du klar?" "Ja" sa jeg og smilte spent kl var 07:30 og vi skulle dra rundt 9 tiden. Jeg steg opp og tokk på meg klærne som jeg hadde hentet fra baggen der jeg hadde alle klærne mine i. Det var en tynn grå genser, og en joggebukse. Jeg gikk ned og ordnet meg en brødskive. Mamma og pappa holdt på og pakke ned det siste av mat og andre tingene vi måtte ha i går kveld og sånn. Jeg ordnet meg en brødskive med hvitost og satte meg ned på en pappeske og spiste. Kl var snart 8 og det betydde at Leah snart kom. Når jeg var ferdig med å spise, ordnet jeg det jeg skulle ha i bilen. Ipadn så keg Kunne se på film på veien, potetgull og litt mat, så fylte jeg opp drikkeflaska mi med iskaldt vann. Jeg satte mobilen min på lading så den ble 100% jeg hadd med lader til ipadn så jeg kunne lade i bilen. Mamma kom inn og ropte "det er noen som vil besøke deg" det lyste opp inni meg. Ja nå kom Leah. Jeg snudde meg og der sto Leah i gangen. "Hei, leah" ropte jeg. "hei" svarte hun tilbake. Vi gikk inn til stua. Vi satte oss på gulvet "Jeg har med en gave til deg" sa Leah. "Å, har du?" Hun rakk meg gaven og jeg tokk i mot den, og gidde henne en klem. "Det blir ikke noe morsomt uten deg" sa hun trist til meg. Jeg sukket trist. Vi satt og snakket og lo helt til mamma kom inn og sa "da er det på tide og dra" jeg så på henne og så på Leah. Vi reiste oss. Jeg tokk på meg joggeskoene det samme gjorde Leah. Vi gikk ut og jeg ga henne en siste klem. Jeg skjente det kom noen tårer. Jeg sp det trillet en tåre på kinnet til Leah. Hun så på meg og smilte. Så gidde jeg henne enda en klem. "Jeg kommer og besøker deg så ofte jeg kan" sa jeg ig slapp taket. "Ok" sa Leah. Mamma og pappa ga Leah en klem de åsså. Jeg og Leah hadde kjent værandre siden barnehagen. "Mamma og pappa sa jeg skulle hilse til dere og si lykke til" sa Leah "å, hils dem tilbake å si takk" svarte mamma henne. Jeg tokk fram mobilen og fant snapchat. Jeg og Leah måtte ta en selfie jeg skrev: ja, da sa man Hade til bestevennen sin" med denne emojien "😿👭" jeg lagret den og sendte den ut på my storie. Jeg satte meg inn i bilen og vinket til Leah. Hun vinket tilbake. Vi startet bilen og kjørte. Det var rart og se på gården, så tom og den eneste som sto der var Leah som sto og vinket og gråt. Jeg ble lei meg. Jeg vinket en siste tur før jeg snudde meg framover. Leah skulle gå tilbake til huset hennes, men hun skulle på skolen etter på, men skolen begynte ikke før 10:00 på tirsdager. Ja 3 timers biltur ventet meg, mamma og pappa. Mamma snudde seg og sa "vel, er du klar for et nytt eventyr?" "Ja er vel det" sa jeg og gliste. Jeg låste opp ipadn og fant en film så så jeg på den mens jeg spiste potetgull.
Filmen ble ferdig akkurat når vi stoppet på en bensinstarsjon. Vi hadde kjørt i en og halv time nå. Så vi stoppet for og kjøpe litt mat ig snacks. Pappa skulle fylle på diesel. Noen trodde vel at vi hadde med en hest, siden vi brukte hestevogna til og ha saker i. Jeg og mamma gikk inn døra på bensinstasjonen. Vi kjøpte brus, sjokolade og baguett til oss. Vi satte oss i bilen igjen. Mamma gidde en brus en sjokolade og en baguett til pappa. Jeg hadde vært mitt ut selv. Jeg hadde mye godt bak her nå. Jeg satte på musikk på telefonen. Jeg sovna, jeg var så trøtt siden jeg steg så tilig opp.
Noen dyttet i meg. Jeg våknå , det var mamma. "Hei, du sovna. Men vi er fram om ca 20 minutter. Så kanskje du skal se hvordan det ser ut her. Jeg så ut Av viduet på bilen. Vi kjørte forbi noen hus. Og plutselig åpnet landskapet seg det kom noen butikker og togstasjon og mange hus. Og noen gårder. "Se ut av vinduet nå, der er den rideskolen jeg snakket om. Der du skal prøve hestene." Jeg så ut av vindut. Det var et stort hvitt hus med en stor stall. Det var en ridehallen der også var det noen ridebaner. Jeg klarte ikke og se alt siden det sto noen tre i veien. Det sto mange fine hester i forskjellige størrelser og farger ute i gjerdene. Jeg så noen som ridde å en sti. Gården var veldig fin, og jeg gledet meg til og komme meg dit og prøve hestene. Vi var snart framme fordi mamma sa rideskolen bare lå 10-15 mi unna oss. Pappa svingte av til en grus vei. Vi kjørte ca 5 min før jeg skimtet en sjø og en gård bak trærne. Yes, nå var vi endelig framme. Gården var mye finere i virkeligheten en jeg trodde. Pappa stanset bilen utenfor huset. På trappa sto det en litt eldre mann og dame. Det er sikkert de som selger gården. Vi steg ut av bilen. Jeg strekte på hele meg. Jeg hadde sittet 3 timer i en bil, så jeg var veldig stiv. Mamma og pappa hilste på mannen og damen. Jeg gikk bort og hilste jeg også. Jeg hilste først på damen. Hun het marit, så hilste jeg på mannen. Han het rolf. "Ja, ska vi gå og se i huset" spurte Rolf. "Ja det kan vi vel" sa pappa. "Kan jeg gå og se i stallen?" Spurte jeg og så på Marit og Rolf først og så på mamma og pappa. "Ja, jeg kan være med deg og vise deg rundt" sa Marita med et vennlig smil. Mamma, pappa og Rolf gikk Inn i huset.
---------------
Jeg skriver om stallen i neste kapittel💕
ESTÁS LEYENDO
Skar
AventuraEn jente med navn Sandra på 13 år, må flytte fra sine venner og den lille, fine gården hun bodde på og samtidig blir for-hesten hennes sendt hjem. Når hun kommer til den nye skolen, blir hun ikke behandlet som forventet. Hun blir mobbet, og vet ikke...