Jeg våknet av sommersola som skinte gjennom de grå gardinene. Jeg lå en stund og sjekka mobilen og sånt. Jeg orket ikke å ligge mer. Så jeg reiste meg ut av senga, og gikk til kleskapet. Jeg så ut, det så varmt ut. Så jeg bestemte meg for en av de nye shortsene og en hettegenser. Jeg gikk ned trappa. Verken Mamma eller Pappa hadde spådd opp. Birk sto og skrapte som en gal på ytterdøren. Siden Birk ikke var vant med område enda, måtte det alltid være noen ute og følge med han vis han skulle ut. Det måtte vi gjøre så han ikke stikker av. Jeg hentet sandalene mine, og kledde dem på meg. Birk ble utålmodig, og begynte nesten og bjeffe. "Shh, du vekker mamma ig pappa" mamma og startet ikke på de nye jobbene før om 3 dager. Og jeg begynte på den nye skolen dagen før sommerferien. Det var 5 dager til. Jeg åpnet døra, og Birk spratt ut som en kanonkule. Og begynte og løpe som en gal. Dette var første gangen han hadde vært ute på den nye gården. Han løp og utforsket alt. Og tisset på vær eneste busk og tre. Etter en stund ropet jeg på han ig vi gikk inn. Når vi kom inn hadde mamma steget opp. Hun hadde begynt å lage pannekaker "mmm, pannekaker" sa jeg og luktet ut i lufta. "Hei, sovet godt?" Spurte mamma meg når hun la merke til meg og Birk. "Ja, jeg sov godt" sa jeg ig smilte "du da?" Spurte jeg tilbake. "Jo jeg sov godt, takk som spørr" sa hun og smilte til meg. Jeg satte meg ned i sofaen på stua. Birk kom og hoppet opp i fange mitt. Det var mye som ikke var pakket ut, men mamma og pappa hadde pakket ut en del mens jeg sov i går. Pappa hadde våknet nå han og, han kom rett ut fra dusjen. Vi satt oss på stua og spiste pannekakene. "Når drar vi til rideskolen?" "Rundt kl 12." Svarte mamma mens hun smørte på en pannekake. Pappa skulle være hjemme og ordne litt her. Kl var halv 11 nå. Jeg sa takk for mat, og gikk ut til stallen. Jeg ville utforske mer.
Jeg åpnet stalldøra. Jeg gikk inn i boksene. Det var ingenting i dem. Bare vegger og Murgulv. Jeg gikk opp der vognene sto. Jeg tokk opp seletøyet som lå der. Det så gammelt ut. Når vi kom hjem i dag hadde jeg tenkt å smøre det. Jeg gikk inn til salrommet. når jeg kom inn, la jeg tvert merke til en stige helt inntil veggen som jeg ikke hadde lagt merke til når Marit viste meg rundt. Jeg klatret opp den og trykket litt på taket. Plutselig var det en en luke som åpnet seg, jeg gispet. Så klatret jeg opp, når jeg kom opp så keg noe som lignet på et vanlig rom. Det va bilder av hester på veggene, det var tillogmed rosettene på veggene og en benk sto helt innerst. Jeg klatret helt opp, jeg så på noen av bildene. Første bilde var det en nydelog sort hest, det var en jente som så ut som hun var i rundt 16 års alderen. Hun satt opp på hesten. Hesten var Nydelig. Jeg gikk videre til et bilde med en shetlandsponni som var brun og hvit. Det var en jente som var litt yngre en meg som hold han. Jeg skulle til ig hå videre men så hørte Jeg "RING RING". Det var telefonen min. Jeg tokk den opp, det var mamma. Jeg svarte. Fra andre siden hørte jeg mamma sa: "hei, du må komme og ta på deg rideklærne å ordne deg." "Ok, jeg kommer om 3 minutter" sa jeg så la jeg på.
Jeg gikk ned stigen og lukket luka.Etter 5 minutter kom jeg inn i huset. Mamma og pappa hadde pakket ut mye. Jeg løp opp trappa, og hentet rideklærne fra baggen. Jeg kledde på meg den nye lysebrune rideboksen, en svart hettegenser, og brune ridesokker med blå ruter.
Jeg hentet de nye ridestøvlene, vesten og hjelmen. Jeg gikk ned, og satte hjelmen, støvlettene og vesten på gangen. "Mamma, jeg er klar" ropte jeg fra gangen. "Ok, jeg kommer. Sett deg i bilen du og vent." Jeg gikk ut og satte sakene i bile. Jeg gledet meg skikkelig.
2 minutter senere kom mamma, og satte seg i bilen. Hun startet bilen og vi rullet ut av gården.
15 min senere.
Bilen vår stanset utenfor huset på den svære rideskolen. Jeg så utover en åker. Det sto mange nydelige hester der. Vi steg ut av bilen. Et glad ansikt møtte oss. "Hei, du må være Sandra" spurte hun og hilser på meg. Jeg nikket og smilte. "Jeg heter Maria" sa hun og smilte. "Det der er ungene mine, Sara og marius. Kom og hils da" de kom ned trappa fra værandran. Jenta hilste først, hun så ut som hun var rundt 15-16 år. Så hilste broren (Marius) han var søt. Han fortalte at han var 14. Så han var et pr større en meg. Han smilte mot meg. Jeg smilte tilbake. Han hadde brunt fint hår, han var litt høyere en meg. Søstren (Sara) hadde langt, fint brunt hår. Hun hadde fine Brune øyne.
--------------
Jeg skriver om prøveridninga i neste kap😉
YOU ARE READING
Skar
AdventureEn jente med navn Sandra på 13 år, må flytte fra sine venner og den lille, fine gården hun bodde på og samtidig blir for-hesten hennes sendt hjem. Når hun kommer til den nye skolen, blir hun ikke behandlet som forventet. Hun blir mobbet, og vet ikke...