Kap 6

8 0 0
                                    

Jeg våknet av vekkerklokken på telefonen. kl var halv 8 på morgenen. Jeg skulle stå opp tidlig, fordi dette var den siste ordntlig dagen sammen med Mikke før han reiste hjem, og jeg og han skal være sammen og kose oss mye av dagen. Jeg reiste meg og gikk ned jeg tokk direkte på meg rideklerne og gikk til kjøkkenet for og ordne meg en brødskive med hvit ost ig et glass melk. Mamma og pappa hadde våknet og pakket det siste (bortsett fra sofa, bord og stoler og sånt) det var så trist og se huse sånt. "Go morgen" sa de i kor. "Go morgen" svarte jeg tilbake med et smil. Jeg drakk på melken og spiste opp brødskiva. Jeg satte fate og koppen i oppvaskmarskinen. Så gikk jeg til gangen og kledde på meg joggeskoene som jeg brukte i stallen. Så åpnet jeg døren og hunden vår løp ut (jeg har ikke fortalt om hunden enda, men det er en svart elghund som heter birk og Pappa var mye på elgjakt med han) jeg gikk ned trappa og sola varmet og jeg tokk på meg solbrillene. Det var litt ut i Juni så det betydde at det snart var sommerferie.

(Det har vært langhelg så det er derfor det ikke står noe om at hun er på skolen enda, men dette var siste dagen i helgen)
Jeg gikk over gårdsplassen og bort til stallen. Jeg åpnet døra til stallen, og Mikke møtte meg som vanlig med et lavt, glad knegg. Jeg hadde tenkt og hoppe i dag også, fordi han elsker det og jeg vil at siste dagen hans her skal være spesiell. Men vi skulle hoppe i skogen, så det ble mere som feltritt. Jeg Mamma og pappa lagde løypa i fjor sommer det er en lang skogsvei vi har. Bortover den veien har vi lagt ut tre stammer og sånne typiske feltritt hinder. Og jeg brukte den mye og Mikke syntes det var morsomt og hoppe der. Mamma hadde vært og gidd han høy og vann tidligere på morningen, så han var ikke helt tom i magen når vi skulle ut å ri og sånt. Jeg børstet ha og lagde en fin flette i pannluggen hans, og jeg tok på han den fineste shabrakken han hadde og så tokk jeg på sprangsalen. Og etter det, hodelaget. Jeg hentet hjelmen, vesten og ridestøvlettene og tokk på meg deg. Så leide jeg han ut og slang meg oppå han. Vi skrittet litt på gårdsplassen og travet og sånn. Så galoperte jeg en liten runde før vi startet på feltrittløypa. Jeg satte ham i gallopp og vi for fort innover løypa. Nå kom første hindre og jeg skjente at jeg måtte senke farten litt selv om hindre ikke var det største. Jeg senket farten hans,og vi fløy pent over hindre og det skjentes ut som tiden sto stille.
Vi galoperte videre over en passe stor vanndam. Han elsket van så han bare plasker over det, og vannet sprutet overalt. Vi fortsatte og vi fløy over de andre hindrene og det var så gøy. Når vi kom tilbake salte jeg han av ute, siden det var så fint vær, jeg slapp han ut i ridebanen. Han startet med å galloppere overalt. Jeg skjønte ikke hvordan han fikk så mye energi. Vi hadde liksom akkurat vært og rid en lang løype i varmen og nå er han her ig løper som en gal jeg lo for meg selv. Jeg fant fram telefonen og begynte og filme han. Etter en stund kom han travende bort møt meg så stilte han seg forran meg og så på meg. Jeg begynte og gå på banen og han fulgte etter meg som en hund. Så begynte jeg og løpe og det samme gjorde han. Det var så morsomt at han stoler på meg. Han fikk noen godbiter som jeg hadde med. Han gumlet den i seg.
Vi begynte med noen triks som kyss, skrape med foten, steile osv.. Og han var like flink som alltid. Jeg ringte mamma (haha jeg orket ikke å gå oh hente henne) hu. Tokk telefonen og sa "hei, va er det?" "Kan du komme ig ta noen vidioer og bilder av oss? Liksom noen siste bilder ig vidioer?" Ja det må vel gå greit jeg kommer om 5 min. I mellom tiden tok jeg noen bilder av han ned kameraet
Nå kom mamma. "Skulle du ikke ha tatt på deg en fin kjole eller noe sånt? Så det ser ekstra fint ut" sa mamma "jo det kunne jeg vel ha gjort" jeg løp In og kledde på meg den hvite sommerkjolen min. Så kom jeg tilbake og vi var klare til å ta bilder. Først tokk vi noen bilder av at jeg og Mikke bare sto vedsiden av værandre. Så at keg satt oppå han. Nå skulle vi ta bilder av triksene vi gjorde. Noen at han kysset meg, så at han skrapet med foten og tilslutt at jeg satt oppå han pg vi steilet. De bildene ville se fantastisk ut. Vi tokk også noe bilder av at vi bare koste. Så dukke jeg han til og legge seg og jeg satt ved siden av han. Det var så koselig ig bare sitte der ved siden av bestevennen min.
Så tilslutt tokk mamma noen videor av at jeg ridde bareback med halsring på ridebanen med vidiokameraet mitt. Nå tror jeg Mikke ble lit sliten, så vi gikk Inn i boksen hans også sto vi der og koste leeenge. Jeg hadde hatt Mikke på fór i 2 år nå. Så noen ganger tenkte jeg ikke over at han ikke var min. Jeg skulle la han være litt i fred så jeg slengte litt mat og vann Inn til han. Og jeg gikk inn.
Jeg skulle fortsette med vidioen. Jeg la til flere vidioer og bilder som vi foreksempel tokk i dag og videor og bilder første gangen jeg ridde han. Og den 1 dagen han kom hjem til oss. Noen sprangstevner og photoshooter vi hadde tatt. Treninger på staller og bilder som jeg bare har tatt av han på telefonen foreksempel. Jeg hadde spurd mamma om hun kunne ta vidio når han skulle dra hjem og når jeg lastet han Inn på vidioer. Og det skulle jeg legge til etter han hadde dratt. Jeg gruvet meg fryktelig mye.
-
Det begynte og bli sent så jeg bare gikk opp og la meg.
--------------------
Håper dere likte delen.💕

SkarWhere stories live. Discover now