Bussen stanset ved huse mitt. alle ropte "haaade" når jeg gikk ut av bussen. Jeg vinket til dem. Jeg gikk nedover til huset vårt. Jeg stoppa og så på gjerdet. Jeg sukket, helt tomt. Jeg gikk videre og opp trappa. Jeg åpnet døra, og i fra huset ropte de "hei, hvordan fikk siste dage" det var mamma som ropte. Hun sto sikkert på kjøkkenet og lagde middag. Jeg ropte tilbake "jo, det gikk greit" jeg slengte av meg sekken og dro av meg joggeskoene. "Vi kan sette oss og spise, så drar vi ned til byen" sa mamma. Jeg bare satte meg ned, ved kjøkken bordet der jeg alltid brukte ig sitte. Pappa kom omsider og satte seg. Vi skulle ha pølse med brød. Vi måtte ha litt rask mat, så vi kunne kjøre tidlig. Jeg spiste 2 pølser. Også drakk jeg litt saft. Jeg sa takk for mat og gikk opp. Jeg skulle seriøst ha på meg shorts nå. Jeg bytta ikke t-skjorte da. Jeg hentet et par solbriller og satte dem oppå hode.
"Er du klar?" Hører jeg pappa roper nedfra. "Ja" roper jeg tilbake og trippet ned trappa. Jeg tokk på meg joggeskoene og gikk ut. Jeg satte meg i bilen. Det sto pappesker i baksetene bortsett fra det sete jeg skulle sitte i. Vi hadde lagt andre pappesker i hestetransporten. Så skulle en fraktebil
Ta de store delene. Som foreksempel: sofaer, skap, stoler og alt sånt. Pappa startet bilen, og mamma kom og satte seg i andre framsete. Vi kjørte ca i et kvarter før vi kom inn til selve byen. "Skal vi dra til hestebuttiken først" spurte mamma og snudde seg bak til meg. "Ja det kan vi gjøre" sa jeg og tittet ut av vinduet. "Husket du pengene dine da? Så du kan kjøpe de støvlettene" spurte pappa og så inn i førerspeilet. "Ja, jeg har de her" sa jeg og ristet med pengboka. Men de ridestøvlettene kosta ganske mye ig jeg hadde spart lenge. Vi stoppa utenfor hestebutikken og ovenfor inngangsdørene sto det HÖÖKS. Vi gikk inn, butikken var svær. Vi gikk først får og finne salopphengere og knagger og sånn. Også kjøpte vi det andre vi trengte av hesteutstyr. Når vi kom ut av butikken, var jeg ganske førnøydjeg og mamma Børte en pose og jeg to. Pappa bærte salopphengerne. Vi satt posene i bilen og gikk videre. Nå skulle vi kjøpe nye klær til meg, omg litt nytt til huset. Pappa skulle sikkert på en eller annen jakt-butikk eller ble sånt. Jeg og mamma gikk inn til en klesbutikk. Vi gikk litt rundt og kikket, det varcmye fint. Jeg ente opp med og kjøpe: 2 t-skjorte, 3 shortser, 1 bukse, & 2 hettegensere. Og sokker og sånt. Vi gikk ut og inn til ny butikk. Mamma skulle kjøpe litt nye lamper og sånn. Jeg fikk en ny lampe til rommet mitt. Når vi var ferdig, ringte Mamma Pappa og fortalte at de var ferdige. Hun sa ja og nei og vi gjør det. Også la hun på. "Pappa møter oss ved bilen, så drar vi og spiser på resturang" jeg nikket , så bærte vi hadelsposene ut av senteret. Pappa sto utenfor bilen. Når han så oss vinket han på oss. Når vi kom fram til bilen, åpnet pappa bagasjerommet så jeg og mamma kunne sette fra oss posene. Vi gikk inn i resurangen som lå på andre siden av gata. Vi satte oss ned i den koselige resturangen, vi fikk menyene og vi bladde igjennom. Jeg hadde bestemt meg jeg ville ha en pizza og cola. Noen kom og tokk i mot bestilingen 20 min senere fikk vi maten. Jeg var veldig sulten så jeg spiste fort. en halvtime senere var vi ferdige og pappa gikk får å betale. Jeg og mamma gikk ut og satte oss i bilen. Jeg hentet telefonen fra lomma. Jeg hadde fått en snap av Leah, jeg åpnet den. Hun hadde tatt bilde av TV'en og spurte om når hun skulle komme i morgen. Hun skulle komme for og si Hade. Jeg skrev "ca kl 8 i morgen tilig" "Ok" fikk jeg til svar. Jeg sendte "❤️❤️" tilbake. Pappa kom og satte seg i bilen og startet den. Det hadde vært en fin dag og jeg var sliten nå. Tenk i morgen drar vi.
10 min senere Bilen stoppet bilen ved huset vårt. Sola var fortsatt oppe. Vi begynte og pakke ut. Jeg skulle gå igjennom hesteutsyret når jeg kom inn. Mamma gidde meg posene fra hestebutikken og klærne mine. Jeg løp opp for og pakke ut heste utstyret. Vi kjøpte 3 leietau 1 blått 1 grønt og 1 svart. Så var det noen børster og et par blåe freejumps+reimer. Det var alt hesteutayret. Vi kunne ikke begynne og kjøpe dekken og shabrakker og sånt utstyr før vi viste hvilke str den nye hesten min var. Så var det det vi kjøpte til meg. 2 nye ridebukser 1 rød og 1 lysebrun. 1 hjelm, 3 nye par ridesokker, en ridejakke ogsp kjøpe jeg de nye ridestøvlettene som jeg hadde så lyst på. De er bare så fine. (Bilde av dem på toppen👆) og et par ridehansker. Nå var jeg trøtt. Jeg la alt tilbake og la det i en pappeske, så sa jeg til pappa at han måtte gå ut med den til bilen. Jeg gikk ned og satte den i gangen. Så gikk jeg inn på badet for og pusse tennene. Når jeg var ferdig sa jeg natta til mamma og pappa. Jeg løp opp trappa og åpnet døra til gjesterommet. Jeg la telefonen på nattbordet. Så la jeg meg under dyna. Jeg lå og stirret opp i taket. Jeg gledet meg egentlig litt. Det vil jo bli spennende og flytte på ny plass. Men jeg kommer til og savne alt her. Før jeg sovnet.
-------------------
Det kommer en del til😊
YOU ARE READING
Skar
AdventureEn jente med navn Sandra på 13 år, må flytte fra sine venner og den lille, fine gården hun bodde på og samtidig blir for-hesten hennes sendt hjem. Når hun kommer til den nye skolen, blir hun ikke behandlet som forventet. Hun blir mobbet, og vet ikke...