Kap 4

13 1 0
                                    

På bilde ser dere hvordan Mikke ser ut😉
---------------------------
Jeg satte meg i sofan. Jeg ante ikke va jeg skulle gjøre. Idag skal jeg ha en liten "sprangtime" i med Mikke tenkte jeg der jeg satt og tittet ut av vinduet. Jeg må vel ta en skikkelig ordntlig siste økt med han før han drar hjem. Jeg og Mikke pleide og dra på treninger på staller rundt i nærområde, men ikke så mye denne vinteren, siden jeg ikke skal ha han når stevnesesongen starter.
-
Jeg gikk for og ta meg litt frokostblanding. Jeg hentet den ut fra skapet og hentet melka fra kjøleskapet. Jeg satte meg ved kjøkkenbordet og begynte og spise. Det var stille, helt stille. Tenk i dag er dt 5 dager til vi flytter og 3 dager til Mikke drar. Tanken gjore meg trist. Jeg så meg rundt i rommet, mamma og pappa hadde satt fram noen pappesker, og de siste dagene kommer vi til og bruke mye tid på og pakke ned saker. En tåre trillet ned kinnet mitt, jeg skulle flytte fra det fine barndomshjemmet mitt og den fine lille gården. Jeg klarte ikke og holde meg, jeg brøt ut i gråt.
-
Kl var 14:10 og mamma kom hjem. Jeg satt i sofan og så på TV. Hun kom in i stua og sa "hei, er alt bra?" "Ja" svarte jeg uten og flytte blikket fra TV'en. "Sandra, du må rydde opp maten din" "jada, bare vent litt" etter stund reiste jeg meg og ryddet opp. Så gikk jeg for og ta på meg rideklærne. Nå skulle dt bli sprangtrening. Jeg gikk ut for og ordne hindrene på ridebanen. Vi hadde en ridebane siden mamma hadde hester før jeg ble født og vi har hatt hester helt siden jeg var liten.
Når jeg var ferdi gikk Jeg og plystret på Mikke. jeg hørte lav knegging. Jeg kom rundt hjørne på huset og der sto Mikke i innhegingen og ventet på meg, han hadde vel sett at jeg hadde satt på hindrene, og da viste han va han skulle gjøre, fordi han elsker å hoppe. jeg åpnet grinda, jeg gadd ikke og hente leietau så Mikke gikk pent og roligt bak meg uten at jeg trengte ig leie han. Jeg satte han fast i midtgangen og begynte og strigle han. Så salet jeg på. Jeg slengte på meg hjelmen, ridevesten og ridestøvlettene. Jeg leide Mikke In i ridebanen, så slengte jeg meg opp i salen. Vi begynte og varme opp med og skritte og trave. Det gjore vi ca i 10-15 min før jeg satte han opp i gallopp og galoperte noen volter. Så begynte vi og hoppe. Første hindre var et krysshinder Jeg gidde på litt mer fart på han og han fløy pent over hindre. Neste hinder var et rekkehinder, der gikk dt ikke like bra, jeg rakk ikke å samle han ordentlig før hindre. Resten av treningen gikk egt ganske bra. Jeg skrittet ned og leide han in i stallen. Jeg børstet han og salte av, han var svett. Jeg leide han ut i den fine solværet med vann og litt høy. Så tuslet jeg Inn.
-------
Det var kapittel 4💎kanskje litt kort men, det kommer lengre deler😊

SkarWhere stories live. Discover now